Volvo S40 2.0D Momentum (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | S40 2.0D Momentum |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 150.000 km |
KM-stand laatst | 209.000 km |
Drama's tot nu toe
- 209.000 km
Inmiddels bijna 60 dkm gereden met mijn Volvo S40 en al het nodige beleefd aan mankementen, gedoe en vooral hoge kosten. Een korte opsomming:
Ca. 175.000 ---> EGR klep kapot, stil langs de weg, door ANWB weer op weg geholpen met behulp van een 2 euro muntstuk (deze in een kanaal te plaatsen om de turbo af te sluiten en EGR klep te omzeilen, om vervolgens met half vermogen door te kunnen rijden).
Ca. 180.000 --> Vanaf aankoop tot nu zo nu en dan een vreemd geluid. Licht volgens garage (vlak na aankoop) aan het massavliegwiel, maar kan geen kwaad. Bij voorgenoemde kmstand toch wel het massavliegwiel kapot. Deze + koppeling vervangen. Op zich een duur grapje.
Ca. 190.000 --> Auto start slecht. Dealer zegt dat het een klep is, deze vervangen en auto start tot 2 weken hierna redelijk goed.
Ca. 195.000 --> Auto neemt koelvloeistof (1x per week bijvullen bij 650 km). Dit kan natuurlijk niet goed zijn. Blijkt de cilinderkop lek te zijn (niet de koppakking, was het deze maar, dan was het nog enigzins meegevallen). Dit is wel het duurste grapje tot nu toe en ik had gehoopt dat het hier ook bij was gebleven. Slechte starten zou er ook wel van komen. Gelijk dan ook maar de dbriem + waterpomp vervangen. Tevens ook nog de draagarmrubbers versleten --> nieuwe draagarmrubbers. (deze kunnen ook zonder gehele draagarmen (waar bij dit mankement weinig aan mankeert) geleverd worden)
Ca. 197.500 --> auto trilt ontzettend --> 1 achterband is niet meer rond, maar ziets als tienhoekig. Band was ook al bijna versleten, maar hierdoor is de andere achterband ook meegegaan en is ook niet meer geheel rond. Dit mankement is denk in niet zozeer aan de auto te wijten, meer aan het soort band. Dan eerst maar winterbanden, mooi setje gekocht via Marktplaats, zien we komend voorjaar wel weer. Met deze winter hier geen spijt van.
Ca. 200.000 --> schok, schok, schokdempers voor op zijn eind --> twee nieuwe schokdempers. Zijn ook niet gratis.
Ca. 205.000 --> auto start nog steeds niet lekker --> 1 gloeispiraal kaduuk.
Ca. 207.000 --> Zal je 's ochtends naar je werk... wil hij niet starten. Dan maar met een andere, geleende auto naar het werk. Blijkt het startslot kapot te zijn.
209.000 --> Starte weer ongeveer een week goed, en nu weer minder. Begint nu ook weer te schokken en te trillen. Ben benieuwd wat er nu weer aan de hand is. Had eigenlijk gehoopt dat het nu een keer klaar was, maar dat hoop ik iedere keer al...
Positief over de auto: Als hij goed is, is het een prima auto. Lekkere motor met voldoende vermogen, fijn om in te rijden. Momentum uitvoering voorzien van alle gemakken, het enige wat ontbreekt is een regensensor. Oftewel dat gaat in op de details.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.