Volkswagen Up! 1.0 75pk high up! (2012) #2

autoreview

Volkswagen Up! 1.0 75pk high up! (2012)
Volkswagen Up! 1.0 75pk high up! (2012)Volkswagen Up! 1.0 75pk high up! (2012)Volkswagen Up! 1.0 75pk high up! (2012)Volkswagen Up! 1.0 75pk high up! (2012)Volkswagen Up! 1.0 75pk high up! (2012)Volkswagen Up! 1.0 75pk high up! (2012)

Signalement

UitvoeringUp! 1.0 75pk high up!
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf106.000 km
KM-stand laatst108.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf VW Up! High Up black edition

  • 108.000 km

De VW Up! is een A-segment stadsauto.
Klein, wendbaar, zuinig en goedkoop in onderhoud.

De Up rijdt gemiddeld 1 op 28 km per liter benzine.
Voor mij is dat 1x tanken per maand en een kwart tank benzine overhouden. Lekker zuinig!

Daarnaast is de wegenbelasting slechts 23 euro p.m. en omdat ik een jonge bestuurder ben kost de verzekering mij €60 p.m.
Al met al kost deze auto mij gemiddeld €110 per maand incl. benzine excl. onderhoud.
Aangezien ik zelf de onderhoud pleeg heb ik vrijwel alleen de onderdeel en APK-kosten á ~200 euro per jaar.

Daarmee is het dus ook een erg financieel zuinige auto!

Op dit moment gebruik ik de Up naast mijn andere auto, een Volkswagen Polo WRC. Die het tegenovergestelde van deze auto is.
Snel, duur in onderhoud & benzine en duur in MRB en verzekering.

De Up biedt veel ruimte voor hoe klein de auto daadwerkelijk is.
Ik, als 1.93 meter lange man, pas er met gemak in waar er nog een dikke 10 cm ruimte boven mijn hoofd vrij is.

Er zijn 4 zitplaatsen beschikbaar met 2 deuren (dat is wel een nadeel van dit specifieke model).
Je hebt allerlei opties tot je beschikking zoals stoelverwarming, airconditioning, navigatie, bluetooth audio, tripcomputer, elektrische spiegels, city emergency braking etc.
Voor het kleinste segment auto zijn dit 'luxe' opties.

Dan over naar de rijervaring. En dat bevalt meer dan verwacht.
Met zijn 830kg gewicht is de auto wendbaar en subtiel over drempels
Door de 75pk sterke 3 cilinder motor en het lichte gewicht heb je wel een beetje pit, maar niet veel.

Parkeren is ook geen enkel probleem door het gebrek aan grote bumpers.
De wielbasis scheelt slechts 6cm met een Polo V 6R waardoor de auto toch redelijk stabiel is op de snelweg licht.

Deze Up is ook te huur op SnappCar, omdat het mijn tweede auto is.
Aangezien de auto zo goedkoop in onderhoud is kost het mij slechts €0,0317 per kilometer om te verhuren. (dit is excl. verzekering en benzine, want dit betaald de huurder)
De huurder betaald een bedrag om de auto te 'mogen' huren, wat deze kosten meer dan ruim dekt.
Op deze manier hoeft de auto 3x per maand verhuurd te worden om zichzelf terug te betalen in vaste maandelijkse lasten.

Dat is nog eens leuk twee auto's rijden!

In de loopt van de tijd ga ik nog wat kleine accessoires toevoegen, zoals:
- Helix subwoofer plaatsen
- Deurpanelen isoleren
- Tweede set velgen met winterbanden aanschaffen
- Carplay navigatie inbouwen

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.