Volkswagen Passat Variant VR6 GT (1992) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat Variant VR6 GT |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 423.000 km |
KM-stand laatst | 440.000 km |
ERVARINGEN
- 440.000 km
ik heb de auto in februari 2008 van klaas de vries gekocht met 422dkm op de klok(zie andere review)
ik was op zoek naar een ruime auto op lpg met ecc via marktplaats
er mankeerde wel wat aan de auto maar de auto was verder heel goed onderhouden, gelukkig de auto toch rijdend thuis gekregen
de auto rijdt zeer comfortabel en heeft een prima wegliging en
de sportstoelen zitten lekker, de ruimte achter stoel is wel 30 cm met de stoel op zijn uiterste stand!
de auto is bijzonder luxe en heeft ecc airco, abs, cruisecontrol, electrische ramen, cv via de sleutel, koplampsproeiers, lmv, trekhaak en een vr6 motor met chip.
wel een auto voor de hobbyist want er mankeerd van alles aan
ook zijn de klussen niet simpel en kosten veeel tijd
toch rijdt ik er dagelijks mee naar mijn werk, heeft hij me nooit laten staan
en rijdt gewoon geweldig!
en de afschrijving die is er niet
PROBLEMEN
- 440.000 km
*gekocht met defecte startmotor, deze vervangen door een gebruikte
*achterportier zat op slot, mechanisme in het portier was veroest en bewoog niet meer, bekleding met dichte deur voorzichtig verwijderd en mechanisme gesmeerd en losgemaakt.
*abs lampje brandde steed, opgelost door de voorwielen te demonteren en de sensoren los te maken en te reinigen.
*stoelbekleding en deurpanelen waren een beetje kapot, vervangen door onderdelen uit een sloper
*oude delen alarminstallatie verwijderd, hierdoor scheurtje in de vooruit gekomen, via mp goedkoop nieuwe ruit laten plaatsen.
*lekkage door koelwaterbuis deze was bros geworden, vervangen voor een nieuwe.
*storing lambdasonde door defecte stekker, gebruikte stekker eraan gesoldeerd.
*storing boordspanning door slecht kontakt van pluskabel op de zekeringenkast,
extra kabel vanaf de accuplus naar de zekeringenkast getrokken.
*na een stoepje opgereden staat het stuur scheef, blijkt de schokbrekerbevestiging doorgeroest, uit een sloper andere gezaagd (deze had zelfde probleem maar aan het andere wiel)en ingelast (wat een klus).
*airco deed het niet, bleek te zijn afgekoppeld bij het vervangen van de koelventilator, via mp laten vullen met r12
*bij de apk bleken de rubber bussen van de achterwielophanging kapot te zijn.
oude eruitgezaagd en nieuwe eringeperst met een aangepast draadeind.
*lekkage koelwater, thermostaathuis lek doordat materiaal rond de pakking bros word,
opgelost met vloeibare pakking
*afslaan op lpg tijden rijden, bedrading lpg installatie onder de auto maakt slecht contact, stekker gereinigd.
* motor loopt op 5 cylinders stationair op gas, druk vanaf de verdamper te laag (versleten), tijdelijk opgelost door instellen hogere druk op verdamper.
* motortemperatuur blijft hoog, moet eigenlijk een nieuwe radiator in .........
*gasmeter blijft hangen op max, nog nakijken
*roestgat in de bodemplaat rond een rubber dop, achterin voetruimte, nog te repareren
dus bijna klaar voor de komende jaren
tot zover het project passat
groet
b.meijer
verkocht
- 440.000 km
helaas na 10 maanden toch maar verkocht wegens hoge wegenbelasting en aankomende kosten, terwijl ik 2 oldtimers op de stoep heb staan
veel werk aan gehad maar ook veel plezier
de nieuwe eigenaar is ook erg handig en ik wens hem veel rij en sleutelplezier
de auto rijdt nu rond in spijkenisse met zijn nieuwe eigenaar patrick
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.