Volvo 240 GL Diesel Estate (1985)

autoreview

Volvo 240 GL Diesel Estate (1985)

Signalement

Uitvoering240 GL Diesel Estate
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1985
Jaar van aanschaf1992
KM-stand bij aanschaf51.245 km
KM-stand laatst367.032 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Al 300.000 kilometer bij mij

  • 353.900 km

Ik heb deze auto in 1992 van mijn opa georven, die plotseling overleed.
De auto wordt door bijna de hele familie gebruikt voor vakanties, al sinds dat ik hem heb. Ook wissel ik mijn normale auto af met deze, evenals mijn vrouw.

Wegdoen is geen optie, de auto is mij meer waard dan die €1500 en hij heeft heel veel emotionele waarde voor mij...

Nu over de auto;
De looks: je moet er van houden, ik hou ervan. Lichtblauw met lichtmetale spaakwielen, staat hem goed!
Interieur: blauw geribd stof en voorzien van alles wat je nodig hebt, airco (ingebouwd in 1998)2 extra stoelen in de kofferbak en nog de originele radio...
Prestaties: goed, de 6-in lijn diesel doet het prima en klinkt ook super mooi, ook na 350.000 kilometer nog.

Problemen in de 19 jaar in mijn bezit;
- 1999: versnellingsbak kapot, mijn schuld denk ik...
Kosten: weet ik niet meer...
-2001: door een vrachtwagen rechtsvoor geschampt. nieuwe deur, voorpaneel en spuiterij.
door de verzekering gedekt geld: 1100
-2005: brandstofmeter kapot, nieuwe vlonder en dieseltank.
Kosten: ongeveer €250
-2011: roest in het portier, laat ik zo, met een stukje hout+ plamuur...

Binnenkort een foto!

Update van de review en van de Volvo

  • 355.500 km

Even een snelle update:
Vandaag heb ik het probleem met de deur tóch opgelost.
Met de slijptol het rotte deel weggesneden, en een nieuw stukje ijzer erop gelast. Overtollig ijzer weggeslepen. Met een spuitbus die ik nog had liggen van vorige roestreparaties bijgespoten en je moet goed kijken om het te zien. Echt goed gedaan! (complimentje voor mijzelf...)

Ook heb ik via een oude kennis die zijn 245 liet slopen omdat hij 1.5 miljoen kilometer had gereden en op was (deze reed op benzine!) de velgen overgenomen. Deze zijn in betere staat (wel dezelfde) als die op mijn auto. Dit worden de zomervelgen en die er nu op liggen worden de winterbanden...

Verder nog geen problemen gehad met mijn geweldige auto en ik hoop er nog veel mee te kunnen rijden...

Tweede Volvo in de garage!

  • 358.150 km

vandaag heb ik weer een droom waargemaakt. Een Volvo 850 T5 R estate! Wat is hij mooi! Had al meerdere proefritten gemaakt en gisteren de knoop doorgehakt. Hij kwam! Morgen mag ik m' ophalen en heb er zin in.
Even de opties en eigenschappen;
- slechts 58.000 kilometer!!!
- automaat (minpuntje)
- leer
- ini mini navigatiesysteem (ipv de radio)
- cd wisselaar
- open dakje
- sportonderstel

Nu over de 240:
Rijdt nog steeds super en trekt steeds meer bekijks!
Stiekem zijn er toch heel veel fans van dit model, gelukkig!
Vorige week gebeurde er iets onverwachts; er kwam iemand met een serieus bod van €5500! Jullie zullen het wel verwachten: het antwoord was nee.

Binnenkort een review van de 850!

Probleem met de uitlaat.

  • 360.334 km

Gisteren heb ik hem naar de Volvo dealer gebracht. De auto maakte een heleboel herrie en het baasje was ongerust...

Vanmorgen weedom gebeld met een goede boodschap, ten minste, ik dacht dat de motor eraan was en dat bleek dus niet waar te zijn. Er zat een gat in de uitlaat. Uitlaatsysteem vervangen en dat kostte me €650.

Het is me het waard, want ik wil niet weg bij deze garage en ook niet van de auto af. De reden is dat mijn opa deze auto bij deze Volvo dealer heeft gekocht. Nieuw. Puur sentiment dus, maar toch...

Morgen mag ik m' weer ophalen en steeds als ik deze auto weer zie wordt ik blij. Ik kan niet meer zonder en hij gaat nooit meer weg!

Winterbanden

  • 363.322 km

gisteren zijn de winterbanden er opgelegd. Voorheen op stalen velgen, maar nu op de oude velgen. De Volvo kan de winter dus weer door!

Verder nog weinig meer te vertellen, het is gewoon een fantastisch degelijke auto. Ook voor mensen die voor weinig geld een degelijke familiewagen willen hebben is het een aanrader!

Meer kilometers in de probleemloze Zweed

  • 367.032 km

Het begint eentonig te worden, maar weer een positieve update van mijn review.

Stiekem wordt er toch veel in deze auto gereden, ik zag dat ik vanaf oktober 4500 kilometer kilometer met de auto gereden.
Dit zijn vooral ritjes naar de golfbaan (mijn golfset heeft een prominente plek in de kofferbak), naar de basisschool van mijn zoon, soms naar mijn werk en naar klanten, met mijn vrouw naar werk en de weekenden.

Ervaringen nieuwe uitlaat:
Mooier en verfijnder geluid.
De zescilinder diesel komt erg goed tot zijn recht!
Voorheen hoorde ik toch altijd een rammel in de uitlaat, dit is nu weg dus het was de investering weer waard.

We tuffen door!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (49)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.