Volvo 440 1.8i Luxury-Line (1996)

autoreview

Volvo 440
Volvo 440Volvo 440Volvo 440Volvo 440Volvo 440 - interieur

Signalement

Uitvoering440 1.8i Luxury-Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Volvo 440 1.8 injection is een geweldige auto om mee te rijden. Het is helemaal fijn rijden met airco in de zomer en verwarmde stoelen in de winter. Deze auto is bij aanschaf (20000) direct uitgerust met een g3 prins gas installatie die tot op heden geen enkele problemen geeft.
Vooral met de zwart gespoten stijltjes grill lijkt deze volvo erg robuust.

Er zijn weinig onkosten aan geweest.
- bij 98825 km is er een nieuwe pakking in het inlaat-uitlaatpruitstuk gezet.
- bij 125587km is er een nieuwe waterpomp ingekomen.
- bij 163418km is er een rubberbalg bij de steekas vervangen.
Na ongeveer 175000 km is de uitlaat vervangen vanaf de katalysator tot en met de eind demper. Tegelijker tijd heb ik de schokdempers achter, en de stabilisator stangen voor laten vervangen. Totale kosten incl arbeidsloon uitlaat en schokdempers enz. 550 Euro.

na 195000km de auto even weer voor onderhoud naar de dealer gehad. Daar bleken de handremkabels defect te zijn en was de linker fuseekogel versleten. Deze kosten incl onderhoud en kleppenstellen: €560. Dit vind ik mee vallen want dit zijn de enige kosten die ik aan deze auto gehad heb in 2005. De auto blijft gewoon probleemloos op gas rijden en de kleppen kunnen nog zeker 60dkm gesteld worden. Ook heb ik vorig jaar een compressie druk meting laten uitvoeren. Hieruit bleek dat de motor nog lang niet op was. Kortom, deze auto rijd goedkoop zowel in onderhoud als in brandstof kosten. Ik ben er erg tevreden over en mijn volgende auto word ook zeker een volvo weer.

onderhoudskosten voor een grote beurt + apk €240 alles incl.

PROBLEMEN

Geen grote problemen gehad. zie de kleine reperaties hierboven.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.