Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018) #4

autoreview

Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTIVolkswagen Polo GTI

Signalement

UitvoeringPolo 2.0 TSI GTI
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst15 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Review Polo GTI (2018)

  • 15 km

Beste lezers,

Ergens in oktober 2017 mocht ik een nieuwe Lease auto uitzoeken. Het maximale lease bedrag was 35000 euro.

Ik had eigenlijk maar een eis: ik wil geen 1.0 motor meer in de eerst volgende lease auto.
En ik had een Wens: Adaptieve cruis control. Dit ivm filerijden op de A2/A27.
Mijn toenmalige auto was een shortlease Renault Clio Estate met ~1 liter motor.

Ik woon in het zuiden en werk om en nabij Amsterdam.
Woonwerk ~260 km per dag incl file. (pre corona tijd)

De keus was in 2017 met 35000 euro als budget echter beperkt tot de volgende modellen:
Clio RS
Fiesta ST200
Polo GTI
Alfa Romeo Mito

Uiteindelijk na diverse proefritten is de keus op de Polo gevallen omdat de Polo GTI adaptieve cruise control, DSG en een adaptief onderstel heeft en maar 31500 euro kostte.

De Clio RS Gave bak. Maar een verplichte eigen bijdragen van 75 euro per maand + hogere bijtelling als ik de Clio RS zou nemen. Deze is het niet geworden ivm financiële overwegingen.
De ST200 is een leuke wagen maar om hier elke dag 260 km in te rijden voor 5 dagen lang daar vond ik de ST200 wat te spartaans voor.
De Mito is afgevallen omdat deze te weinig vermogen heeft vergeleken met de Fiesta ST, Clio RS en Polo GTI en om dat ik heb meer een vrouwen auto vind. (hopelijk schop ik nu niet tegen een zeer been van iemand)

Ergens half mei 2018 de Polo GTI in ontvangst genomen op de teller stond 15km.

Tot op heden ~128000 km verder nog geen mechanische of motorische problemen gehad.

Een issue met de adaptieve cruise control. Bij slecht weer mist, zware regen of sneeuwval (zicht minder dan 75 meter) dan nokt de sensor er mee en krijg je een mooie waarschuwing dat de acc is uitgeschakeld.
Als het weer dan opklaart, dan reset de sensor af en toe niet door de acc uit/aan te zetten en moetje ergens stoppen om de auto even opnieuw te starten.

Interieur:
Het interieur vind ik netjes afgewerkt, de bovenkant van het dashboard is gemaakt van een zacht materiaal wat zachtjes mee veert als je er op drukt. De rode vlakken zijn van hardplastic.

De stoelbekleding is Donker/licht grijs Burberry patroon met rode stiksels. De Stoelen zitten goed. (Ik ben 1m80 ca 90kg)

Prestatie:
200PK op de voorwielen met een elektronisch sper ipv een mechanisch.
Volgens de fabriek 0-100 in 6.7 sec.
Maximaal koppel van 320nm heb je al bij 1500rpm.

Helaas veel wielspin (helemaal bij nat wegdek) als je vanaf stilstaand plankgas geeft dan gum je de banden op.
Wat bij mij werkt is de Polo een paar meter te laten rollen en dan gedoseerd plankgas. dan heb ik nagenoeg geen wielspin.

Verbruik:
Woonwerk dan haal op de snelweg 1:17-18
Ga ik planken dan zit ik op de 1:10-12

Bochtenwerk:
De Polo GTI kan bochten sneller nemen dan mijn vorige auto (Clio Estate). Maar de Polo zal je niet echt verrassen.
Bochten nemen in de Fiesta ST en Clio RS gaat voor mij gevoel wal speelser.

Mijn conclusie: Voor woon werk verkeer en lange auto ritten is de Polo GTI wat mij betreft betrouwbaar en met de DSG en adaptive cruise control fijn en relaxed om in te rijden.

Is de Polo GTI een auto die je effe pakt om op zondag middag een circuitje te klappen of zeer geschikt voor het betere bochtenwerk: Nee, daar zijn andere B segment merken hothatches sterker in.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens