Volvo 740 GL 2.3 Estate (1989)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 740 GL 2.3 Estate |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1989 |
| Jaar van aanschaf | 2004 |
| KM-stand bij aanschaf | 475.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ach wat een heerlijke wagen is dit. Een icoon van het automobielontwerp. De Estate onder de stations. Ruim, relaxed, relatief eenvoudige techniek, doordacht, slim gemaakt. Een auto om van te houden.
We hebben er nog niet veel me gereden want pas onlangs gekocht. Derde, vierde, vijfdehands. Ondanks de vele kilometers nergens een rammeltje, kraakje, of dingetjes die het niet doen. Het start, rijdt, rolt, remt, stuurt en schakelt probleemloos en met grote klasse. Geweldige reiswagen, maar vergis je niet - door de extreem kleine draaicirkel (9,9 meter) ook verrassend bruikbaar in de stad, hoewel het benzine (wij rijden LPG trouwens) verbruik dan snel oploopt. Op de snelwegen, bij rustig 100 / 120 rijden, verbruikt-ie 1 of 8 op gas.
Toekomstige klassieker.
PROBLEMEN
Geen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Volvo V60 (2018 - 2025) - Occasion aankoopadvies

Waarom zag je vroeger vooral campers van Westfalia en is dat nu een stuk minder?

Dit is waarom mysterieuze auto’s met blauwe lampen andere auto's aan de kant duwen

Nu zijn ze duurder maar Wiborg kon nog voor relatief weinig een Mazda MX-5 als eerste auto kopen

Lezersreacties (0)
Reageren