Volvo V60 B3 Inscription (2020) #2

autoreview

Volvo V60 B3 Inscription (2020)

Signalement

UitvoeringV60 B3 Inscription
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf100 km
KM-stand laatst100 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

fraaie auto, ongekend comfort, fijne motor

  • 100 km

sinds november de V60 B3 inscription uitvoering met lounge pakket in denim blue...

Bewust niet gekozen voor een (kalere) momentum advantage of een sportievere r-line, maar voor de uitstraling van de inscription, met chroom voor, opzij en achter en binnen een luxe interieur met fraai leer en hout.

De auto rijdt fijn, ligt als een blok op de weg en je komt niets tekort. B3 heeft meer dan voldoende vermogen, maar voelt niet echt heel sportief aan. De B3 is bedeesd. Ik vind de B3 qua kracht prima vergelijkbaar met de 1.4 tsi 150 pk VW motor. in de VW reageert deze iets te fel en zet een keel op, in de volvo is de respons iets bedachtzamer en geeft een gevoel van volwassenheid, ook qua geluid. Dit pas ook bij de statuur van de auto.

Het is onduidelijk wanneer de mild-hybrid electro motor bijspringt en wat dit nu echt doet met het verbruik. Bij remmen laadt de batterij op en je merkt niet wanneer de auto afslaat (start/stop), maar dat is dan ook het enige. de auto schijnt cilinder uitschakeling te hebben, ook dat is ongewis wanneer dat gebeurt. Bij een VW tsi motor (AST) zie je dat in je dashboard en direct in je actuele verbruik. Bij de volvo blijkbaar niet.

Het verbruik:
met veel aandacht voor zuinig rijden is 6l / 100 km mogelijk in de eco stand. Dat betekent ca 1:16,5.
Bij normaal rijgedrag kom ik uit op 7l / 100 km. Op zich netjes voor een auto van dik 1700 kg, maar lang niet zo zuinig als de VW tsi's.

In de tank past 60L, maar ook geen druppel meer. een praktijk actie radius van ca 800 km is haalbaar, maar dan moet je ook op tijd gaan tanken.

veiligheidsgevoel:
de auto voelt als een kluis, ligt als een blok op de weg en is uitgerust met allerlei systemen. De auto pilot werkt fijn en heeft bocht assistentie, alleen werkt dit willekeurig. blijven opletten dus.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.