Volvo S70 T-5 (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | S70 T-5 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 250.000 km |
ERVARINGEN
Inmiddels is de oude 850 met pensioen, deze is vervangen door een hele mooie S70 T5
Comfort, Sport,exclusive,Luxery liner met als extra nog:
Volvo premium sound system SC900
Electrisch Schuifdak
Volvo RTI navigatie (klapscherm)
Leer/Alcantara interieur beide voor stoelen electrisch
Achter spoiler
Dure Volvo matten
302 mm remschijven voor
Toegevoegd (inmiddels)
Spatlappen achter
Heldere koplampen en knipperlichten
Propus 17 inch BBS velgen
Volvo Zonne schermen achter
XC grille
Nieuwe Windafwijzer voor schuifdak (na heel veel zoeken gevonden)
Laatse versie 2007/2007 rti software
1 watt leds in de mistlapmen gezet.
Volvo veerpootbrug gemonteerd
Op wat kleinigheden na een hele mooie en zeer goed onderhouden auto, de komende tijd zullen de volgende dingen worden aangepakt :
Uitdeuken zonder spuiten van de kleine beschadigingen
Nieuwe voor bumper ( dan wel de R versie)
Versterker 4 x 50 watt vervangen voor de versterker van 4 x 100w uit de C70
16-1-08
Inmiddels een kleine 10.000 zorgeloze KM verder :-)
Deze rijd geheel anders dan de T5 automaat, het motorgeluid en het gevoel van power is een heel verschil, de automaat heeft toch mijn voorkeur gekregen.
gelukkig wordt deze auto als zondags rijder gebruikt en blijft het een hele fijne en mooie auto.
Met uitzondering van het trillen van de rem links voor, rijd ie prima.
dat kan gelijk met de distributie worden gemaakt.
10-08-08
5.000 km verder :-)
Het trillen bij het remmen (aardbeving) wordt normaal veroorzaakt door de achterremmen, uitzonderingen bevestigen de regel, dus voor de schijven en blokken laten vernieuwen.
Ditributie riem is vervangen, verder geen problemen.
Bij rechtuit rijden lijkt het of een van de binnenste homokineet een zwaar punt heeft, na kijken dus.
PROBLEMEN
Remschijven voor krom
voortgang
- 250.000 km
Mm, pech de vernellingsbak lijkt niet in orde te zijn en zal vervangen dan ook maar gelijk de koppeling compleet en de keering vervangen
Deze kwaal komt helaaszo nu en dan eens.
Kortom ik heb nu 3 volvo's gehad waarmee ik totaal ongeveer 5 ton gereden heb, en de volgende auto al beslist weer een Volvo worden, hopenlijk iets van een C70
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.