Volvo S90 D3 Momentum (2019)

autoreview

Volvo S90 D3 Momentum (2019)

Signalement

UitvoeringS90 D3 Momentum
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf1.000 km
KM-stand laatst110.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Review na de eerste 5000 kilometer

  • 4.845 km

Na 6 lange maanden wachten dan eindelijk de langverwachte Volvo S90 D3 Momentum Pro ??!

Wat een geweldige auto is dit, elke review die ik lees is lovend over deze auto en dat is niet zomaar.

Zaken die mij in positieve zin opvallen:
- comfort, rust (zeer weinig veer/schokbreker/wiel geluid, wind geruis had beter gekund heb dus geen extra dikke ramen oid).

- zee van ruimte in de hele auto

- perfecte 8 traps automaat, schakelt super vlot en reageert goed (gedrag te beinvloeden middels rijmodus en persoonlijke instelling en/of semi handmatig via pook)

- zelfs in de S90 D3 meer dan genoeg vermogen

- uitstekend verstelbare stoelen en stuur

- uitstekende ruitenwissers en sproeiers (echt wat een verademing tov franse autos!)

- grootlicht automaat die nu eindelijk echt eens goed en snel werkt (is zelfs instelbaar langzaam/snel)

- eenvoudig omschakelbare adaptive cruise control naar gewone cruise control

- comfort (eco, comfort, dynamisch, persoonlijk) instelbaar, waarbij het persoonlijk profiel ook nog een volledig instelbaar is

- in eco mode werkt adaptive cruise control het meest vloeiend, bijna alsof ik zelf rij

- headup display (relatief nogal duur) mis ik niet (had hiervoor wel één in mijn vorige auto). Met lane keeping and adaptive cruise control in combinatie met android auto mis ik het ook niet wat mij betreft.

Zaken die beter hadden gekund, er moet wat te wensen overblijven ;-) :

- bij het naderen van voorganger geen naderings indicatie/informatie die je instaat stelt voordat de adaptieve cruise control af gaat remmen naar links te sturen

- display backlight alleen te dimmen in "night mode" dus niet overdag

- Android Auto werkt perfect maar moet in NL via een .apk bestand op mobiel geinstalleerd worden (zie https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/ )
- als HIFI freak klinkt de standaard audio net goed genoeg...het houdt niet over maar kan er mee door. Andere set is mij te duur in verhouding

- erg goeie clear air filtering...zo goed dat soms spontaan de ramen beslaan door automatisch recirculeren..nu kun je dat inkorten in de instellingen maar ondanks dat gebeurd het me nog zo nu en dan. Enige remedie is dan even de ventilatie met twee klikjes op touch screen handmatige veranderen

- lane assist verslikt zich soms nog wel in sommige bochten, maar dat went snel....ff helpen en voila (het blijft tenslotte een assist en geen auto pilot...)



Review na de eerste 110000 kilometer

  • 110.000 km

Ik rij deze auto nu ruim 3 jaar en nog steeds super tevreden! Het enige irritatie punt is dat bij Volvo de adaptive cruise control boven de 138 (op de teller) er automatisch af gaat. Dit is super irritant als je zoals ik regelmatig 's avonds op de snelweg rijd en bij het inhalen tijdelijk iets meer vaart maakt...knalt dat ding er weer af. Sinds Januari dit jaar ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe lease auto (de Volvo S90 is dat ook). Vanwege bedrijfsregels moet ik een Hybride of Full Electric leasen. Uiteraard zoek ik weer een Sedan model ;-) . Bij het uitzoeken en proefrijden valt me bij het terug stappen naar de Volvo S90 telkens weer op hoe comfortabel deze is. Ik heb tot nu toe nog een gelijke kunnen vinden wat dat betreft. Ik heb de volgende auto's gereden: Polestar 2, Toyota Camry (Hybride), Xpeng P7, Tesla Model 3. Polestar is qua vering net een baksteen, Camry ...tja is het niet, Xpeng top! maar chinees...., Tesla...need is say more...geen vergelijk ;-) .
Waarschijnlijk gaat het de VW ID7 worden...echter die moet ik nog proefrijden. Het wordt zeker niet een Volvo S90 omdat de Hybride variant niet meer te betalen is.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.