Volvo S40 2.0D Momentum (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | S40 2.0D Momentum |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 199.000 km |
KM-stand laatst | 216.000 km |
1 jaar in bezit
- 216.000 km
Vorig jaar ondanks alle negatieve berichten over het 2.0d blok van Volvo(psa) toch deze auto gekocht. Het schijnt dat deze motoren veel problemen hebben met het roetfilter en de verstuivers(beide volgens boekje door Volvo dealer vervangen). Na een jaar rijden (+/-16000km) kan ik niet anders zeggen dan dat ik dit een fantastische auto vind!
De auto regenereert om de 400km, dit is wel zeer vervelend. Als ik op de snelweg rij merk ik het niet afgezien van het hoge verbruik. Dit duurt meestal 10 minuten, aangezien ik wil dat iedere regeneratie voltooid wordt rij ik altijd een extra rondje indien het regenereren start vlak voor ik mijn eindbestemming bereik. Dit zorgt soms voor enige frustratie��
Net nadat ik de auto gekocht had hanteerde ik dezelfde rijstijl als in mijn golf 4 TDI 90pk, VOL GAS! Dit is in de Volvo s40 2.0d zeer onverstandig voor je portemonnee. De auto lust aardig wat diesel indien je er hard mee rijdt. Na dit geconstateerd te hebben rijd ik nu netjes 130km/h op cruise control, de auto verbruikt dan ongeveer 1 op 15.5.
Conclusie tot nu toe:
Positief: krachtige motor(wat een koppel)/veel luxe/comfortabel(mijn vriendin rijdt in een 208 en het is iedere keer weer een genot om in de Volvo te stappen)
Negatief: verbruik/regenereren/zware auto(wegenbelasting)
Onderhoud/verbruik/kosten na 16000km
- 216.000 km
Na 16000km het volgende onderhoud laten uitvoeren:
Uit laten lezen auto na aanschaf
KM-stand 199.000
Geen bijzonderheden gevonden
Grote beurt + distributieriem(incl. waterpomp)
KM-stand 208.707
Brandstoffilter/Interieurfilter/Luchtfilter/Oliefilter/Remreiniger/Koelvloeistof 9,5 liter/Motorolie 4 liter/Multiriem
DPF regenerator toegevoegd 500ml
KM-stand 210.437
APK + airco service beurt + vervangen olie(filter) + 4x michelin “Energy Saver”
KM-Stand 215.542
Alle banden hadden last van onregelmatige slijtage. 4 nieuwe banden laten monteren + de auto laten uitlijnen + banden laten vullen met stikstof
DPF regenerator toegevoegd 500ml
KM-stand 216.000
Verbruik:
Gemiddelde verbruik over 16000km is 1 op 15.52km
Gemiddelde prijs betaald per liter diesel is €1,23
Kosten per kilometer:
(Diesel + onderhouden + wegenbelasting + verzekering + routemobiel) exclusief afschrijving
Kosten per KM €0,27
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.