Volvo 940 Estate Polar 2.3 (1998)

autoreview

Volvo 940 Estate Polar 2.3 (1998)

Signalement

Uitvoering940 Estate Polar 2.3
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf282.000 km
KM-stand laatst318.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

afscheid nemen is zo moeilijk ;-(

  • 318.000 km

We hebben deze Volvo 940 nu bijna 3 jaar in bezit en genieten er nog dagelijks van. Wat rijdt deze auto lekker! We hebben ook een Volvo V70 D5 (uit 2001 met 370K) en dan merk je dat de 940 uitermate soepel stuurt, schakelt en een kleine draaicirkel heeft. Ideale auto dus maar alleen het verbruik met benzine liegt er niet om. Dit is ook de reden dat we hem helaas gaan verkopen omdat de V70 toch een stuk goedkoper is.

Wat hebben we de afgelopen jaren allemaal meegemaakt met de 940. Dat zijn wel een aantal zaken maar ook een paar die in de garantie vielen. Het begon met een kapotte accu, toen de lambda sensor die telkens ging branden en koelvloeistof wat weg liep. Daarvoor is de radiator en de waterpomp vervangen. Uiteindelijk voor de sensor problemen de koppakking vervangen, koppen gevlakt en toen was er geen lek meer maar kreeg hij te weinig lucht. Inlaatspruitstuk zat helemaal dicht, pakking vervangen en daarvoor de verdeelkap, rotor en brandstof relais. Kortom heel wat zaken maar daarna nooit meer last gehad van koelvloeistof of lambda sensor. Het lambda lampje gaat alleen nog wel eens starten als je de auto start (erg kort stukje rijdt) en direct weer uit doet. Op zich logisch omdat het brandstof systeem dan net "wakker"is en te veel heeft gekregen oid ;-)

De jaren erna heerlijk mee gereden en de gewone beurtjes gehad en twee maanden geleden de distributieriem vervangen. Tsja, wat doe je dan met een auto waar je eigenlijk erg gek op bent? Toch maar LPG3 inbouwen? Is zeker een optie maar we hebben de D5 ook nog voor de deur. Wie gaat het winnen de D5 of de 940? De D5 loopt namelijk heerlijk en hier zit een enorme trekkracht in + heerlijke gezinsauto. De 940 verliest het helaas van de D5 op brandstofverbruik maar wint het op de soepelheid van rijden en betrouwbaarheid. Lastig lastig lastig. De 940 staat in ieder geval te koop. Nu maar hopen dat er snel meer duidelijkheid komt over mijn werk toekomst en die van mijn vrouw. Wellicht kunnen we de 940 dan toch nog houden...

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.