Volkswagen Polo 1.4 (1998)

autoreview

Volkswagen Polo 1.4 (1998)
Volkswagen Polo 1.4 (1998)Volkswagen Polo 1.4 (1998)Volkswagen Polo 1.4 (1998)Volkswagen Polo 1.4 (1998)Volkswagen Polo 1.4 (1998)Volkswagen Polo 1.4 (1998)Volkswagen Polo 1.4 (1998)Volkswagen Polo 1.4 (1998)Volkswagen Polo 1.4 (1998)

Signalement

UitvoeringPolo 1.4
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf213.000 km
KM-stand laatst213.473 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Waarom?

  • 213.000 km

Ik hoor u al denken. Heeft deze kerel nu daadwerkelijk 6 auto's? En dan zeg ik volhardelijk. Nee, de astra is van mijn moeder. Ik heb er 5. En dan hoor ik u denken Waarom dan wel 5? Wel de vectra omdat die rijd en legaal de weg op mag. En de rest als hobby. Ze staan ook lang niet allemaal ingeschreven. 3 van de 5 moeten nog gerestaureerd worden. Eentje komt daar niet aan toe. En de andere is perfect inorde

Waarom dan een polo?

  • 213.001 km

Kijk, als je naar mij komt met de vraqg. Of ik even foto's en een advertentie voor een zoekertjessite wil maken voor de oude auto van je vrouw. En er staat een 90s polotje rechtstreeks van de eerste eigenaar met volledige onderhoudshistoriek en je vraagt er maar bar weinig geld voor. Heb ik moeite om mij te bedwingen. Met de gedachte van "ach, ik vind wel iets om ermee te doen" heb ik hem dus gekocht. Maar wat? Wat kan ik hier in godsnaam mee doen? Wel, dit lijkt mij de perfecte wagen voor de mongol rally. Nog 1 keer hard spaaien met die kar en dan is het feestje afgelopen. Hij is namelijk best verrot. Misschien... heel misschien overleeft hij wel meerdere rally's op 1 jaar tijd. De ultieme duurtest dus. Dat is dus ook de uiteindelijke bedoeling. Of hij moet natuurlijk afgekeurd worden. Dan is er plan 2. Crosspolo. Nee niet dat hoge model van de 9n2. Een polo die door een veld ligt te crossen. Iets wat ik al jaren wil doen maar wat er tot nog toe niet van gekomen is.
Een update volgt nog...

Opgeofferd aan de leeuwen

  • 213.472 km

Hij is weg. Ik heb hem ingeruild waarop ik korting kreeg op een andere auto. Ik heb hem ook wel lichtelijk voor de haaien gegooid. De desbetreffende wagen (een opel uiteraard) stond te koop in een deelgemeente van Brussel.
Niet de beste omgeving voor een auto. Maar ja de polo heeft al 20 jaar in een andere stad in België vertoefd. Dit is nu de finaleproef. Over een jaar of twee krijgt hij hoogstwaarschijnlijk wel eeuwige rust vanwege de terminale roest. Of het feit dat het laatste keer dat hij echt op de weg was sinds 2018 geleden is. Als hij al terug op de baan komt... Enigzins zit ik wel aan het betere einde van de deal. Wat ik nu heb vind ik persoonlijk veel mooier en leuker.
Rip polo 6n dus. Wederom een impulsaankoop die snel verdwenen is. De volgende blijft wel wat langer hangen... hopelijk.

Broer

  • 213.473 km

De polo is nog steeds niet terug opgedoken. Maar opvallend genoeg zijn broertje wel. Nu zal je denken niet gek, er rijden wel meerdere polo's 6n rond in de wereld. Maar deze komt van dezelfde volkswagen dealer uit gent (volgens de bestickering toch) en is maar 11 dagen jonger als de mijne. Het is ook een 5 deurs met 1.4. De enige verschillen zijn dat deze groen is, 85 duizend km meer heeft (en dus meer dan 3 ton) en echt katsversleten en doodop lijkt. Blutsen, krassen, heel veel roest, en onderdelen die missen of vastgeschroefd zijn. Maar ja alles komt ooit op zn eind. En dat zal voor deze ook wel ruimschoots daar zijn. Wel leuk om hem nog even gezien te hebben voor ie (waarschijlijk) definitief verdwijnt. Als ik mijn polo nog tegenkom geef ik nog een update, maar die is momenteel nog lost in action

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.