Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019)

autoreview

Volkswagen Polo
Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo

Signalement

UitvoeringPolo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst61.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Niet bijzonder, niet slecht, wel te duur

  • 29.000 km

Sinds 2019 de bestuurder van een VW Polo 1.0 TSI 95pk comfortline, persoonlijk zou ik dit type nooit kopen maar ik had geen keuze. Het was de meest fatsoenlijke van de leasebakken waaruit ik mocht kiezen.

Ik heb er nu bijna 30.000 km mee gereden dus kan er wel een eerlijk oordeel over vellen denk ik.

Buitenkant:
Hij ziet eruit als een gekrompen Golf 7 en persoonlijk vind ik hem met een paar mooie velgen en sport-onderstel best te pruimen, helaas heeft de mijne een normaal onderstel en dat is veel te zacht.
De auto ligt niet heel strak op de weg en als je een kuil raakt dan merk je dat goed...

Binnenkant:
Verwacht op de achterbank niet heel veel ruimte, ik ben ruim 1.90m en kan er goed in zitten mits de stoel zo ver mogelijk naar achteren staat.
Verder vanbinnen het standaard VW, ik hou ervan maar heel veel anti-VW'ers zullen het als "saai" bestempelen. Persoonlijk heb ik liever een saai dashboard met alle knoppen waar ik ze blind kan vinden dan een kerstboom-interieur.
Het navigatiesysteem is ruk, is vaak net te laat of stuurt je via rare routes, dit heb ik bij m'n vorige VW ook ervaren.
Kofferbakruimte is verrassend veel nog en met de stoelen naar beneden kun je helemaal los bij de bouwmarkt, ja er kan best veel zooi in!

"Prestaties":
Het 1.0 3 cilinderblokje met 95pk is veel te zwak, je moet flink gassen wil je een beetje op stoom komen en voor je gaat inhalen toch echt even kijken of er niks aankomt.
Met de nieuwe 100 km/u is dat weer wat minder een probleem, maar toch persoonlijk rij ik liever in een auto met pk's teveel dan te weinig.
Het kan gechipt worden naar 135pk/140pk, maarre het is niet mijn auto dus die 600 euro hou ik zelf maar...
Hij is ook begrenst op 185 km/u heb ik in Duitsland getest... Sterker nog het motormanagement is (denk ik) afgesteld op een 6-bak want had nog best veel touren over...
Mocht je niks om pk's en snelheid geven dan is het een ander verhaal, want als je normaal 100 km/u rijdt is hij echt heel zuinig, 1:17/18 op de snelweg is te doen als je normaal rijdt.
De versnellingsbak voelt niet echt stevig aan, soms ben ik bang opeens met die stick in m'n hand te zitten, hij pakt ook vaak mis.
Als je gaat googlen op het motorblok dan kom je wel veel gezeur tegen, of dat aan de kwaliteit ligt of aan degene die erin gereden heeft weet ik niet, maar hou het in het achterhoofd.

Kosten:
Over kosten kan ik weinig zeggen, want die zijn niet voor mij, maar qua verbruik heb je er een goeie aan.

Conclusie:
Ik vind de Polo een leuke auto, maar wil je er ene die er ook een beetje spannend uitziet dan betaal je echt veel geld.
Het model dat ik heb zou ik zelf nooit kopen, maar voor iemand die gewoon een auto zoekt en verder niks waar je hart sneller van gaat kloppen is het denk ik wel een goede keuze.
Niet nieuw, veel te duur, maar een tweedehandsje over een paar jaar, why not.
Hij is zuinig, rijdt goed zolang je geen haast hebt en de stoelen zitten ook niet verkeerd.

Ingeleverd!!

  • 61.000 km

De Polo heb ik geleverd bij de leasemaatschappij en tijdelijk een andere en grote auto in aanloop naar m'n BEV als ze ooit weer chips gaan maken...

Eindconclusie:
Prima auto, niet snel, niet spannend, wel heel zuinig.
Geen problemen mee gehad, geen olieverbruik, geen andere mankementen.
Nu heb ik deze wel zelf ingereden en dat ook echt netjes gedaan volgens de instructies, dat scheelt misschien.

10.000 km geleden nog de olie en bougies vervangen, daarna reed hij echt als een (langzaam) zonnetje.
Grootste minpunt was de airco, zat geen clima in en dat aircootje trok het boven de 25 graden gewoon niet meer.
Vreet ook weer een paar van de schaarse pk's van de auto op.

Zou ik er zelf ene kopen?
Misschien, wel met climatronic , zou hem zeker laten chippen en aftermarket onderstel eronder.
Dan komt het andere minpunt, ze zijn best duur en nu helemaal.

Beetje saaie review, maar meer kan ik er niet van maken

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.