Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2019)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Polo 2.0 TSI GTI |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 20 km |
KM-stand laatst | 92.000 km |
kleine GTI
- 15.000 km
Na jarenlang met plezier gereden te hebben in een DS3-cabrio met 1.6 THP motor in 2019 wederom een nieuwe GTI gekocht. Heb een aantal GTI’s gereden. De golf GTI V was de laatste.
Het aankooptraject was onrustig. Ik had hem besteld met een afneembare trekhaak, maar uiteindelijk kon dit niet. Na voldoende compensatie van de dealer toch de koop door laten gaan. Heb de auto laten uitrusten met o.a de Beat sound en geniet van het geluid. Een aanrader! Ook de achteruitrijcamera is m.i. een must. Aan de ACC moest ik wennen, maar ik zou er nu niet meer buiten willen. De 18 inch velgen staan hem goed en er blijft voldoende comfort over.
Heb inmiddels 16.000 km met de Polo gereden en hij bevalt uitstekend. Voor het eerst een automaat en ook dat bevalt. Zeker in combinatie met de 2 liter motor. Verbruik ligt tussen de 1 op 14/15.
Heb wel wat last van piepende remmen( bij achteruit rijden) en schrapende ruitenwissers, maar het voelt als klein leed. Op vakantie door Duitsland 220km aangetikt. Dit voelde nog ontspannen en auto gaf aan dat er meer in zit.
Ik stop ermee en hoop dat het de moeite van het lezen waard is.
3 jaar verder
- 61.000 km
Inmiddels meer dan 60.000 km gereden met de Gti en nog steeds zeer tevreden met de auto. Wat klein leed gehad met Apple-CarPlay, maar dat is door de dealer naar tevredenheid opgelost. Vond de onlangs uitgevoerde 60.000 km beurt schrikbarend duur. Inclusief het olie verversen van de DSG-bak, kostte dit €1.350. Heb de olie niet laten verversen, maar dan nog
€900,- zonder enige aanvullende zaken. Zit nog in de garantie, dus geen keuze. Normaal zou ik bezig zijn met inruil, maar de auto bevalt goed en de auto’s zijn de afgelopen jaren duur geworden. Nieuwe Polo kost in mijn uitvoering nu €47.000,- Heb er rode velgbeschermers op laten zetten en in combinatie met het rood van GTi staat dit leuk. Denk erover na om de motor na het verlopen van de garantie bij VAG te laten tunen en de DSG wat scherper te maken.
Ervaringen hiermee hoor ik graag.
Als extra heb ik het Beats audio systeem en dat bevalt uitstekend. De extra voicecontrol is waardeloos. Kan ik niemand aanbevelen. Communicatie werkt niet.
Op naar de 90.000 km!
Mijn beste auto ooit
- 92.000 km
Ben nog steeds heel tevreden met de Polo GTI. Hij heeft een stage 1 gehad bij VAG en ook de DSG bak is aangepast. Motor loopt rustiger, doordeweeks betere ademhaling. Mede daardoor is het voor mij een perfecte auto geworden. Mooi compact en razendsnel. Heb er all season van Michelin onder laten zetten en die bevallen uitstekend. Normaal gesproken koop ik iedere 3/4 jaar een nieuwe auto, maar omdat de auto mij zo goed bevalt en er voor dit geld geen goed alternatief is, rijdt ik door.
Net een 90.000 beurt gehad. De rekening van € 600 had ik verwacht.
Na de tuning heb ik wel al mijn bobines moeten laten vervangen. Heb een trekhaak voor de fietsen laten monteren en dat maakt de GTI wel uniek.
Was ie al een beetje door de rode beschermingsranden van de velgen.
Op naar de 120.000!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.