Volkswagen Passat Variant VR6 GT (1992) #3

autoreview

Volkswagen Passat Variant VR6 GT (1992)

Signalement

UitvoeringPassat Variant VR6 GT
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf423.000 km
KM-stand laatst440.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 440.000 km

ik heb de auto in februari 2008 van klaas de vries gekocht met 422dkm op de klok(zie andere review)
ik was op zoek naar een ruime auto op lpg met ecc via marktplaats
er mankeerde wel wat aan de auto maar de auto was verder heel goed onderhouden, gelukkig de auto toch rijdend thuis gekregen
de auto rijdt zeer comfortabel en heeft een prima wegliging en
de sportstoelen zitten lekker, de ruimte achter stoel is wel 30 cm met de stoel op zijn uiterste stand!
de auto is bijzonder luxe en heeft ecc airco, abs, cruisecontrol, electrische ramen, cv via de sleutel, koplampsproeiers, lmv, trekhaak en een vr6 motor met chip.
wel een auto voor de hobbyist want er mankeerd van alles aan
ook zijn de klussen niet simpel en kosten veeel tijd
toch rijdt ik er dagelijks mee naar mijn werk, heeft hij me nooit laten staan
en rijdt gewoon geweldig!
en de afschrijving die is er niet

PROBLEMEN

  • 440.000 km

*gekocht met defecte startmotor, deze vervangen door een gebruikte
*achterportier zat op slot, mechanisme in het portier was veroest en bewoog niet meer, bekleding met dichte deur voorzichtig verwijderd en mechanisme gesmeerd en losgemaakt.
*abs lampje brandde steed, opgelost door de voorwielen te demonteren en de sensoren los te maken en te reinigen.
*stoelbekleding en deurpanelen waren een beetje kapot, vervangen door onderdelen uit een sloper
*oude delen alarminstallatie verwijderd, hierdoor scheurtje in de vooruit gekomen, via mp goedkoop nieuwe ruit laten plaatsen.
*lekkage door koelwaterbuis deze was bros geworden, vervangen voor een nieuwe.
*storing lambdasonde door defecte stekker, gebruikte stekker eraan gesoldeerd.
*storing boordspanning door slecht kontakt van pluskabel op de zekeringenkast,
extra kabel vanaf de accuplus naar de zekeringenkast getrokken.
*na een stoepje opgereden staat het stuur scheef, blijkt de schokbrekerbevestiging doorgeroest, uit een sloper andere gezaagd (deze had zelfde probleem maar aan het andere wiel)en ingelast (wat een klus).
*airco deed het niet, bleek te zijn afgekoppeld bij het vervangen van de koelventilator, via mp laten vullen met r12
*bij de apk bleken de rubber bussen van de achterwielophanging kapot te zijn.
oude eruitgezaagd en nieuwe eringeperst met een aangepast draadeind.
*lekkage koelwater, thermostaathuis lek doordat materiaal rond de pakking bros word,
opgelost met vloeibare pakking
*afslaan op lpg tijden rijden, bedrading lpg installatie onder de auto maakt slecht contact, stekker gereinigd.
* motor loopt op 5 cylinders stationair op gas, druk vanaf de verdamper te laag (versleten), tijdelijk opgelost door instellen hogere druk op verdamper.
* motortemperatuur blijft hoog, moet eigenlijk een nieuwe radiator in .........
*gasmeter blijft hangen op max, nog nakijken
*roestgat in de bodemplaat rond een rubber dop, achterin voetruimte, nog te repareren
dus bijna klaar voor de komende jaren
tot zover het project passat
groet
b.meijer

verkocht

  • 440.000 km

helaas na 10 maanden toch maar verkocht wegens hoge wegenbelasting en aankomende kosten, terwijl ik 2 oldtimers op de stoep heb staan
veel werk aan gehad maar ook veel plezier
de nieuwe eigenaar is ook erg handig en ik wens hem veel rij en sleutelplezier
de auto rijdt nu rond in spijkenisse met zijn nieuwe eigenaar patrick



6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.