Volvo S60 2.5T Momentum (2005)

autoreview

Volvo S60 2.5T Momentum (2005)

Signalement

UitvoeringS60 2.5T Momentum
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf99.982 km
KM-stand laatst100.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 100.000 km

Aangekocht in 2008, na een tussentijds foute beslissing om een V50 1.8 te gaan rijden.

Als je eenmaal gewend bent aan het koppel van een 140pk sterke vijfcilinder, is een 1.8 viercilinder behoorlijk slikken. ook al vanwege het toerental op de snelweg en het bijbehorende geluid.

Maar goed, mede daarom deze 210 pk sterke S60. Ex lease auto waarmee in 3 jaar 100000 is weggereden. De aanwezige beschadigingen zijn netjes door de dealer verholpen.

Sindsdien geniet ik van deze auto. Deze Momentum uitvoering is behoorlijk compleet, met stoelverwarming en halflederen bekleding. Prettig is ook de meegespoten dorpels, dat staat niet alleen beter, maar is ook veel praktischer. De zwarte dorpels op andere auto's zijn altijd vies, zeker als het regent.


Zelfs 3 jaar na aanschaf blijf ik mij verbazen over de kracht en soepelheid van de motor. Het geluid blijft natuurlijk ook een prettige bijkomstigheid.

Wat betreft het verbruik, met een gecombineerd gebruik en een beetje goede wil is 1 op 11 haalbaar. Maar dan moet je niet teveel in druk stadverkeer rijden.

Vanwege een auto van het bedrijf gebruik ik de S60 bijna niet, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen. Een hobby mag wat kosten :-)

Dat blijkt ook wel uit het onderhoud, dat is gewoon duur. Gelukkig niet veel problemen gehad, ik noem wat lampjes, de remschijven voor en een storing in het alarmsysteem. En helaas de condensor van de airco, maar dat schijnt een bekend probleem te zijn. De consensor zit ook prominent voorin en is dus kwetsbaar voor steenslag enz.

Tussen de beurten door moet er wat olie bij, maar dat valt ruim binnen de norm.

Wat mij betreft, blijft deze auto nog een tijd, ik vind het nog steeds een plaatje om te zien.

Update oktober 2012.

De dealer heeft een 140000 km beurt uitgevoerd, dat is een kleine beurt, geen bijzonderheden, behalve dat de remvloeistof vervangen moest worden en een ophangbeugel van de uitlaat. Dit laatste heb ik elders laten doen. Het stelde eigenlijk niets voor. Nu alleen nog twee nieuwe banden achter monteren, die zitten nu aan de 2 mm. Helaas speelde weer weer het alarm op, een paar maal met het ontgrendelen ging het alarm af en 1 keer spontaan. Na het uitlezen bleek het achterklepslot de boosdoener. Deze is ingespoten, waarschijnlijk bleef een microswitch hangen. Inmiddels lijkt het opgelost te zijn en blijven foute meldingen achterwege.

De leaseauto is weg en ik geniet nu weer lekker van de perfecte stoelen, de stoelverwarming en de prima kwaliteit audio. O, en niet te vergeten de automatisch dimmende binnenspiegel. Allemaal zaken die de leaseauto ontbeerde.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.