Volkswagen Polo GT G40 Coupé (1992) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Polo GT G40 Coupé |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ben nu alweer in het bezit van mijn derde paarse G40
Jemig wat is dit een verslavend karretje
Moet er wel bij zeggen dat zelfs het tunings verhaal regelrecht goed betaalbaar is
Verlaag hem 4 cm voorzie hem van goede banden en je trekt er zelfs de gemiddelde getunende gti of cupra mee weg
Heb hem mogen noteren op 0-100 in 6.8 sec (lijkt me niet misselijk)
Heb zelf de g-lader voorzien van nieuwe keeringen lijsten en lagers
Pulley op de compressor is 65 mm met een chip van meister JD
Verder niet aan de lader rommelen gewoon flowen
Met nette bbs wieltjes toch nog veel bekijks (de achterkant dan :-))
In originele staat zoals de mijne inmiddels een gewild project (waardevast)
Tip zuinig 1 op 12 gechipt
verzekering een lachertje
En erg licht
Leuk voor vreemde blikken ,auto is te weinig verkocht om een gti reputatie te hebben maar is zelfs beter dan dat
PROBLEMEN
Koppeling is eigenlijk te licht
G-lader is top (tijdige revisie )
Hal gevers ontsteking zijn zwak
Water temp loopt belachelijk hoog op (file)
Spannings regelaar naar accu vaak slecht (niet rond gaan bij warme motor)
Kost in deze situatie met zware voet veel voorbanden
Wegligging is ook na verlagen nog steeds niets
Remmen te licht (faden)
Hinderlijk G-lader geluid op lange stukken (eigen schuld K&N)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.