Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk ACT Highline (2019)

autoreview

Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk ACT Highline (2019)
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk ACT Highline (2019)Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk ACT Highline (2019)Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk ACT Highline (2019)Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk ACT Highline (2019)Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk ACT Highline (2019)

Signalement

UitvoeringTiguan Allspace 1.5 TSI 150pk ACT Highline
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst43.560 km
Lezerswaardering: 67%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

VW Tiguan Allspace 1,5 TSI DSG Highline

Keuze stress

Afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zover; ik kreeg als enorme autofan/liefhebber voor het 1st in mijn leven mijn eigen leaseauto geleverd. Maar voor het zover was, zijn er veel slapelozenachten aan voorbij gegaan. Voordat ik überhaupt wist dat mijn droom, het uitzoeken van een leaseauto, uit zou komen, was ik altijd al bezig met de ene vraag; “ wat nou als…”. Nadat ik wist dat ik een leaseauto zou gaan krijgen bij mijn nieuwe functie, was het natuurlijk nog wel spannend welk budget hier aan gekoppeld zou worden. Toen het hoge woord er uit was, kon het uitzoeken eindelijk beginnen. Op voorhand had ik al een redelijke shortlist die ook nog redelijk wisselde in ranking. Maar waar ook “nieuwe” auto’s op kwamen en uiteindelijk ook weer afvielen. De criteria voor de auto waren; groot genoeg voor ons gezin met 2 kinderen van 5 en 7 (zowel op de achterbank als bagageruimte), automaat, ACC, stoelverwarming, elektrische klep, digitaal dashboard, en bij voorkeur een hoge auto. De lijst bestond uit eindelijk uit:

• VW Passat; nieuwe versie is nog beter dan de oude en zelfs ook goedkoper geworden. Ondanks dat de fiscale waarde gedaald was, geldt dat niet voor de leaseprijs, die was nog steeds aan de hogere kant. Nadat ik hem in het echt gezien had, viel hij toch af omdat hij er toch wel wat gewoontjes uitziet (ondanks dat hij wel fraai te configureren is, maar daardoor ook boven budget) en je hem bij wijze van spreken op elke hoek van de straat tegen komt

• Skoda Kodiaq; eigenlijk was alleen de Sportline een optie, de overige varianten vind ik iets te saai en zie je ook nog best vaak. Maar toen ik hoorde dat de levertijd op liep tot juni 2020, was ik redelijk verdrietig, zo lang wilde ik echt niet wachten. Er waren wel een paar voorraad modellen beschikbaar, maar helaas niet binnen het netwerk van Arval (dat zijn er slechts een handje vol) waardoor hij te duur zou worden. Of niet met de gewilde opties. Bovendien viel me de “bouwkwaliteit” toch iets tegen. Ik had een proefrit gehad net nadat ik 3 uur in een Passat uit 2017 had gereden. En daardoor viel het me toch tegen; meer hard plastic, meer speling in de knoppen vd airco en op het stuur. ACC wordt niet op het stuur bediend, maar met een hendel op/achter het stuur. Allemaal kleine dingen, maar als je alles optelt is het nog best wat

• VW Aerton; is eigenlijk mijn persoonlijke keus, en was hem ook geworden. Maar ondanks dat mijn vriendin het niet veel uitmaakte welk auto het zou worden, was ze bij de Aerton helaas toch redelijk resoluut. Pech voor mij

• Skoda Superb; prive hadden we ook een Superb uit 2010, en was wellicht een logische opvolger geweest. Maar ook hier viel een gewenste uitvoering buiten leasebudget. De facelift kwam eigenlijk net te laat in beeld om meegenomen te worden in de lijst

• VW Tiguan; alleen in de R line een mooie auto. Maar ik vond de bagageruimte te klein, ondanks dat de hij in liters best groot zou moeten zijn. Daarnaast rijden er hier ook erg veel van.

Verder nog op de lijst, waar ik verder niet op zal gaan zijn, Mercedes C/B/GLC, V60, XC40, Peugeot 5008, Opel Insignia, Seat Tarraco.

Eigenlijk kwam de Allspace wat later in beeld, waarom weet ik eigenlijk niet meer. Maar toen ik hem een paar in het echt gezien had, vond ik het net een mini Toureg en veel meer in balans dan de reguliere Tiguan. Maar ook hier wilde ik eigenlijk alleen maar een R line, gezien zijn uiterlijk en uitrusting. Maar ook hier werd mijn vreugde, 4 min nadat ik de Passat had afgeschreven en een witte Highline R in dezelfde showroom mijn hart sneller had doen kloppen, snel de kop in gedrukt omdat ook hier de levertijd 6 a 7 maanden bedroeg. En helaas was een gewenste voorraad model ook niet beschikbaar omdat ze bijna allemaal een (te) dure 3de zitrij hadden (of dus niet beschikbaar waren binnen het netwerk).

Ik was de wanhoop dus bijna nabij. Echter toen ik er achter kwam dat de gewone Highline eigenlijk ook erg goed uitgerust was en bijna niet onderdeed voor de R Business (naast het wel degelijk zichtbare uiterlijke verschil, was het binnen in verder alleen het Executive Pakket en zwarte dakhemel en een paar kleine in mijn ogen onbelangrijke zaken), ben ik opzoek gegaan naar een Highline op voorraad (met wel het Executive pakket). Maar ook dit was niet makkelijk, ivm het netwerk van Arval en bijna overal aanwezige 3de zitrij. Sterker nog, “mijn” auto was de enige. Ik vreesde echter dat hij te duur zou worden, ivm aanwezige extra opties als metallic lak (wit had ik ook goed gevonden) en Advance pakket en nog wat andere kleine zaken. Echter was ik stom verbaasd toen ik te horen kreeg dat leaseprijs echt opvallend veel lager was dan als je hem zelf bestelt zou hebben en daardoor toch binnen budget viel. Ik heb uiteraard nog wel getwijfeld om toch maar 7 maanden te wachten op de R of deze, maar ik wilde gewoon niet langer wachten (zeker met 2 wintersporten, andere korte uitjes en elke week voor het werk naar België voor de boeg). En zoals gezegd van binnen is hij nagenoeg gelijk, en deze heeft dus als extra het advance pakket. Daarnaast had ik zowel mijn werkgever als Arval redelijk “onder druk gezet” met deze auto, dat ik eigenlijk ook bijna niet meer terug kon.
Een Comfortline Business (waar Arval en mijn werkgever steeds mee aan kwamen omdat ze ook zagen dat het een kansloos verhaal ging worden) vond ik echter geen optie. Want in mijn ogen heeft de Highline echt zaken die het verschil maken; Alcantara bekleding, 18” ipv 17, Led sfeerverlichting, digitaal dashboard en Dynamische Led verlichting met grootlichtassistent. Allemaal zaken die de auto zowel van binnen als buiten naar een hoger niveau tillen.

De auto zelf
Maar goed een lange intro over de tot stand komen van mijn keuze. Nog veel belangrijker, hoe rijdt dat nou? Wat vind ik er van? Omdat ik in mijn ogen niet heel veel referentie materiaal heb, kan ik niet zeggen of iets beter of slechter is dan andere auto’s modellen. Ik kan wel mijn mening geven over bepaalde zaken.
Het rijden: erg fijn en soepel. De DSG schakelt bijzonder fijn, een stuk ontspanner dan de Focus die ik een 1 maand als voorloop auto gehad heb. En wat een genot om hoger te zitten, zowel met in en uitstappen als met overzicht op de weg. Ik vind hem wel iets harder geveerd dan ik op voorhand zou verwachten, ik had iets meer comfort verwacht. Ook de stoelen zijn iets harder dan ik gewend was. Daarnaast wordt hij geroemd om zijn interieur stilte in diverse reviews, maar ook hier had ik iets meer van verwacht. Hij is niet merkbaar stiller dan de Focus. Het stuurgevoel is uiteraard verre van direct. Even als het bochtenwerk is dat niet van een auto met een sportieve inborst. Maar daar ben ik ook helemaal niet naar opzoek. Ik zoek/wil een comfortabele gezinsauto die mij in alle rust km na km ontspannen van A naar B brengt.

ACC is voor mij echt een genot. Ik ga, zoals gezegd, 1x per week naar Belgie voor het werk (250km enkele reis) en dan gaat dit echt mijn grote vriend worden. Het is echt fijn om het afremmen en weer optrekken helemaal aan de auto over te laten. Ik vind wel dat ie, zelfs op de kortste stand, nog redelijk ver van zijn voorligger rijdt. Maar zo voorkom je wel bumperkleven. Als hij helemaal tot 0 moet stoppen, moet je zelf weer gas geven om hem weer opgang te krijgen (ik heb helaas geen file functie erop zitten, dat zou het nog aangenamer maken). Maar bij alles daarboven pakt ie zelf de draad weer op. Ook Line Assist werkt prima. Ik heb zelf nog geen hele tank leef gereden, maar die 3x dat ik nu heen en weer ben gereden naar kantoor (70km) rijd ik gemiddeld 14,5. Wat ik begrijp om mij heen redelijk zuinig. Maar ik rijd eigenlijk ook niet echt te hard (10% a 15%) en kijk goed vooruit, dus rem al vroeg af op de motor (als ik de ACC niet gebruik ).

Interieur: Het is duidelijk zichtbaar en merkbaar dat hij ruimer is dan de normale Tiguan. Naar mijn idee heel goed vergelijkbaar met de Passat, en dus wel minder groot (durf niet te zeggen kleiner) dan een Kodiaq of Superb. Maar dat is naar mijn idee ook niet nodig. Wat een beetje tegenviel is de afwerking tov de Passat. Er zit toch iets meer hard plastic in dan de Passat. Met name in/op de deur en onder de airco. Echter zijn de knoppen op het stuur en airco wel gelijk en dus beter dan de Kodiaq. Wat ik echt een misser vind, is dat het afdekzeil van de bagageruimte niet in “een rail” loopt. Dus je moet hem goed vast houden, anders klappert ie als een netsnoer van een stofzuiger in zijn behuizing. En moet je meer moeite doen om het weer helemaal af te dekken. Verder word ik helemaal blij van de verlichting en sier ledjes in het interieur. Dat zijn voor mij de klein dingen die het hem doen. Het panorama dak geeft natuurlijk ook een bak licht en is leuk voor de kinderen achterin en zal straks in de zomer ook lekker zijn. De kinderen zijn ook weg van de opklaptafeltjes met bekerhouder. Je merkt overigens duidelijk dat de deur (en dito instap) flink groter is dan de regulier Tiguan. Dat is fijn met instappen. Echter wel oppassen in kleine ruimtes/parkeergarages.

Het media systeem etc werkt allemaal zoals je zou verwachten. Andriod Auto werk goed, wel opvallend is dat als je Google Maps gebruikt je de standaard navigatie van de auto niet kunt (mag) gebruiken (en ook niet in het digitale dashboard).

Wat ik ook de moeite waard vind om te vermelden is de verlichting. De Led lampen met grootlicht assistent werkt echt bijzonder goed. Tijdens een mistige rit, zie je duidelijk de hele tijd dat de verlichting zich aan past aan de omgeving/auto’s. Je ziet de bundel steeds van breedte en lengte veranderen en de opbrengt is en blijft verbluffend.

Als laatste wil ik nog handige optie van de Easy close achterklep benoemen (ik weet niet precies bij welke optie dit hoort, want ik zie het zeker niet bij elke Tiguan terug, en naar mijn mening heb ik niet iets extra’s waar deze optie bij hoort, maar dat mag de pret niet drukken). Je drukt deze knop (die naast de gewone knop voor de klep zit) in voordat je iets uit de kofferbak haalt. Zodra je vervolgens met je sleutel “buiten bereik” van de auto bent sluit de klep weer. Erg handig dus als je grote zware dingen uit de kofferbak moet halen. Overigens werkt het Easy Open (voetbeweging onder de auto) na een 2tal tips goed. In het begin maakte ik een veeg beweging. Maar je moet een schop beweging maken.

Kortom, ik ben helemaal in mijn nopjes met “mijn” nieuwe auto. Hij ziet er zowel van binnen als buiten niet heel spannend uit, maar ik vind dat hij als totaalpakket bijzonder goed in elkaar steekt en een zeer fijne, comfortabele metgezel voor ons gezin is waar ik/we veel plezierige kilometers in zullen gaan maken.

Mochten er nog vragen zijn, laat het weten in de reacties hieronder. Ik zal later mijn eigen foto's toevoegen, want dan vind ik hem er mooier uitzien dan op de foto's van de dealer waar hij te stond.

1ste echte rijervaringen

  • 7.000 km

Na 7000km kan ik iets meer vertellen over het wel en wee van de auto. Maar samenvattend kan ik kort zijn; EEN GENOT!

Nogmaals ik heb niet echt veel vergelijkings materiaal, dus zou ik dit waarschijnljik van een willekeurige C5 Aircross ook gezegd kunnen hebben. Ik probeer hieronder echter dan ook punten aan te kaarten die wat mij betreft ook van toepassing zijn op de auto zelf.

Rijden:
Naar mijn idee zijn de veerwegen erg kort, want zonder dat ik echt hard over een drempel rij, hoor je dat de demping zijn maximale uitslag al bereikt heeft. Waarschijnlijk is hiervoor gekozen om ervoor te zorgen dat auto onder normale rijomstandigheden zich niet gedraagt als een flat op wielen. Want zoals hierboven al vermeld, vind ik hem straffer afgesteld dan ik verwacht had en kun je er redelijk hard een lange bocht mee door komen. Even als voorbeeld; ik rijd 3x per week de afslag van de A1 naar de A50 richting Arnhem en kan hier net zo hard door de bocht als de voorloop auto (Focus). Waarbij ik het zeker de moeite waard vind om te vermelden dat hij totaal geen last heeft van de 2 ijzeren dwarsriggels die hier in zitten, dit in tegenstelling tot de Ford en mijn oude Punto, die hier altijd een klein zijsprongetje maakten. Dus wat betreft verdiend het onderstel een compliment over zijn koersvastheid.

In normaal woonwerk verkeer, kan ik zuining rijden (stukje stad, veel 100km/u snelweg (met 118 op de ACC) en stukje dijk) met 1:15/1:15,5. Met ritjes naar Belgie waar ik in NL 138 kan rijden en in Belgie 125 gaat het gemiddelde naar 1:13. Ik zit gemiddeld rond de 1:13,5. Wat ik toch redelijk netjes vind. De boordcomputer is heel erg nauwkeurig met het nog te rijden aantal km, dat is fijn. Want laatst kon ik nog maar 20km en ging de tank met 58 liter dan dus ook goed vol. Dus met een volle tank is 750km "makkelijk" haalbaar. Woensdag met een box op het dak naar Oostenrijk, benieuwd waar ik dan op uitkom.

ACC werkt erg prettig, maar gebruik het toch niet altijd omdat ik vind dat hij soms te laat remt dan ik zelf gedaan zou hebben (gas los laten). Om vervolgens weer een redelijk groot gat te slaan en er ook nog best lang over doet om vervolgens weer in te halen. Dus bij echt druk verkeer doe ik het liever zelf, bij gematig verkeer is het fijn en vocht het wel extra comfort toe. Maar eigenlijk bij meer dan 2 banen is het fijn om te gebruiken, bij 2 baanswegen vaak dus wat minder. Overigens moet je ook iets eerder "inhalen" dan ik/je gewend bent, omdat hij de voorganger al snel detecteert en dus voor je gevoel al vroeg afremt. Dus gewoon iets eerder naar links en je hebt er geen last van. Verder ook goed oppassen bij rechts inhalen/split in snelwegen, hij detecteert de auto's van links en gaat dan op de rem. Gas bijgeven helpt om hem over dit punt heen te "helpen".

Lane derparture heb ik eigenlijk altijd aanstaan. Handig als ik even iets wil drinken en mijn neus moet snuiten om even het stuur uit handen te geven. Wel moet je oppassen bij wegen die soms extra beljiningen hebben voor een afslag want die wil maar al te graag volgen, goed je stuur vasthouden om hem ook over dit "dode" punt heen te helpen.

Interieur:
De ruimte en zitcomfort is en blijft een feest. Ondanks dat ik dus vind dat de stoel voor mijn gevoel iets aan de harde kant is, stap ik naar 3,5 uur rijden vanuit Belgie zonder een centje pijn uit en heb je het idee gehad dat je even naar supermarkt geweest ben :-) Al ben ik nog wel een beetje aan het knoeien met de juiste afstand van de stoel, ik ben er niet nog niet over uit of ik iets verder weg wil zitten van het stuur zodat ik mijn benen minder hoef op te trekken/kan strekken, of toch iets dichterbij waardoor ik naar mijn idee wel een betere houding heb. Mbt de 2 stoelen 2 dingen;

1) de verlengde zitting van de comfortstoelen is erg prettig, ondanks dat hij geen groot bereik heeft, ondersteunt het mijn benen net dat beetje extra
2) ondanks dat de massage knop deze naam niet verdiend, vind ik het af en toe toch prettig om aan te hebben staan tijdens mijn lange ritten. Overigens vind hij het na 10min wel welletjes geweest en houdt hij ermee op.

Ik heb mijn telefoon altijd gekoppeld via Android auto, en dat werkt perfect! Nou bijna dan, er kleeft 1 groot nadeel aan en dat is dat hij dan alleen de telefoon herkent die is aangesloten via de kabel. Want mijn werktelefoon wordt dan compleet genegeerd. Terwijl zonder Andriod auto beide telefoons netjes in beeld komen en je makkelijk kunt schakelen tussen de 2 en ook beide hun eigen favorieten hebben. Herkent iemand dit probleem? Is er iets aan te doen? Wat ook (nog) niet werkt is het terug sturen van What'sapp berichten via spraak. Hij leest ze wel netjes voor en zegt ook "druk op de spraakknop om iets te sturen". Als ik dat doe, krijg ik de melden dat deze optie niet geinstalleerd is. En ik heb geen idee waar dat aan ligt. Is dat de Andriod auto? Is dat iets op de auto zelf? Ligt het aan mijn telefoon? Of ligt het aan Google? Ook hier zijn reacties welkom.

Maar Spotify, Maps werken prima. Ook kan ik via de radio 538 app dit beluisteren via de auto speakers, want wel fijn is als ik Belgie ben en nederlandse radio niet meer beschikbaar is.

Overigens vind ik DAB+ geen aanrader om aan te vinken in de optielijst. Eerlijk is eerlijk als het bereik goed is, is het geluid mooi. Maar ik vind de dekking nog waardeloos. Het verschil in een goed en slecht gebied is wat mij betreft veel te groot, waardoor ik liever normale FM heb, daar liggen de pieken en dalen veel dichter bij elkaar. Waardoor ik dit liever als standaard gebruik.

Als laatste wil nog (vergeten te noteren afgelopen zaterdag) de stuurverwarming aanhalen. Ik had echt gedacht dat dat 1 van de meest nutteloze optie zou zijn, maar jeetje wat is dat fijn, heerlijk! Je zou bijna zeggen: ik wil nooit meer zonder, maar dat klinkt wat verwend :-)

Nou ik heb er weer een verhaal van gemaakt. Ik zou nog veel meer kunnen vertellen, maar ik laat het er voor nu even bij.

Heb je vragen of opmerkingen? Schroom je niet om deze te plaatsen bij de opmerkingen!

Een jaar verder

  • 24.000 km

Tsja een jaar verder in een raar jaar. Dus veel minder kilometers gemaakt als gedacht/gepland. Desalniettemin blijf ik het een fijne, voor mij perfecte, auto vinden. Ondanks wat kritieken van andere forum lezers, over saaie het uiterlijk, vind ik hem juist steeds "mooier" worden. Als ik mijn vriendin aan zie komen rijden (ik zit braaf thuis te werken), denk ik toch steeds, uhm best mooie auto/uitvoering. Maar goed meningen verschillen uiteraard.

In het kort:

* tot op heden geen enkele problemen gehad, alles werkt zoals het moet

* ruimte is nog steeds erg prettig (en een van de grootste redenen geweest om deze auto te nemen)

* deze uitvoering heeft echte fijne opties; panodak, "massage" stoelen die ik, als ik er toch een x inzit, steeds vaker gebruik, grootlicht assistent is echt van een enorme toegevoegde waarde, stuurwiel verwarming is zalig, Andriod auto is uiteraard erg fijn. Hopelijk is er straks ook de mogelijkheid om dit draadloos te koppelen

* verbruik is door de korte afstand gedaald naar 1:12 gemiddeld. Maar ik zat incl woon-werk op 1:15

* nadeel blijft de korte veerweg bij drempels, die bij zelfs een rustig tempo meteen uitslaan

*ook nog steeds minder tevreden over de lange afstand vd ACC, ondanks dat het wel een fijne/waarevolle toevoeging is. Ik heb geen vergelijk met andere merken, dus weet niet of het beter kan

Al met al blijf ik, ondanks dat het dus veel minder is dan voorheen, steeds met heel veel plezier in de Allspace stappen! Hopelijk kunnen we over 6/7 maanden weer meer gebruik maken van zijn grootste kwaliteit; lekkere lange (vakantie) afstanden maken.

Met pijn in hart ingeleverd

  • 43.560 km

Omdat ik besloten heb per 1-1-2022 als zpp-er door het leven te gaan, moest ik mijn zo geliefde leaseauto met pijn in mijn hart inleveren.

Mijn hele gezin, is/was echt verdrietig met het feit dat we de Allspace moesten inleveren. Want afgelopen zomer en de week voor kerst heeft maar weer eens aangetoond wat een top reisauto dit is! In het kort de plussen en minnen:

+ ruimte en zitcomfort (nu ik een Lynk & Co heb, wil ik dit nog even extra benadrukken want het is niet een vanzelfsprekendheid) is echt subliem! Zowel voorin als achterin zit je als een vorst en de bagageruimte is bovengemiddeld (altijd met de afdekhoes dicht op vakantie, zodat het er niet uitziet alsof je op volksverhuizing bent :-) )

+ gebruiksvriendelijkheid van alle systemen en bediening; alles werkt super eenvoudig en is zonder enige moeite te vinden/aan te passen

+ we hebben genoten van alle luxe aan boord (dit is dus wel uitvoering afhankelijk) de alcantara bekleding blijft prachtig (mooier dan leer vind ik zelf), panorama dak geeft veel licht maakt de ruimte beleving nog groter, stuurwielverwarming is echt heerlijk , ondanks het geen echte massage is, is de "massagefunctie" wel prettig

+ ik wil de automatische grootlicht functie apart benoemen, ongelofelijk hoe prettig en goed dit werkt! Echt subliem

+ ondanks de opmerkingen over een "grevobak" vind ik het gewoon een zeer mooie/chique auto om te zien

+ motor en bak zijn prima, niet buitengewoon, maar zolang ik me er niet aan erger is dat een goed teken

+ Acc in combinatie lane assist is op lange vakantie ritten (maar ook gewoon in NL) echt van toegevoegde waarde en maakt het rijden echt ontspannener. Ondanks dat de Acc redelijk veel afstand houdt.

-/- rijgedrag, ondanks dat het niet slecht is, vind ik het stuurgevoel en veercomfort bij drempels onder de maat. Onze buren hebben een normale Tiguan en die stuurt veel fijner en kan veel beter met drempels omgaan dan de Allspace, de verlengde wielbasis zal hier wel debet aan zijn

Al met al zullen we deze zeer, zeer prettig reisauto enorm gaan missen! Lees ook mijn nieuwe review over de Lynk & Co 01

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Tiguan

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.