Volvo S60 T5 (2000)

autoreview

Volvo S60
Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60 - interieur

Signalement

UitvoeringS60 T5
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf48.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De S60 T5: 1 proefrit, maanden geleden, had mij al overtuigd: dit MOET ik hebben. Zaterdagochtend, een paar weken geleden. Ik ga mijn zorgvuldig uitgekozen en na lang zoeken gevonden S60 T5 Geartronic ’Volvo Selected Used Car’ ophalen bij de Volvo-dealer. 9 proefritten later (ik kon het niet laten en ook wat andere motorvarianten geprobeerd) rijd ik in mijn inruiler, een V40 1.8 Europa automaat, de laatste afscheidskilometers. Met gemengde gevoelens, want nieuw gekocht en 60.000 heerlijke, probleemloze kilometers mee afgelegd. We ruilen de papieren om, rekenen af, en de T5 wordt naast de V40 gezet. Twee blinkende zilveren Volvo’s staan naast elkaar, voor op de foto. Mijn hand ligt op de kap van de S60, want zometeen gaat het echt gebeuren: de sportiefste, mooiste en formidabelst rijdende Volvo ooit ga ik zometeen, als kersverse eigenaar, besturen. Het omdraaien van de sleutel brengt een prachtige, krachtige brom ten gehore, de 250pk sterke turbomotor draait. Langzaam rijd ik het terrein af en bewonder het fraaie, full-option dashboard (dat die avond net een vliegtuigcockpit lijkt te zijn), de aluminium strips langs de deuren en de hoog-kwalitatieve materialen. De toerenteller vraagt om gas. En op de bocht naar de snelweg is het dan zover: plank. De DSTC werkt mee zonder storen de krachtsexplosie de bocht door te sturen, de automaat schakelt als zijde en de toerenteller springt als een razende op en neer. De Dolby Surround geluidsinstallatie blijft uit, want ondertussen luister ik naar het prachtige vijfcylinder gegrom en de luide turbofluit. In 7 seconden wijst de teller 100 km/h aan en enkele seconden later beweeg ik mij op verboden snelheden voort. Wat een beestachtige auto, wat een genieten, werkelijk een superieure auto.

PROBLEMEN

Geen

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.