Volvo 440 1.8i (1995)

autoreview

Volvo 440
Volvo 440Volvo 440Volvo 440Volvo 440Volvo 440 - interieur

Signalement

Uitvoering440 1.8i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf147.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Verse aanschaf, deze 440. Het is er een op LPG, met de 1.8i motor, gekocht voor het bedrag waar je een goede fiets voor koopt. En dat MET airco en centrale vergrendeling.

Wat een verschil met de 340! Ik voelde me direct thuis, lekkere stoelen, luxe bekleding, fijn dashboard uit lekker zacht materiaal(wel wat massief van vorm) en hij rijdt lekker. Voor een auto van 10 jaar oud zelfs erg goed.
Vindt wel de 1.8 wat tegenvallen qua prestaties, maar dat maakt hij goed door goed gedrag op de snelweg (moeiteloos 150 op de teller) en door een aangenaam verbruik (1:10 op LPG!!)

Jammer genoeg ligt er een grote LPG tank achterin (altijd onderbouw kopen als je de kans hebt..) maar verder een hele praktische en ruime auto.

PROBLEMEN

Ja en dan de ellende.

Want het is me nogal een lijst:

- keerring tussen bak en motor lekte en moest vervangen, heb gelijk de koppeling laten vervangen, kosten 600 euro

- daarna een grote beurt met twee nieuwe voorbanden, twee nieuwe schokdempers achter en nog wat klein spul, kosten wederom 600 euro

- en toen was het tik-tik-tik-boem en was de motor overleden.(pakking tussen cilinder 3 en 4, overmatige slijtage, geen reparatie waard)
Door een kennis een ruilmotor (benzine,met nog geen ton erop) laten plaatsen: kosten 700 euro inclusief distributieriem, bougies, etc.
Loopt nu weer lekker en feller dan voorheen.

- lager linksvoor laten vervangen, kosten 100 euro

Ik hoop nu wel uit de kosten te zijn voor dit jaar, reperatiekosten lopen nu echt uit de maat en overstijgen de aanschafwaarde behoorlijk!!
Wat allemaal overigens weinig zegt over de kwaliteit van de auto, echter is mijn auto in het verleden dermate slecht onderhouden dat dit soort gebreken zijn ontstaan.

Blijvende mankementen:
- kapotte schakelaar mistlamp
- vocht in acherlicht
- beginnende roestvorming achter
- afbladderende lak op spoiler
- gedeukt spatbord (al vervangend spatbord gevonden, alleen nog spuiten)
- de auto lijkt erg gevoelig voor steenslag, heb al 6 putjes laten repareren in 3 maanden tijd!!
Bij de 340 nooit nodig geweest!

Samenvattend: wees voorzichtig met de aanschaf van een 440, de auto is degelijk maar de 1.8 motor is erg gevoelig voor goed onderhoud!

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.