Volvo 480 ES (1987) #2

autoreview

Volvo 480 ES (1987)

Signalement

Uitvoering480 ES
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf176.700 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na goede ervaringen met mijn vorige auto, ook een Volvo, was ik op zoek naar een leuke opvolger.
Deze kwam ik via het internet tegen en stond in Bladel. Op een woensdag 400km gereden om de auto te kunnen bekijken, op vrijdag 3 februari de auto opgehaald.
Nu dus 1100km verder en nog steeds blij met de aanschaf.
Deze is gelukkig een stuk minder dorstig dan mijn vorige auto, bij een rustige rijstijl kan ik 5,6 liter op 100 km halen.
Wanneer je echt zuinig wilt rijden, dan moet je met 85km/u achter een vrachtwagen gaan rijden, verbruik ligt dan rond de 4,5 tot 5 liter per 100 m.

Wat wel een bekend punt is bij deze auto’s, dat zijn de wielkastranden aan de achterzijde. Ook bij deze auto was dit het geval. De wielkastranden van de voorzijde kunnen ook aan de achterkant gemonteerd woren. Er moet dan wel wat gelast en geslepen worden.
Ik heb er 2 maanden lang van Almere naar Hoofddorp (100km p/d) mee gereden en het enige wat ik moest doen, was tanken!
Voor de zekerheid wel weer de olie, bougie’s en accu vervangen, dit zijn de kosten niet echt en daardoor rijdt hij veel beter.

Ik merk soms dat de auto voor mijn gevoel nét even wat vermogen tekort komt, dit is dus ook de reden dat wanneer ik tijd heb deze ga monteren. Het gaat om een vermogenswinst van ongeveer 20-40pk, afhankelijk van hoe je alles insteld. De kleppen worden dan ook gesteld, distributieriem vervangen en sportschijven gemonteerd. Ook gaat er binennkort een verlagingssetje onder, 50-70mm.

Wat 1 van de grootste verschillen is volgens mijn vriendin, in deze auto moet je je laten vallen, bij de Volvo 360 stapje je lekker hoog in.

PROBLEMEN

Roest bij de wielkastranden, verholpen door 2,5 dagen te lassen, slijpen en plamuren.
Binnenkost ook foto’s van het resultaat.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.