Volkswagen Polo 1.4 16V 80pk Trendline (2007)

autoreview

Volkswagen Polo 1.4 16V 80pk Trendline (2007)

Signalement

UitvoeringPolo 1.4 16V 80pk Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf11.000 km
KM-stand laatst42.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Degelijke Polo

  • 40.000 km

Ik heb ik 2008 deze Polo ter beschikking gekregen van mij baas als zakelijke auto, en ik rij deze auto ook privé.

Ten opzichte van mijn vorige auto (peugeot 206) viel mij deze auto op als zeer degelijke en volwassen auto. Door de trendline uitvoering heb ik elektrische deurvergrendeling, cruisecontrol, stuurbekrachtiging, en airco (wat volkswagen noemt climatic).

De auto auto heeft een prima wegligging en een zeer prettig schakelende 5-bak. De 1.4 motor kan prima meekomen met het verkeer en als het nodig is kan met vlot schakelen aardig het tempo erin gezet worden. In de stad rij ik meestal 50 in het vierde verzet. Op de snelweg rijd ik meestal 130 (althans op de teller, navigatie geeft dan 123 kmh aan) en de motor draaid dan zo'n 3700 toeren. Dit is flink wat maar het motorgeluid is zeker niet storend op deze snelheid. De motor is zowiezo lekker stil.

Het stuur en de stoelen zijn eenvoudig en in veel richtingen te verstellen. Zo kan iedereen wel een ideale zithouding vinden.

Het verbruik is heel netjes. Ik rij meestal zo'n 1 op 15 km.
Als je de polo voltank gaat er zo'n 40 liter in voordat het tankpistool afslaat. Als je daarna nog eens langzaak bijtanks kan je uiteindelijk met wat geduld nog zo'n 10 liter bijtanken. Dat is dus 50 liter benzine terwijl deze auto een tank heeft van 45 liter. Ik rij 1 op 15 dus kan zo'n 750 km op 1 tank rijden en dat heb ik nog wat speling over. Niet slecht voor een benzineauto.

Het is natuurlijk geen grote auto, maar 3 personen meenemen gaat prima. Ook achterin is het niet afzien hoewel je de lange passagier maar voorin moet laten zitten. De kofferbak is ook niet groot maar 2 volgeladen boodschappentassen en een krat bier gaan er toch in.

Nu de nadelen:

De stoelen zich op zich prima, maar het zitvlak vind ik toch wat kort en vlak.

Het dashboardkastje is best klein en wat onhandig. het Polo instructieboekje pas er niet eens in en als je wat op de rand voor het dashboardkastje legt krijgt je het kasje niet meer open.

Het harde plastig van het dashboard en deuren is best krasgevoelig.

Problemen tot zo ver eigenlijk niets noemenswaardigs: Een versleten ruitenwisser, een smerig luchtfilter waardoor de airce de ruiten niet goed onwazemde.

Kort samengevat: uitstekende auto!

Ongeluk gehad

  • 42.000 km

Dit is mijn nieuwe update van mijn ervaringen met deze polo.
Een paar maand geleden heb ik een auto-ongeluk gehad met deze. Ik sloeg af zonder goed te kijken en een toegemoet komende auto kon niet op tijd voor mij remmen. Gevolg: De auto botste in mijn zijkant tegen mijn achteras. Geen lichaamlijk letsel gelukkig aan beide kanten, maar mijn polo had wel 5700 euro schade. Mijn rechter achterwiel stond scheef in de kast en er was redelijk was blikschade. Daarnaast was de airbag van de bijrijdersstoel geklapt.

Het volgende is vervangen:
- een nieuwe achteras
- nieuwe velg
- nieuw blikwerk (ingelast)
- nieuwe bijrijdersstoel

Een hele lijst, maar de auto ziet er als nieuw uit. Wonderbaarlijk wat die autoschadebedrijven kunnen.

De klap was groot maar met name op dat moment merk je dat je in een goedgebouwde sterke en veilige auto zit. Op de schade na functioneerde alles nog. Dat was vast anders geweest als het een Dacia, een hyundai of ander goedkoper merk was geweest. De auto is nog redelijk jong (2007) en dat maakte m nog voldoende waard om gerepareerd te worden. Gelukkig wel.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.