Volvo S40 2.4i Momentum (2005)

autoreview

Volvo S40 2.4i Momentum (2005)

Signalement

UitvoeringS40 2.4i Momentum
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf205.000 km
KM-stand laatst230.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima auto

  • 230.000 km

Vorig jaar toen onze peugeot 307 sw voor mijn neus krom gereden werd door de strooi dienst (je denkt dat ze de wegen veiliger maken) was de keuze snel gemaakt... zoeken naar een Volvo!

In het verleden hebben we 3 oude s40's en een s80 gereden, en eigenlijk werden we een beetje verknogt aan het merk... ik mede omdat mijn eerste km's na het behalen van het roze papiertje zijn gemaakt ik de 740 van pa en ma...

maargoed, peugeot krom onverwachts en dan moet je wat anders... ik wilde een s40 automaat op diesel, maar door de onverwachte situatie en aanbod destijds werd het een s40 handgeschakeld op benzine.... tsja...

Volvo benzine is 2.4 170pk 5 cil. sowieso...

dus daar stond ie. net ff meer als 2 ton gedraaid en van de band in 2005.

(ik ga niet lenen voor een auto, en vind het zonde om spaargeld te gebruiken voor iets wat steeds minder waard word)

schappelijk prijsje van 3250,- en van alle luxe voorzien.

goed.. met de proefrit was eigenlijk alles prima alleen een kleinbeetje schudden bij volgas optrekken...naja oudbeesje met ervaring mag wat artritis vertonen, en de koop was snel gemaakt.


Eenmaal een paar weken gereden kon ik niet met zekerheid zeggen wat het nu was.... aandrijfas, draagarm rubber, fusee, subframe en ga zo maar door...

uiteindelijk velgen gewisseld en uit laten lijnen.. bleek: draagarm en stuurstang waren krom. verkoper zei al dat vorige eigenaresse een stoep had geraakt, vandaar 1 nieuwe band;)

om alles uit te sluiten en er van uitgaande dat we nog wel ff met de auto toe willen besloten om maar eens een en ander te vervangen onderop...

aandrijfassen, draagarmen, fuseehuizen, wiellagers, veren, schokdempers, stabilisatorstangen, stuurstangen, veerpootlagers, en zon beetje elke rubber voor en achter...

resultaat: 700,- lichter (duitse groothandel en 1 zaterdag eigen tijd) maar de Volvo rijd als nieuw!

echter beginnen de draagarm rubbers wederom slap te worden.. volgens mij iets van 40 shore rubber fabrieks af. dit is naar mijn inziens veel te licht!

dus mochten er mensen zijn die onverklaarbare trillinge hebben met belaste motor en van gekkigheid niet meer weten wat te doen. hier is de tip!

Men neme de draagarmrubber (rubber metaallager, die achterste) pak een lijmpistool en smeer die holle ruimtes vol... ff laten uitharden en je merkt aanzienlijk verbetering!


misschien gaat Volvo er vanuit dat elk klimaat sweeds is, maar rubber word met ons kwakkel klimaat nou eenmaal slapper als met min 20...


verder rijd de auto echt top, motor voelt als nieuw, en qua comfort zijn er weinig autos die er aan kunnen tippen.


conclusie:

auto is top!

rubbers zijn klote...


tip van flip: koop vloeibaar PU (polyurethaan) krab het oude rubber er uit en giet pu er in...





8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.