Volvo 850 2.5i Estate Comfort-Line (1994)

autoreview

Volvo 850
Volvo 850Volvo 850 EstateVolvo 850 EstateVolvo 850 EstateVolvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850 - interieur

Signalement

Uitvoering850 2.5i Estate Comfort-Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf1998
KM-stand bij aanschaf89.250 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heerlijk degelijke reisauto. Lekker stug geveerd maar toch ook weer niet te hard. Ook bij heel hoge snelheden nog een perfect weggedrag. De auto laat zich sportief rijden, alhoewel 144 PK en iets meer dan 200 Nm niet bepaald veel is voor een dergelijk zware auto. Hij is zeker snel genoeg voor het dagelijkse verkeer en in staat om de caravan van 1500 kg prima te trekken, ook in bergachtig gebied waar een helling van 13 pct geen problemen geeft. Wel dan af en toe wat tractieproblemen, maar dat heeft elke voorwielaandrijver wel.

Onlangs nog (op de cruise control) 1: 14,9 mee gereden over een afstand van 480 km, en in Nederland! Moet je niet harder dan 110 Kmh rijden, en bijvoorkeur op een zondag want anders lukt dat niet.

Auto in februari 2005 partikulier verkocht en een Seat Alhmabra 2.8 V6 gekocht ivm de groter worden kinderen.

PROBLEMEN

De volgende problemen zijn inmiddels de revue gepasseerd:
Accu.
Rechter wieldraagarm vervangen ivm kapotte fuseekogel (is alleen geheel te vervangen)
Veel lampjes kapot gehad (vooral koplampen en achterlichten)
Distributieriem vervangen door dealer bij 120.000 km.
Onlangs alle remschijven vervangen door geboorde schijven. (trilt nog steeds).
2x kromme LM velg rechts (gat in de weg).
Bovenste motor trillingsdemper vervangen.
Uitlaat spruitstuk.
Blower valt af en toe uit indien motor nog niet op bedrijfstemp. is (oorzaak nog onduidelijk. Heeft iemand tips?).
Bovenste lagers van de schokdempers voor beginnen nu te kraken.
Afdekrolhoes nieuw gekocht, maar nu al weer kapot.
Paneel achterklep, bovendeel vervangen.
Diverse sets banden.
2x remblokset vervangen.
Achteruitrijlicht schakelaar vervangen.
Aandrijfashoes linksbuiten vervangen.
Homokineet buitenzijde links vervangen.
Thermostaat kapot, vervangen.
Remslang vervangen.
Airco bijgevuld (in Spanje gedaan, was veeeel goedkoper!)
Vulringen tussen Airco koppeling verwijderd (werkte nl niet meer goed).
Expansievatdop vervangen, gescheurd.
Expansievat vertoonde haarscheuren, vervangen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.