Volvo S60 2.4 D (2002)

autoreview

Volvo S60 2.4 D (2002)
Volvo S60 2.4 D (2002)Volvo S60 2.4 D (2002)Volvo S60 2.4 D (2002)Volvo S60 2.4 D (2002)Volvo S60 2.4 D (2002)Volvo S60 2.4 D (2002)Volvo S60 2.4 D (2002)Volvo S60 2.4 D (2002)

Signalement

UitvoeringS60 2.4 D
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf208.000 km
KM-stand laatst208.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eersteS60 D low budget online en ongezien gek

  • 208.000 km

Na mijn Lancia Lybra station met de fantastische 2.4 JTD krachtbron goed verkocht te hebben ( 50% winst op aankoop bedrag) op zoek naar een andere "niet alledaagse" Low Budget machine.

Helaas ben ik de laatste jaren ( scheiding en dat soort spannende zaken) aangewezen op Low Budget auto's ( tot ca €1000,- ) die nog tenminste één jaar tüv ( Duitse APK want ik woon in Duitsland) hebben.
Deze rijd ik dan tot de volgende tüv keuring of totdat ze er zelf mee ophouden ( nog niet meegemaakt gelukkig).

Dus .... online op zoek naar een andere auto die aan mijn "eisen" ( diesel of lpg, zo luxe mogelijk en niet "alledaags") voldoet.
Voordeel van in Duitsland wonen is dat het aanbod redelijk groot is , nadeel dat het land redelijk groot is en de meest interessante auto's meestal "iets" verder weg staan ( Lancia Lybra stond bijna 600 km verderop) .

Op de "shortlist"stonden uiteindelijk een Rover 75 D, Citroën C5 HdI, Fiat Stilo en een Alfa 156.

Totdat........

Hee een S60 D , BJ 12 2001 en net ingereden met een "schamele" 208.000 op de klok, een verse tüv ( tot 11 2019) en een aantal interessante dingen redelijk recent vernieuwd ( remmen voor, gloeibougies, injectoren en 2 winterbanden).

Uiteraard ook wat "gebruikssporen" zoals een dikke deuk in de dorpel rechtsachter ( vanwege zo'n fijne betonnen band volgens de verkoper) wat krasjes en wat vlekken op de bekleding ( half leer, nou ja kijken wat we moet poetsen en / of de stoomreiniger kunnen doen).

Minder was dat de verkoper aangaf dat de distributie riem ( en dus ook wapo) op korte termijn gedaan moeten worden.
Omdat het van oorsprong Italiaanse Import betreft is niet na te gaan of de distributie bij de ( voorgeschreven) 160K gedaan waren of niet.

Ok op de aanschafprijs van een gigantische ......... € 700,- ( vraagprijs was €1500,-) kan die reparatie nog net wel uit de opbrengst van de Lybra ( €1200,- ) betaald worden.

Aangezien een vriend van mij al jaren enthousiast Volvo rijder is ( eerst S60 op LPG die probleemloos naar de 500K liep en nu een S80 ook op LPG met inmiddels ooh 450K op de klok) en ik ook graag eens "modernere" ( vroeger een tijdje een 740 gereden) Volvo wilde rijden én de reviews hier over het algemeen errug goed zijn, in het diepe gesprongen en na telefonisch contact met de verkoper , die hem wegdoet vanwege gezins uitbreiding en het feit dat de S60 das "Gelbe" Plakat" heeft en hij er dus niet mee in de binnenstad van de diverse grote steden ( in zijn geval Dortmund) mee mag rijden kon de S60 weg.

Aangezien er meerdere kapers op de kust waren telefonisch de koop rondgemaakt en een aanbetaling overgemaakt via paypal.

Morgen ( vrijdag) ga ik bij het "strassenverkehrsamt" ( de overbodig ouwerewetse ambtenaren die kenteken registratie verzorgen hier in Duitsland) een zogeheten "kurzzeit kenzeichen" halen ( tijdelijk kenteken waarmee je 5 dagen kunt ronttuffen bedoeld voor gevallen zoals het mijne. Kosten ruim €40,- :-(
Het Nederlandse systeem van vaste kentekens heeft toch gigantische voordelen in kosten en tijd en die efficiëncy mis ik hier wel.

Zondag dan naar Hagen ( iets voorbij Dortmund) voor mij een ritje van ca 260 km om de S60 op te halen........

Spannend, ik hoop dat het niet tegenvalt en dat ik geen "kat in de zak" gekocht heb.
Aan de andere kant, die kosten van ( dan bijna) €800,- haal ik waarschijnlijk altijd wel weer uit.

Ik hou jullie hier op de hoogte van mijn Low Budget avontuur en de prestaties van de S60. ( zondag 28 01 '18 of maandag 29 01 '18 meer) .

Waardering, uiteraard neutraal omdat ik nog niet kan oordelen.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens