AutoWeek 8 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 8 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • T-Cross
10

autoreview

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 95pk (2019)

Anoniem
  • Review
7 december 2019 om 09:57
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringT-Cross 1.0 TSI 95pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst10.250 km
Gemiddelde lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De aanschaf.

  • 7 km
  • 7 december 2019

Voor dat er gereageerd wordt, dit is geen review, ik ben het met jullie eens. Lees dit aub als eerste aanzet om een review te gaan schrijven over de T cross. Op de reviews van mijn vorige auto's lees je over mijn opbouw en verbruiksmonitor. Op zich lees ik me graag in, zeker ervaringen van rijders met hetzelfde type auto. Nu staat er pas een andere review over de T cross, gezien het nieuwe model en pas kort op de markt, hoop ik een bijdrage te kunnen leveren voor toekomstig T cross rijders. Dus: op 6-12-2019 de aflevering van onze nieuwe T cross bij Wealer in Maastricht. Het was een voorraadauto, we wilden graag snel rijden en een auto bestellen zou twee maanden wachten betekenen.
Het enige verschil is dat we bij de auto geen verstelbare lendesteun hebben. Verder is hij hetzelfde als we hem zelf hadden samengesteld. Nu dan de technische gegevens, het is een 95 Pk TSI in de kleur limestone grey metallic in de Life uitvoering met 5 versnellingen. Als extra hebben we het licht en zicht pakket, het executive pakket, parkeersensoren voor en achter en een reservewiel. Daarnaast nog de rubber mattenset en winterbanden op stalen velgen erbij. We hebben gisteren de auto opgehaald en een zeer uitgebreide uitleg over (bijna) alle systemen gekregen, dit alles gaan we op ons gemak thuis nog eens nalopen, kwestie van je auto leren kennen. Gisteren de auto aangemeld bij Car-net, had ik hulp nodig van onze zoon. Nou ja, ik ben uiteindelijk 60 plusser.....Plusje voor Wealer is dat ze aan mijn partner alles uitgelegd hebben, uiteindelijk is het voor haar de gebruiksauto.

Eerste tankbeurt

  • 225 km
  • 7 december 2019

Tsja, ik kon het niet laten, tankmetertje was over een vierde gezakt en ik heb hem weer vol getankt, puur voor de fun en wetenschap. Met moeite 13 liter getankt op 218 kilometer. Komt neer op 1 liter op 16,8 kilometer. Deels snelweg en deel stadsverkeer. Rijstijl is overwegend rustig. Ik neem deze nog niet mee in de verbruiksgegevens, ik weet nu dat de tank vol is en zal bij de volgende tankbeurt met meer kilometers de verbruiksgegevens gaan invullen. Verder een fijn rijdende auto. ACC werkt prettig, net als line-assist en de parkeersensoren. We waren dit van onze vorige auto niet gewend, doch zijn handige hulpmiddelen.

De eerste 1000 kilometer

  • 1.114 km
  • 20 december 2019

De eerste duizend kilometer zitten erop, natuurlijk nog geen tijd voor een echte review, wel even een update over de auto. Vooropgesteld, de auto bevalt goed, enigszins begrijpelijk, we komen uit een Fiat Panda 1.2 uit 2017. Als we naar de sterren kijken, heb ik de sterren comfort en prestaties op 5 gezet, betrouwbaarheid en gebruikskosten nog op 4. Voor betrouwbaarheid zijn echt meer kilometers en tijd nodig, gebruikskosten idem, alhoewel de eerste echte tankbeurt een verbruik van 1 op 17,95 laat zien, 22,5 liter op 404 kilometers. Uiteraard ook de verbruiksmonitor gestart. Wat is wennen aan de auto, de wetenschap dat er voorin de driecilinder 1000 cc met 95 Pk ligt. Dit zit ,,tussen de oren". Tijdens rijden merk je er niets van, de auto is gewoon stil. Alleen bij flink gas geven is een lichte ,,pruttel" hoorbaar. Wat nog nieuw is, de lane-assist. Tijdens het rijden krijg je af en toe een stuurcorrectie, je voelt even tegendruk. Bij het inhalen is het fijn tijdig richting aan te geven, wacht je even en ga je al even naar links, lane-assist geeft correctie. Niet hinderlijk, je stuurt de auto er zo doorheen, maar voelt hem wel. Ook de Acc is wennen, zeker als je met hogere ingestelde snelheid je voorligger gaat inhalen. Op het moment dat je naar links komt, gaat de auto meteen versnellen. Ik heb het idee dat de camera dan even tussen de twee auto's doorkijkt en de links voor je rijdende auto best dicht nadert. Ook dit zal een kwestie van wennen en uitproberen zijn. Beide systemen maken wel dat je alerter bij het autorijden betrokken blijft. Mijn verwachting was dat je juist minder alert zou zijn. Verder geen opvallende bijzonderheden, zijn er erg blij mee.

Al bijna 3000 km

  • 2.944 km
  • 11 januari 2020

De eerste 3000 kilometer zitten erop, en dit tot volle tevredenheid. De auto is stil en voor ons voldoende comfortabel. Schrik wel van bijna 3000 km per maand, maar goed, met de familie in het Noorden, vanuit Limburg, maak je nu eenmaal kilometers. Voor het brandstofverbruik maakt snelweg of binnendoor niet uit. We zijn heel tevreden nu met bijna 1 op 18. Dit was ook het verbruik na ons retourtje 650 kilometer overwegend snelweg. We zijn geen snelle rijders, rond 110/120 km/h is voor ons voldoende. Hoeven we niet zo te wennen als we dadelijk deels 100 moeten rijden. ;-) In een andere T cross review las ik hetzelfde euvel als wat ons is overkomen. Tijdens een flinke langdurige regenbui stopte de lane-assist en Acc ermee. Gaf tevens een foutmelding van gele driehoek op dashboard. Lane-assist kwam weer snel terug, doch geen Acc. Na gestopt te zijn, contact af en weer starten werkte alles weer normaal. Dit eenmaal gehad en ga er nog even vanuit dat slecht weer hier debet aan was. Acc is voor ons niet prettig tijdens drukte of je moet met 95 vrachtwagens gaan volgen. Niet dus. Op rustig tijdstip Acc op 115, tijdig naar links sturen bij inhalen en omdat dit vrij vroeg moet gebeuren om de Acc niet te laten ingrijpen, lees remmen, geef je bij inhalen even gas bij. Dit versneld de inhaalactie en lange tijd met 115 op de linkerbaan, Neen rijdt niet lekker. Wat nog steeds negatief opvalt, de A2 vanuit Limburg is bijna altijd driebaans, met groene pijlen boven de weg aangegeven. Veel automobilisten blijven hangen op die middelste rijstrook. Bijzonder. Nog even terug naar de T cross, vandaag olie gepeild en deze staat nog op max. Onderbuikgevoel van TSI motor.....maar geen enkele reden om bezorgd te zijn. We zijn zeer tevreden, gelukkig wel, best wel een aankoop......

Eerste 5000 km.

  • 5.104 km
  • 8 maart 2020

De eerste 5000 kilometer zitten erop. Zijn best tevreden over de auto, weinig motorgeluid, best zuinig, comfortabel. Nog steeds het gevoel een goede keuze gemaakt te hebben. Vandaag de olie gepeild, was ongeveer drie mm gezakt. Bij grove benadering zou het 1.0 Tsi blokje een liter op 15000 kilometer lusten. Best wel prima toch. Ook even in Belgie getankt. Normaal tank ik E98, doch aan deze pomp was alleen E 95 beschikbaar. Prijs 1,274 per liter. Das lang geleden dat de prijs zo laag was. 20,5 liter voor 26 euro, komt aardig in de buurt van ons ,,dieseltijdperk". Wat valt op aan de T-cross, bij slecht weer/langdurige regen houdt de Acc ermee op, is een keer of drie gebeurd in de drie maanden dat we hem hebben. Sinds twee weken werkt de linker richtingaanwijzer in de spiegel niet meer. Hiervoor gaat de auto morgen naar de dealer, ik neem aan een gevalletje garantie. Is led verlichting en wil het (nog) niet zelf doen. Ook in deze periode een flinke aanhanger vol hout getrokken, hiervan merk je weinig, dit in tegenstelling tot de Saab 90 die normaal onze trekauto is. Hiervan moest de motor toch meer zijn best doen. We zijn benieuwd, in mei gaan we naar een camping in het midden van het land met de Kip hefdak. Ben benieuwd hoe dit verloopt. Bij 90 km/h draait het blokje iets meer dan 2000 toeren, rijdt wel lekker rustig. Gelukkig zijn we nog steeds tevreden (nou ja 5000 km, mag ook wel) en ik zal blijven updaten, net als de verbruiksreview.

De eerste 10000 km

  • 10.250 km
  • 18 augustus 2020

Tsja, wat valt er veel te zeggen na 10000 km. Half litertje olie bijgevuld en benzine getankt. Dat was nodig om de eerste 10000 km door te komen. Met de afgelopen zomerse temperaturen heeft de airco zich van zijn goede kant laten zien. Ondanks het heet zwart dashboard bleef de temperatuur in de auto op een prettig niveau. Airco is handbediend, ventilator op stand 2.
Tijdens internet verbinding met de auto heeft een update plaatsgevonden.De radio staat nu standaard op DAB, de keuzeknop ,,car" heeft enkele onderhuidse wijzigingen betreffende verbruik en meer van die kleine wijzigingen. Of het nav systeem ook ge-update is, weet ik niet. Het is in ieder geval goed bij de tijd. Recent bij vrienden in Leeuwarden vertrokken en daar het wegennet behoorlijk verandert. Navigatie hierop was prima, geen missers. Rijden is nog steeds prettig met deze auto, voor ons comfortabel en zuinig, zie verbruik review. Veel te melden is er niet, gelukkig geen bijzonderheden of problemen. Dus op naar de volgende update.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen T-Cross
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.0 TSI DSG STYLE BUSINESS R

    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG STYLE BUSINESS R

    • 2020
    • 1.043 km

    € 30.660

    1.0 TSI DSG LIFE / EXECUTIVE

    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG LIFE / EXECUTIVE

    • 2020
    • 6.185 km

    € 26.660

    1.0 TSI DSG LIFE / EXECUTIVE

    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG LIFE / EXECUTIVE

    • 2020
    • 10.674 km

    € 26.990

Meer Volkswagen T-Cross occasions

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen T-Cross specificaties
  • Volkswagen T-Cross occasions
  • Volkswagen T-Cross video's
Advies en informatie
  • Volkswagen T-Cross tests
  • Volkswagen T-Cross gebruikersreviews
  • Volkswagen T-Cross index
PREMIUM
Renault Captur– Citroën C3 Aircross – Volkswagen T-Cross - Triotest

Renault Captur– Citroën C3 Aircross – Volkswagen T-Cross - Triotest

Terwijl sommige concurrenten pas net present zijn in deze klasse, gaat de Renault Captur vrolijk...

Lees meer
 

Volkswagen T-Cross reviews

  • Review
    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style Business R (2020)

    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style...

    12
    • 6 januari 2021
  • Review
    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style (2020)

    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style...

    3
    • 26 december 2020
  • Review
    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style (2020)

    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style...

    9
    • 13 juli 2020
  • Review
    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 95pk Life (2019)

    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 95pk Life (2019)

    11
    • 8 december 2019
  • Review
    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 95pk (2019)

    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 95pk (2019)

    10
    • 7 december 2019
  • Review
    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 95pk Life (2019)

    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 95pk Life (2019)

    15
    • 27 oktober 2019
meer reviews
Renault Captur vs. Volkswagen T-Cross - Dubbeltest

Renault Captur vs. Volkswagen T-Cross - Dubbeltest

106

Terwijl sommige concurrenten pas net present zijn in deze klasse, gaat de Renault Captur vrolijk...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Volkswagen T-Cross ook als R-Line

    Volkswagen T-Cross ook als R-Line

    21
    • 11 januari 2021
  • Review
    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style Business R (2020)

    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style...

    12
    • 6 januari 2021
  • Review
    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style (2020)

    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style...

    3
    • 26 december 2020
  • Review
    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style (2020)

    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style...

    9
    • 13 juli 2020
  • Autonieuws
    Volkswagen Taigun breekt los

    Volkswagen Taigun breekt los

    24
    • 3 februari 2020
  • Renault Captur vs. Volkswagen T-Cross - Dubbeltest

    Renault Captur vs. Volkswagen T-Cross -...

    106
    • 17 januari 2020
  • Autonieuws
    Prijs Volkswagen T-Cross met 1.5 TSI bekend

    Prijs Volkswagen T-Cross met 1.5 TSI bekend

    24
    • 16 januari 2020
Merk
Merk
  • Review
    Volkswagen Golf 1.4 16V Easyline (2009)

    Volkswagen Golf 1.4 16V Easyline (2009)

    3
    • 27 februari 2021
  • Review
    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV...

    • 27 februari 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 viert jubileum

    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 viert...

    31
    • 26 februari 2021
  • Review
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline Business R (2019)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline Business...

    • 26 februari 2021
  • Review
    Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 150pk R-Line Business+ (2021)

    Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 150pk R-Line...

    2
    • 25 februari 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 wordt feesteditie

    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 wordt...

    35
    • 24 februari 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Jetta GLI extra sportief uitgedost

    Volkswagen Jetta GLI extra sportief uitgedost

    28
    • 24 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

      • Alfa Romeo
      • Alpine
      • Aston Martin
      • Audi
      • Bentley
      • BMW
      • Cadillac
      • Chevrolet
      • Citroën
      • Dacia
      • Donkervoort
      • DS
      • Ferrari
      • Fiat
      • Ford
      • Honda
      • Hyundai
      • Infiniti
      • Jaguar
      • Jeep
      • Kia
      • Lamborghini
      • Lancia
      • Land Rover
      • Lexus
      • Lotus
      • Maserati
      • Mazda
      • Mercedes-Benz
      • MG
      • Mini
      • Mitsubishi
      • Morgan
      • Nissan
      • Opel
      • Peugeot
      • Polestar
      • Porsche
      • Renault
      • Rolls-Royce
      • Saab
      • Seat
      • Skoda
      • Smart
      • Subaru
      • Suzuki
      • Tesla
      • Toyota
      • Volkswagen
      • Volvo

      © 2021 DPG Media Magazines B.V.

      onderdeel van DPG Media Magazines groep