Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Polo 1.0 TSI 95pk Highline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 29.350 km |
New VW Polo modeljaar 2019
- 4.650 km
Vandaag, zaterdag 15 september 2018 wisseling van auto, km stand 12. Onze huidige Polo uit september 2013 ingeruild voor de New Polo modeljaar 2019.
Uitvoering: Highline 95 pk, 999 cc, driecilinder, kleur Energetic Orange.
Opties: 65% getinte ramen achter, parkeersensoren, Executive pakket, reservewiel en krik, zonneschermen en all weater matten vóór. Standaard op de Highline vanaf modeljaar 2019 een adaptief onderstel wat inhoud 15 mm verlaagd en instelbare rijprofielen Eco, Normal, Sport en Individual.
Bij de Sport stand reageert het gaspedaal en stuur directer, de instellingen kunnen tijdens het rijden worden ingesteld. De New Polo is ruimer dan het vorige model en ondanks de drie cilinder stiller en comfortabeler.
Ambiante verlichting in de deuren en in het dashbord, voetenruimte verlichting en verlichting in de handgrepen, ziet er gaaf uit. Bij het openen van de deuren een zee van licht zowel buiten als binnen, bij het openen van de portieren schijnt de led binnenverlichting zover naar buiten dat de straat verlicht is, dus gratis instapverlichting.
Tot zover de eerste ervaringen, tot de volgende update.
Zondag 4 november 2018 (1400 km)
De adaptieve cruise control inschakelen via het stuur en ingeschakeld is een grote ergernis.
Voor het instellen moet je elke keer naar je stuur kijken en bij het nemen van een afslag remt de auto af naar de snelheid van het voertuig op de linkerzijde op de rijstrook omdat je volgens het systeem rechts inhaalt.
Gas geven gaat dan zwaar totdat je het / de voertuig(en) bent gepasseerd.
Uitschakelen kan alleen via het stuur (weer kijken), of door het rempedaal aan te raken. bij mijn vorige Polo was het intrappen van de koppeling voldoende...……
Bij het onverwacht invoegen van een mede weggebruiker bij meerdere rijstroken remt de auto sterk af, geeft geen ontspannen gevoel.
Voor het passeren is het veiliger als de snelheid zeker 5 kilometer hoger staat ingesteld als je voorganger en dat allemaal afstellen onder het rijden...….., ik gebruik het niet meer.
Verder rijd de Polo top, houd mij niet aan de aanwijzingen voor Eco rijden met de versnellingen. Schakel op gevoel, doe dit al mijn leven lang en gaat goed.
Tot de volgende update.
Woensdag 6 februari 2019 (4650 km )
Wat rijd de New Polo comfortabel en nagenoeg géén motorgeluiden waarneembaar..................driecilinder draait opvallend rustig stationair, rijd TOP!
Polo is bij de dealer geweest voor een terugroepactie voor de linker achtergordel, was snel gepiept.
Tot de volgende update.
Update Zondag 2 februari 2020
- 12.600 km
Na ruim anderhalf jaar nog zeer tevreden over de Polo. Rijd op de lange afstand super zuinig ( ruim 800 km met een tank) en alleen wat bandengeruis, dus ook weinig bijgeluiden in het interieur. Ik heb een afneembare trekhaak laten monteren door de dealer i.v.m. een fietsenrek, in en uitklikken onder de bumper is simpel, maar vergt wel enige gewenning.
Mogelijk dat het zuinig rijden ook komt door de ceramische olie, die ik bij 5000 km heb toegevoegd aan de motorolie.
Tot de volgende update.
Update zaterdag 26 september 2020
- 14.400 km
Deze maand heeft de Polo zijn eerste inspectiebeurt gehad, kosten waren € 390,-. Er wordt vanaf 1 januari weinig mee gereden i.v.m. mijn pensioen.
Verder geen bijzonderheden, tot de volgende update.
Update maandag 17 mei 2021
- 16.000 km
Vrijdag 14 mei Polo laten tunen bij EQ Performance in Leusden. Van 95 pk naar 140 pk en van 175nm naar 240nm. Motor loopt nu rustiger stationair, natuurlijk meer vermogen en trekkracht. Het kost allemaal minder moeite en daardoor comfortabeler. Was een aktieprijs van € 299,- ,normaal € 399,-.
Tot de volgende update.
Update vrijdag 25 november 2022
- 25.000 km
Afgelopen September een inspectie/onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij A-Point Almere voor de afloop van de vier jarige garantie. Er waren stofhoezen gescheurd, onder garantie vervangen. Over twee jaar zijn volgende APK, en ik rij weinig dus kosten zijn dan alleen de APK, remvloeistof en luchtfilter vervangen + de interieur filters. Verder rijd de Polo top, nog steeds verbruik gemiddeld 1:20. Alleen bij slecht weer korte stukjes voor de boodschappen, regelmatig door de wasstraat (WeWash), er is nog geen poetsdoek over de lak heen geweest. Lak ziet er na vier jaar en alleen maar door de wasstraat goed uit. Als er een vervanger zou komen wordt het een Seat Ibiza FR of Sport. Seat is veel goedkoper, standaard rijker uitgerust, zelfde platform, zelfde motor.
Ook nog de standaard achterlichten laten vervangen door LED exemplaren.
Dit ziet er echt gaaf uit, fijne ledstreepjes aan de zijkanten en een aangesloten ledstrip vanaf de achterkant.
Tot de volgende update.
All Season banden laten monteren en dorpelbescherm
- 29.350 km
Vorige maand All Season banden laten monteren en deze maand dorpelbescherming aangebracht voor het in en uit stappen ( met VW logo)
Nog steeds zeer tevreden met de Polo en rijd met een tank E5 ruim 750 km. ( stad en snelweg)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Polo
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Praktijkervaring Volkswagen Polo: dit vinden eigenaren van hun B-segmenter
Hoe zuinig is de Volkswagen Polo in de praktijk?
Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Occasion Test
Volkswagen Polo GTI binnenkort in nieuw jasje
Volkswagen Polo laat nieuwe achterlichten zien
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (9) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.