Volkswagen Polo 1.4 (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Polo 1.4 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 213.000 km |
KM-stand laatst | 213.473 km |
Waarom?
- 213.000 km
Ik hoor u al denken. Heeft deze kerel nu daadwerkelijk 6 auto's? En dan zeg ik volhardelijk. Nee, de astra is van mijn moeder. Ik heb er 5. En dan hoor ik u denken Waarom dan wel 5? Wel de vectra omdat die rijd en legaal de weg op mag. En de rest als hobby. Ze staan ook lang niet allemaal ingeschreven. 3 van de 5 moeten nog gerestaureerd worden. Eentje komt daar niet aan toe. En de andere is perfect inorde
Waarom dan een polo?
- 213.001 km
Kijk, als je naar mij komt met de vraqg. Of ik even foto's en een advertentie voor een zoekertjessite wil maken voor de oude auto van je vrouw. En er staat een 90s polotje rechtstreeks van de eerste eigenaar met volledige onderhoudshistoriek en je vraagt er maar bar weinig geld voor. Heb ik moeite om mij te bedwingen. Met de gedachte van "ach, ik vind wel iets om ermee te doen" heb ik hem dus gekocht. Maar wat? Wat kan ik hier in godsnaam mee doen? Wel, dit lijkt mij de perfecte wagen voor de mongol rally. Nog 1 keer hard spaaien met die kar en dan is het feestje afgelopen. Hij is namelijk best verrot. Misschien... heel misschien overleeft hij wel meerdere rally's op 1 jaar tijd. De ultieme duurtest dus. Dat is dus ook de uiteindelijke bedoeling. Of hij moet natuurlijk afgekeurd worden. Dan is er plan 2. Crosspolo. Nee niet dat hoge model van de 9n2. Een polo die door een veld ligt te crossen. Iets wat ik al jaren wil doen maar wat er tot nog toe niet van gekomen is.
Een update volgt nog...
Opgeofferd aan de leeuwen
- 213.472 km
Hij is weg. Ik heb hem ingeruild waarop ik korting kreeg op een andere auto. Ik heb hem ook wel lichtelijk voor de haaien gegooid. De desbetreffende wagen (een opel uiteraard) stond te koop in een deelgemeente van Brussel.
Niet de beste omgeving voor een auto. Maar ja de polo heeft al 20 jaar in een andere stad in België vertoefd. Dit is nu de finaleproef. Over een jaar of twee krijgt hij hoogstwaarschijnlijk wel eeuwige rust vanwege de terminale roest. Of het feit dat het laatste keer dat hij echt op de weg was sinds 2018 geleden is. Als hij al terug op de baan komt... Enigzins zit ik wel aan het betere einde van de deal. Wat ik nu heb vind ik persoonlijk veel mooier en leuker.
Rip polo 6n dus. Wederom een impulsaankoop die snel verdwenen is. De volgende blijft wel wat langer hangen... hopelijk.
Broer
- 213.473 km
De polo is nog steeds niet terug opgedoken. Maar opvallend genoeg zijn broertje wel. Nu zal je denken niet gek, er rijden wel meerdere polo's 6n rond in de wereld. Maar deze komt van dezelfde volkswagen dealer uit gent (volgens de bestickering toch) en is maar 11 dagen jonger als de mijne. Het is ook een 5 deurs met 1.4. De enige verschillen zijn dat deze groen is, 85 duizend km meer heeft (en dus meer dan 3 ton) en echt katsversleten en doodop lijkt. Blutsen, krassen, heel veel roest, en onderdelen die missen of vastgeschroefd zijn. Maar ja alles komt ooit op zn eind. En dat zal voor deze ook wel ruimschoots daar zijn. Wel leuk om hem nog even gezien te hebben voor ie (waarschijlijk) definitief verdwijnt. Als ik mijn polo nog tegenkom geef ik nog een update, maar die is momenteel nog lost in action
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren