Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150pk Style (2021)

autoreview

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-RocVolkswagen T-Roc

Signalement

UitvoeringT-Roc 1.5 TSI 150pk Style
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst7.500 km
Lezerswaardering: 38%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk

  • 500 km

Inmiddels 2 weken op pad met een nieuwe T-Roc., dus nog niet veel ervaring opgedaan, maar wel een aantal zaken die opvallen.
De eerste indruk is in ieder geval dat het een super fijne auto is.

Lane Assist:
Dit is voor ons de eerste auto die we hebben waar Lane-assist op zit. Tijdens de levertijd van de auto overigens een aantal weken in een VW-up mogen rijden waar dit systeem ook op zat. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een vervelend systeem vind. Zeker wanneer je op landweggetjes rijdt en moet uitwijken voor een tegenligger werkt het systeem tegen. Ook wanneer je even uitwijkt voor deze of genen werkt het systeem je juist even gevaarlijk tegen. Bij de Up was dit overigens erger dan bij de T-roc. Jammer dat dit systeem niet permanent kan worden uitgeschakeld door de gebruiker.

2-cilinder modus:
De auto schakelt bij weinig vermogensvraag over op 2 cilinders. De duur van het overschakelen is overigens vaak kort, omdat bij de minste of geringste aanraking van het gas alle 4 de cilinders weer inschakelen. Ik vraag me dan ook af of dit daadwerkelijk iets oplevert in het verbruik. Ik vind het namelijk jammer dat de motor er wat rumoerig van gaat lopen. Dit is ook voelbaar in de auto.

Verder een zeer prettige auto. De automaat schakelt wat anders dan de automaat die we eerder hebben gehad (Alfa Giulietta) Ik vond persoonlijk de Alfa wat soepeler schakelen. Maar desalniettemin verder een prima automaat.


Na 7500km

  • 7.500 km

De auto bevalt uitstekend. Uiteraard een paar min en pluspuntjes, maar tot nu toe met veel plezier gereden. De plus en minpunten zijn voornamelijk persoonlijk. Over het algemeen genomen vind ik de T-Roc echt een uitstekende auto, en dus echt een aanrader.

Hieronder een aantal zaken die (mij althans) opvallen:

Pluspunten:

Het verbruik!
Op lange afstanden op de snelweg rijdt de T-Roc bijna 1:20! Dit is mede te danken aan de maximum snelheid van 100km/h uiteraard, maar het verbruik valt mij alles mee. (ik tank overigens altijd V-power / 98)

De auto is erg stil. Je hoort de motor bijna niet.

Minpunten:

De Lane Assist.
Ik blijf dit een vervelend systeem vinden. Volgens de VW dealer zal ik er mee moeten leven. Het systeem is uiteraard handmatig uit te schakelen maar dit moet na elke start opnieuw. Ik ga toch eens verder informeren of dit permanent uitgeschakeld kan worden. Hetzelfde geldt voor het start/stopsysteem.

Het Multimedia systeem/boardcomputer
Ik moet eerlijk toegeven dat dit soort systemen mij niet veel interesseren, dus wellicht zegt het meer over mij dan over het systeem, maar de koppeling met bluetooth of Apple Carplay moet ik regelmatig opnieuw instellen. Maar in mijn beleving functioneert dit niet goed.
Verder vind ik, vanwege de vele functies van de boardcomputer, sommige functies lastig vindbaar. Dit is dus niet slecht ofzo, maar in mijn beleving zit er gewoon te veel op.

De bekleding:
Ik ben iemand die bijna wekelijks zijn auto van binnen schoonmaakt, maar ik ben er nog niet van overtuigd dat de bekleding van hoge kwaliteit is. Dit is deels ook te zien in de keuzes die gemaakt zijn, zoals bijvoorbeeld de naaldvilt matjes (erger en goedkoper kan niet) De stof van de stoelen lijkt vrij dun en komt kwetsbaar over. De toekomst zal dit nog uit moeten wijzen, maar ik heb hier een beetje mijn twijfels over. De kunststof dorpjes van de isofix vallen er bijvoorbeeld om de haverklap uit.

Komende periode gaat de caravan achter de auto. Benieuwd hoe dat gaat bevallen.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen T-Roc

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens