Volvo 850 2.5i 20V (1996)

Volvo 850
Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850Volvo 850 - interieur

Uitvoering850 2.5i 20V
Bouwjaar1996

Na problemen met twee van mijn vorige auto’s (Hyundai), was ik begin 2005 toe aan een echte auto. Ik zocht iets zeer betrouwbaars en degelijk. Bij voorkeur zocht ik een grote auto. Uiteindelijk bij een bekende (combigarage Westerbroek) Volvo-specialist deze 850 2.5 20-klepper gekocht. Tot nu toe niets dan lof over deze wagen. Hij is aardig vlot met z’n 170pk en de vijfcilinder klinkt heerlijk (nooit vermoeiend). Heb nu 15.000km gereden en alleen een slechte dynamo vervangen. Bij de APK was niets aan de hand. Deze wagens zijn zeer degelijk en de blokken kunnen zeer lang mee. De benzinemotoren zijn nog beter dan de diesels en houden het zo 4 ton uit (ook op gas). Ik ben helemaal verslaafd aan Volvo 850 geraakt en ben actief op het volvo850forum. Als mijn portemonnee het toelaat komt er een T-5R of 850R voor de deur.

- Slecht werkende dynamo. Is reeds vervangen.

Verder geen problemen.