Volvo S70 T-5 (1998)

autoreview

Volvo S70

Signalement

UitvoeringS70 T-5
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst250.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Inmiddels is de oude 850 met pensioen, deze is vervangen door een hele mooie S70 T5
Comfort, Sport,exclusive,Luxery liner met als extra nog:
Volvo premium sound system SC900
Electrisch Schuifdak
Volvo RTI navigatie (klapscherm)
Leer/Alcantara interieur beide voor stoelen electrisch
Achter spoiler
Dure Volvo matten
302 mm remschijven voor

Toegevoegd (inmiddels)
Spatlappen achter
Heldere koplampen en knipperlichten
Propus 17 inch BBS velgen
Volvo Zonne schermen achter
XC grille
Nieuwe Windafwijzer voor schuifdak (na heel veel zoeken gevonden)
Laatse versie 2007/2007 rti software
1 watt leds in de mistlapmen gezet.
Volvo veerpootbrug gemonteerd

Op wat kleinigheden na een hele mooie en zeer goed onderhouden auto, de komende tijd zullen de volgende dingen worden aangepakt :

Uitdeuken zonder spuiten van de kleine beschadigingen
Nieuwe voor bumper ( dan wel de R versie)
Versterker 4 x 50 watt vervangen voor de versterker van 4 x 100w uit de C70

16-1-08
Inmiddels een kleine 10.000 zorgeloze KM verder :-)

Deze rijd geheel anders dan de T5 automaat, het motorgeluid en het gevoel van power is een heel verschil, de automaat heeft toch mijn voorkeur gekregen.

gelukkig wordt deze auto als zondags rijder gebruikt en blijft het een hele fijne en mooie auto.

Met uitzondering van het trillen van de rem links voor, rijd ie prima.
dat kan gelijk met de distributie worden gemaakt.

10-08-08

5.000 km verder :-)

Het trillen bij het remmen (aardbeving) wordt normaal veroorzaakt door de achterremmen, uitzonderingen bevestigen de regel, dus voor de schijven en blokken laten vernieuwen.
Ditributie riem is vervangen, verder geen problemen.

Bij rechtuit rijden lijkt het of een van de binnenste homokineet een zwaar punt heeft, na kijken dus.

PROBLEMEN

Remschijven voor krom

voortgang

  • 250.000 km

Mm, pech de vernellingsbak lijkt niet in orde te zijn en zal vervangen dan ook maar gelijk de koppeling compleet en de keering vervangen

Deze kwaal komt helaaszo nu en dan eens.

Kortom ik heb nu 3 volvo's gehad waarmee ik totaal ongeveer 5 ton gereden heb, en de volgende auto al beslist weer een Volvo worden, hopenlijk iets van een C70

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.