Volvo S40 T4 Luxury-Line (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | S40 T4 Luxury-Line |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 140.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Zeer luxe, complete en snelle auto, de hele rimram zit erop. Climate control, cruise control (overigens absoluut geen moeite met gebruikersvriendelijkheid) stoelverwarming, boordcomputer, electrische ramen voor en achter etc.
Heb de auto nu iets korter dan 1 jaar en ongeveer 10k mee gereden. Het verbruik van me mee, iets goedkoper dan 1 op 10, vergelijkbaar met mijn vorige auto (Volvo 850 170hp). Pas na aanschaf kwam ik erachter dat er euro 98 in moest. Was even schrikken, maar met mijn gebruik ca. 10k per jaar scheelt dat op jaarbasis maximaal 100 euro, is prima te overzien.
De auto rijdt erg soepel en is behoorlijk snel, ook zonder terugschakelen. Pas rond de 2500rpm merk je dat de turbo zijn werk gaat doen.
Vergeleken met de 850 is de auto wel wat blikkerig. De auto ziet er keurig uit, een wolf in schaapskleren. 4 a 5 man in de auto gaat prima, achterin is de auto niet bijzonder ruim. Laadruimte valt erg mee, door de kleine achterklep is de toegang tot deze ruimte enigszins beperkt.
PROBLEMEN
Nauwelijks problemen. Thermostaat vervangen, 10tjeswerk en een nieuwe accu: kleine reparaties voor weinig geld.
Bij hoge toeren begint er iets in het dashbord te trillen. Na aanschaf direct nieuwe banden erop gezet, die waren wel wat duurder dan de standaard worstjes van een Opel Astra!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren