Volvo 240 Turbo Estate (1983)

autoreview

Volvo 240

Signalement

Uitvoering240 Turbo Estate
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1983
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf236.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb deze auto in een opwelling gekocht omdat we een ’auto-voor-om-de-deur’ zochten waar 2 maxicosy’s en een labrador inpaste. Ik ben altijd erg gecharmeerd geweest van het model en de TURBO is gewoon altijd weer lachen bij een stoplicht! De concequentie van die stoplicht-sprintjes is wel een verbruik van 1:6 a 1:6,5 maar als je je rechtervoet een beetje beheerst dan is 1:10 haalbaar. De auto is optisch in een erbarmelijke staat, maar technisch meer dan 90%. Voor een auto van 22 jaar oud is het gewoon een zeer comfortabele reisbak wat vooral komt omdat de zitting van de bestuurdersstoel erg goed is te verstellen en de rugleuning over een lendesteun beschikt. Ik heb de auto nu ongeveer een jaar in mijn bezit en heb er minder dan € 300,00 kosten aangehad. Het onderhoud doe ik zelf en de onderdelen zijn verrassend goedkoop (bijv. geventileerde schijfrem voor € 30,00) Voor de onderdelen en aanvullende expertise maak ik dankbaar gebruik van de Fa. Estate Service uit Obdam. Ik kan gerust zeggen dat deze auto een blijvertje wordt want zelfs mijn vrouw begint steeds enthousiaster te worden.
Een toekomstig klassieker die zelfs nu nog menig GTI/GSI/XSI het nakijken geeft!

ALS deze eruit gaat dan is het voor een 850T5R Estate.

PROBLEMEN

schijven + remblokken rondom vervangen.
Olielekkage retourleiding turbo

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.