Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI 150pk R-Line (2021)

autoreview

Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI 150pk R-Line (2021)

Signalement

UitvoeringT-Roc Cabrio 1.5 TSI 150pk R-Line
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf30.000 km
KM-stand laatst54.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

T-Roc Cabrio

  • 54.000 km

Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5Tsi R-Line

En toen… was was er de T-Roc Cabriolet in 2019 !
Naast de leuke Mini- en sportieve Mazda cabriolet is de T-Roc de enige SUV cabrio op de markt tot ca. € 50.000. Meningen verschillen (lees de Autoweek commentaren maar eens!), maar in de juiste kleur & uitvoering vinden wij deze cabrio een bijzondere stoere verschijning. Het blijft uiteraard een ‘niche’ auto voor een kleine markt en door kosten besparingen helaas vanaf 2026 in Nederland niet meer leverbaar, in het buitenland blijft hij nog even tot in Osnabrück de fabriek definitief sluit. Dan is er voor het eerst sinds 1949 geen Volkswagen Cabriolet meer op de markt, wij vinden dit toch een gemis.

Waarom een T-Roc Cabrio?
Reeds vele jaren hadden we een Golf I cabriolet als tweede auto erbij, een auto waar we ruim 25 jaar veel plezier van gehad hebben. Toen deze verkocht werd aan een liefhebber die hem ging restaureren bleef onze dagelijkse (gesloten) T-Roc over, een fijne Cross-over SUV, maar…. geen cabriolet.
Omdat we deze erg miste besloten we zomer 2024 onze gesloten T-Roc in te ruilen voor een T-Roc cabrio en… we hebben er geen moment spijt van gehad.
Alle voordelen van de goed rijdende T-Roc met het genoegen van een open auto. Binnen 10 sec. is de kap open en kan het genieten beginnen.

Gezocht naar voor ons de juiste kleur (blauw), R-line uitvoering en de nodige opties zoals o.a. DSG automaat, Beats audio, alarmsysteem, stoel- en stuurverwarming, Navigatie, parkeersensoren + camera en het befaamde dynamische onderstel. Verder alle leverbare veiligheids-opties. Het is een Duitse importauto van eerste eigenaar met bewezen (onderhouds) historie en, om risico’s zoveel mogelijk uit te sluiten, gekocht bij een Nederlandse VW-dealer met 1 jaar garantie. Het risico een dergelijke auto te kopen in de handel vonden we te groot.

Hoe bevalt deze cabriolet?
Een cabrio koop je met emotie dus onze mening is gekleurd. Volkswagen heeft goed over deze cabrio nagedacht, vervoer met 4 personen gaat prima omdat het onderstel iets verlengd is t.o.v. de gewone T-Roc. De vol-elektrische kap is snel open/dicht en kan je tot 30km zelfs rijdend bedienen, heel handig. Door de goed geïsoleerde kap is het interieur in gesloten stand voor een cabrio zeer stil. Met het standaard windscherm kan je tot 100km goed rijden zonder te veel windinval. De airco kent een automatisch programma voor gesloten- en open rijden, heel comfortabel! Trillingen zijn heel beperkt, de auto is goed torsie-stijf en stuurt heel fijn, net zoals de gesloten versie. Omdat we een pasklaar 6-delig kofferset hebben gekocht kan er genoeg bagage mee voor 2 personen. De omklapbare rugleuning is ook handig, kortom is de ruimte voor ons prima. We rijden op 18” inch LM-velgen met Continental vierseizoenen banden en samen met het instelbare onderstel rijdt deze cabrio gewoon top.

Wat bevalt minder?
- De T-Roc tot modeljaar 2026 zit ergonomisch goed in elkaar, maar de gebruikte (harde) materialen doen een beetje afbreuk aan het bestaande kwaliteitsniveau.
- Alle verlichting is LED, maar de mist/bochtverlichting lampen zijn gewoon halogeen, onbegrijpelijk en we hebben deze ook door H8 LED’s vervangen (aanrader).
- De veiligheidsvoorzieningen zijn soms erg opdringerig.
- Met de kap open en alle ruiten naar beneden vibreren de veiligheidsgordels in de wind op schouderniveau tussen ca. de 80-90 km >
- De elektrische kap werkt weliswaar top, maar de schakelaar zit onlogisch verstopt onder de middenarmsteun.

Kortom een heerlijke auto waar we inmiddels ca. 23.000 km mee getoerd hebben door geheel Europa, zowel zomers als op de wintersport met veel plezier!

Wordt vervolgd!



8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen T-Roc

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.