en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | T-Cross 1.0 TSI 115pk Style Business R |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand laatst | 1.050 km |
Na vijf jaar ergenis over het schakelgedrag van de automaat in de Suzuki Vitara, nu het genot van een DSG bak in de VW T-Cross. Wat een vooruitgang is dit ! Ik had hem vorig jaar al in het vizier maar ik wilde toen wachten tot de 1.5 ltr motor beschikbaar zou zijnen wat leukere kleuren. Welnu, ik heb proefgereden met de 1.0 en de 1.5 Ltr. Die ene cilinder meer en wat meer power geeft echt geen meerwaarde aan de auto. Pas als je verder doortrekt in toeren, hoor je pas dat het een driecilindertje is. Maar met 115 PK en 200 nm is ie best wel krachtig. Ik heb hem dus met de driecilinder met DSG besteld. Dat schakelt zo mooi ! Met het R-line pakket binnen en buiten, en eigenlijk alle opties, zonder het Beats audio pakket. Heb je ook niet nodig, want er zit al zo'n goede audio installatie in, met zo'n mooie diepe bas, dat ik geen spijt heb gehad, dat ik dat niet aangevinkt had. Wel het active info display, wat een absolute toevoeging aan de auto is ! Je kan het op vele manieren personaliseren, waar je achter komt als je het hele instructieboekje doorneemt en gewoon met het systeem gaat spelen en onderzoeken. Dat heeft me al een paar keer de waarschuwing gegeven dat ik moest gaan rijden om de accu op te laden. (stond in de garage met alleen het contact aan) Ik heb ook Keyless entry, wat ook een must is ! Zo makkelijk om met de sleutel in je zak de auto te kunnen openen, starten en vergrendelen. Park assist is een leuke gadget. Ik heb het uitgeprobeerd, het werkt wel mooi, maar het neemt wel veel tijd om te parkeren. In mijn ogen niet echt toegevoegde waarde. Wel toegevoegde waarde is de achteruitrijcamera. Had ik al in de Suzuki, en wil nooit meer zonder ! Spraakbediening is erg makkelijk, jammer dat ze me niet altijd begrijpt.. We moeten elkaar nog wat beter leren kennen... Ik had ook drive select aangevinkt. Beïnvloedt het schakelmoment, directheid van besturing en zo. Niet echt nodig, ik heb het altijd op eco staan. Lane assist is wel fijn, Het maakt je wel tot een "luie" rijder. Eigenlijk, alles bij elkaar is het een enorm fijne auto. Het enige wat me echt irriteert is het start/stop systeem. Als je al ziet dat je bij bv. een verkeerslicht wat al op groen springt een seconde moet stoppen om weer op te trekken, de motor af moet laten slaan en gelijk weer aan te moeten laten starten, is heel irritant. Daarbij gaat het de levensduur van de startmotor beïnvloeden. Zou beter zijn, zoals bij de Suzuki, dat je met de druk van het rempedaal kan beïnvloeden of je de motor af laat slaan of door kan laten lopen, zoals in een situatie dat je moet stoppen en ziet dat je ook gelijk weer op kan trekken. VW kan daar nog iets van leren ! Als laatste, ik wilde een leuke kleur auto, niet zwart, wit, grijs of blauw.. Ik heb hem dus wel in het zwart besteld, met het idee om hem in een echte mooie kleur te laten wrappen. Dat is dus mat wijnrood geworden Zie foto's. Ik hoop er vele jaren van te genieten, het is echt een hele fijne auto !!
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.