Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style (2020) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | T-Cross 1.0 TSI 115pk Style |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 17.000 km |
Goede auto
- 8.200 km
Ik rijd sinds 1968 Volkswagen. Altijd nieuw aangeschaft. Begonnen met een Kever 1200 6Volt zonder benzinemeter maar met reservehendeltje voor de laatste 5 liter. 5 jaar gehad. In 1973 ingeruild voor een VW1300. Die gereden tot de Golf Diesel uitkwam. Die voor ca Fl 16000,-- aangeschaft. Daarna in de loop der jaren steeds Golf diesel gereden. Forensen 120 km p/dag. Ik heb alle modellen Golf gehad, sommige 2 keer t/m Golf VI. De laatste twee op benzine en de laatste in 2009 een 1.4 TSI 122 PK met DSG-automaat. Deze op 18 januari 2020 ingeruild voor de huidige T-Cross Style 116PK wederom met DSG automaat. Daar ik sinds 2010 gepensioneerd ben rij ik niet zo veel meer; ca 10.000 km per jaar; nu in coronatijd nog minder. Nu ruim 8000 km afgelegd. Wat minder power dan in de laatste Golf maar valt toch niet tegen. Hoge zit met goed uitzicht bevalt. Voldoende ruimte en kan ruim achter mijzelf zitten. Wat je veel op internet leest van schokken bij wegrijden met DSG ervaar ik niet, ook niet in mijn laatste Golf die ik ruim 10 jaar heb gehad. De dodehoek detectie is erg prettig en zou ik niet meer willen missen. Wat mijn vrouw mist zijn de handgrepen boven de deur. Verder jammer dat er geen 12 volt aansluiting meer is in de bagageruimte en geen koeling in het handschoenenkastje. Wel prettig is handsfree te kunnen bellen. Ook de radio en cd speler werken goed. Daar ik in deze coronatijd hoofdzakelijk wat kortere ritten maak is het verbruik 1:16. (V-Power). Weinig last van zijwindgevoeligheid en auto is ruim voldoende snel bij inhalen. Dan ervaar je de werking van de turbo. De cruise control gebruik ik nauwelijks; deed dat ook al niet in mijn vorige auto's . Waar ik aan moest wennen was het nauwelijks kunnen afremmen op de motor. Je leert er mee vooruit zien en laat de auto nu veel uitrijden bij het naderen van een rotonde of stoplicht. Ik herinner mij dat niet van mijn Golf met DSG. Stoelen zitten uitstekend. Misschien wat korte zitting maar mijn vrouw is dat juist blij mee. Al met al tevreden tot nu toe. Ik hoop dat dat zo blijft.
Eerste beurt
- 17.000 km
Heb de afgelopen periode geen problemen gehad. Auto functioneert nog steeds naar wens. Veel korte ritten. Verbruik rond 1 op 16. Op de wat langere trajecten richting 1 op 20. Geen olie hoeven bij te vullen in de eerste 17000 km in twee jaar. Heeft nu zijn 1e reguliere onderhoud en inspectie gehad. Geen bijzonderheden. Kosten van de beurt bij VW dealer € 410,00 inclusief vervangen interieur luchtfilter. Gratis navigatie-update. Hoop na afloop corona weer meer reizen te kunnen gaan maken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.