Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150pk Sport (2018) #2

autoreview

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150pk Sport (2018)

Signalement

UitvoeringT-Roc 1.5 TSI 150pk Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf35.217 km
KM-stand laatst55.448 km
Lezerswaardering: 57%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Puike caravantrekker!

  • 55.000 km

April 2020 deze T roc 1.5 sport+ aangeschaft bij mijn VW dealer. Inmiddels 20.000 km zonder problemen afgelegd. Fijne auto met sterke soepele motor. De versnellingsbak schakelt licht en soepel. Kraakt soms bij inschakelen van de achteruit wanneer de automatische parkeerrem nog vast staat. Wanneer ik de rem vanuit de 1e versnelling lostrek en daarna achteruit schakel gaat het stil en soepel.(Nadeeltje automatische parkeerrem !) Stuurt lekker direct, maar nodigt niet uit tot sportief rijden. Ondanks het stevige onderstel is het geen sportieve auto. Wel een zeer stabiele caravantrekker, die mijn Hobby caravan ( 1300kg/100 km/u goedgekeurd) met het grootste gemak trekt. Dit is een enorm pluspunt.
Toch zijn er ook een paar minpunten.
Het 18 inch lichtmetaal met sport onderstel maakt hem veel te stug en stoterig op klinkerwegen en drempels. Op asfalt is dit geen probleem, maar ik woon landelijk dus rij vaak op binnenwegen. Op dit vlak was een Style uitvoering met 17 inch vermoedelijk een betere keuze geweest.
Ook het zitcomfort op langere afstand valt mij persoonlijk tegen t.o.v. mijn vorige auto een VW Sportsvan 1.2 Highline. Vermoedelijk heeft dit te maken met de hogere wagenvloer, waardoor de bediening van het gaspedaal minder natuurlijk verloopt. Dit valt pas na langere tijd op.
Tip: bespaar je het geld van een afneembare trekhaak. Hierdoor zit de stekkeraansluiting veel te diep onder de bumper. Met een verlengplaatje en vastzetten van de wegdraaibare doos is dit gedeeltelijk te verhelpen, maar het blijft een inspannend klusje. Bij een vaste trekhaak zit de aansluiting veel beter bereikbaar. De kogelhoogte is wel iets hoger dan normaal. Hierdoor hangt de caravan wat achterover. Onmerkbaar tijdens het rijden en in dit geval wel prettig bij het rijden over de gewraakte verkeersdrempels.

Goed! Al met al een prettige auto met vaak wat persoonlijke gewenningspuntjes, welke afhankelijk van je leeftijd soms meer of minder belangrijk zijn.

Binnenkort een grote beurt. Bij bijzonderheden kom ik daar nog wel op terug.

Marterschade

  • 55.448 km

Mijn T-roc heeft gisteren bij de dealer in Drachten een grote onderhoudsbeurt gehad. Aangezien ik geen klachten had, bleef het in eerste instantie bij een zeer uitgebreide inspectie beurt en een paar nieuwe ruitenwissers. Toen ik de auto weer op kwam halen, kreeg ik te horen, dat er onder de motorkap inwoning van een marter was geweest. Er was een groot rond gat uit de motorkap isolatie weggevreten. Gelukkig was er geen schade ontstaan aan de bekabeling. Omdat ik er bij een eerdere VW ook al eens mee geconfronteerd ben geweest, heb ik de dealer direct een zogenaamde “marterverschrikker” laten monteren. Dit maakt hoogfrequent geluid waar marters hekel aan hebben. Hopelijk werkt het, mijn bij de wegenwacht werkende broer vertelde, dat hij al eens had gezien, dat de voedingskabel van het kastje was doorgebeten. Deze slimmerik had zijn overlast dus zelf maar even opgelost.
Toch bezorgen deze diertjes, die wettelijk beschermd zijn, veel overlast in bepaalde delen van het land. Ze maken veel schade en er kan spontaan brand door kortsluiting ontstaan.

Door de opmerking in een van de andere T-roc reviews over afleveren op 16 inch wielen, ben ik gisteren in de gelegenheid geweest om mijn auto op deze wielmaat te testen. De auto is inderdaad veel comfortabeler met deze wielmaat. Maar de super directe besturing was verdwenen. Waar de 18 inch soms hinderlijk direct is bij het insturen van de bocht voelt de 16 inch wat wollig en traag. Omdat ik in het verleden met een T-roc 1.0 heb gereden met 17 inch, ben ik tot de conclusie gekomen, dat dit toch wel de beste maat is voor deze auto. Ik verbaas me wel een beetje over dit grote wielen fenomeen, het lijkt steeds extremer te worden bij nieuwe auto’s.
Het staat inderdaad erg mooi bij dit soort auto’s. Maar ik hou het bij een volgende auto bij de standaard wielmaat

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen T-Roc

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens