Volkswagen Polo 1.2 TSI 90pk Highline (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Polo 1.2 TSI 90pk Highline |
---|---|
Versnellingen | 7, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 180 km |
KM-stand laatst | 105.250 km |
Prettige DSG
- 22 km
Zo, mijn eerste review.
ik ben Frits 32jr uit Assen.
en heb zojuist mijn Volkswagen Polo 1.2TSI highline opgehaald bij de dealer te Assen (century).
ik had om 11.30u een afspraak maar de vorige klant liep iets uit dus ik moest wachten tot 12u. Maar dan toch, de onthulling van mijn Deep black (zwarte) Polo highline.
er stond 22km op de teller toen ik instapte en dat was voor mij wel gewoon (proefritje, fabrieks af, en voorrijden) niets bijzonders.
ik kreeg alle uitleg over de inhoud van de knoppen en hendels. maar ik had mijn huiswerk al wel gedaan en wist wel van het een of ander af.
Zoals de USB aansluiting op de multimediabox en de cruise control. toch bleef de verkoper me netjes uitleggen hoe alles werkte.
ik kreeg er een liter gratis olie bij, een gevaren driehoek en een lampensetje + ook nog een veiligheidshesje.
Nu eenmaal rijden vanaf de showroom naar huis, de DSG bak werk zo soepel en netjes dat je haast vergeet dat ie schakelt...
van 1 naar 2 en naar 3 zit je zo op 50km/h en bij 65km/h zit je al in de 7de versnelling. met krap aan 1200 toeren is het plezierig rijden.
Geen lawaai of brommen, maar gewoon lekker toeren.
Voor het eerst de snelweg op, je trapt het gaspendaal in en gaan. ik blijf netjes beneden de 3000 toeren, omdat ik hem nog moet inrijden.
maar eenmaal op de snelweg met 120km/h draait ie 2200 toeren, en dat is dan wel prettig.
ik had me vergist in de bandenmaat en velgen. (standaard 7 spaaks ipv 5) en (standaard 185/60R15 ipv 185/50R15) maar dat komt door de wat overbodige info in de folder.
mijn Highline uitvoering heeft ook het Licht en Zicht pakket, wat inhoud dan ik een regensensor heb en een automatisch dimmende binnenspiegel. Zeer fijn om hem op standje interval te laten staan en de regensensor het werk te laten doen.
Zo, ik heb er nu 180km op zitten en sluit af met een vriendelijke Groet vanuit Assen.
(word vervolgt)
Bijna 5000km
- 4.750 km
Tweede review van mijn VW polo 1.2 TSI 90pk DSG.
ik heb er bijna 5000km op zitten.
tot nu toe geen enkele slechte ervaring.
De climatecontrol regeling bevalt me erg goed, hij gaat pas blazen als er ook daadwerkelijk warme lucht beschikbaar is vanuit de kachel.
Waar ik minder tevreden mee ben is, dat er een lampje knippert als je de gordel niet om hebt en dat de ramen naar beneden gaan als je de knop op de afstandsbediening voor het open doen van de deuren vast houd.
Maar dat valt aan te passen heb ik gelezen, dat zijn aanpassingen via het computersysteem van de dealer. Ooit ga ik daar nog wel mee terug.
Verder heb ik nog naar mijn verbruik gekeken en ik haal 1:16 Wat wel redelijk acceptabel is.
Het digitaal weer gegeven brandstof meter is voor mij ook wel even wennen maar nog geen problemen mee gehad.
Op naar de 10.000km
(word vervolgd)
Update 10.000km voorbij
- 10.520 km
heey hoi mensen en polo rijders,
Zo, ik ben de 10.000km stand voorbij.
inmiddels 10520km op de teller en hij staat bij de garage, mijn vering/rubbers of draagarmen kraken. Het is gelukkig wel Garantie. Ze hebben mij vandaag thuis gebracht en morgen halen ze mij weer op.
Het gekke is dat het alleen met koud weer gebeurt, tja we hebben nu (2 april 2013) nog steeds nachtvorst.
Verder ben ik zeer tevreden met de service en aandacht van de dealer.
Ben nog steeds erg blij met my ride.
Ik zou niet snel overstappen naar een ander merk, al was het alleen al om die fijn werkende DSG bak. schakelt soepel en snel. Heb ook een zuinigheids testje gedaan, ik kom op 1 op 15,8 (fabrieksopgave 1 op 18,9).
en als ik dan ook nog eens de ANWB mag geloven, de beste alleskunner in zijn klasse. Om te overwegen naar een ander merk te gaan, ben er nog niet achter welke, de opel dealer ligt me niet, de ford dealer en het wagenpark staat me niet aan en verder zou ik geen kia willen (7 jaar garantie) met zijn hoge onderhoudskosten.
Nee ik blijf tevreden met mijn High line polo. 90 pk, sterk genoeg voor bijna alles. voor het stoplicht hoef ik me niet te schamen en op de snelweg maakt ie gebruik van de kickdown.
Maar keurig 80km/h rijden is ook lekker op de cruisecontrole.
verder is mijn climatecontrole meer dan gewardeerd en zeker aan te raden voor de volgende kopers.
Ik sluit mijn update, met een goed gevoel.
Op naar de 25.000km!!
105 duizend km en nu inruilen
- 105.250 km
Nu na 7 jaar sta ik op het punt mijn polo in te ruilen.
mijn nieuwe auto heb ik op het oog. Weer een polo maar deze keer met 150pk.
Het is een 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R .
deze zakelijke uitvoering is luxe maar ook standaard en comfortabel.
wel weer met een DSG automaat en alle luxe van de highline.
ik krijg €8250,- voor mijn oude polo als ik akkoord ga.
nog 1 nachtje slapen en daarna 10 dagen wachten (want er moet nog een trekhaak gemonteerd worden).
Verder ben ik zeer tevreden over mijn oude polo. 3 reparatie's in 7 jaar tijd, vind ik netjes.
Maar mijn nieuwe polo word dus 150pk met DSG en de Business R uitvoering.
Alles best wel luxe en netjes af gewerkt.
p.s. mijn oude polo is zwart en mijn nieuwe word wit.
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Polo
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline CRUISE*CLIMA*TREKHAAK*
- 2011
- 115.220 km

Volkswagen Polo 1.4 TSI GTI (180pk) 5-DEURS DSG-AUTOMAAT/CLIMA AIRCO/LM-VELGEN/NAVIGATIE/PANORAMADAK/XENON/nieuwe APK + O.H.BEURT
- 2012
- 212.119 km

Volkswagen Polo 1.2 TSI R-Line|CarPlay|Airco|Lm velgen|APK nieuw|
- 2013
- 136.437 km