Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 190pk Highline (2015)

autoreview

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen PassatVolkswagen Passat Variant

Signalement

UitvoeringPassat Variant 2.0 TDI 190pk Highline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst310.000 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Review

  • 90.000 km

Mijn vorige Passat ingeruild en een nieuwe gekocht van het nieuwe model. Wat opvalt is dat er minder bergruimte (vakken) zijn. Het dubbele vak in de armsteun is verdwenen. Handschoenenkastje rechtsvoor is kleiner. Zij-vakken in de kofferruimte zijn niet meer afsluitbaar. De binnenspiegel is ca 180 cm2 kleiner. Niet handig. De bediening op het stuur is erg wennen . Op enkele vierkante cm zitten 7 bedieningsorganen.o.a. de adaptive cruise control. De laatste houdt nog steeds veel te veel afstand tot de voorganger. Resultaat is dat er steeds auto's tussen invoegen met gevolg dat je zelf goed moet opletten. De cruise control remt dan niet altijd op tijd zodat je zelf moet ingrijpen. Handig op een 2-baans weg. Onveilig die ACC op een 4 baans weg. Het navigatiesysteem geeft veel problemen. Is al meerdere keren geupdate nagezien etc. Hier kan de garage niets aan doen. Ligt aan VW. Ineens zwart scherm. Radio speelt nog maar is niet meer te bedienen etc. De duidelijkheid van het navigatiesysteem vind ik in vergelijking met TomTom of dat in Opel of Renault matig. Er zijn diverse informaties over de auto mogelijk om op het display te zetten. Verbruik, economy, olietemperatuur, nog te rijden KM met de brandstofvoorraad etc. Helaas is het gebruiksgemak om dat op te roepen ronduit slecht.Tijdens het rijden omschakelen naar de diverse displays vraagt te veel aandacht en is daarom niet veilig. Jammer dat ze niet meer info op 1 display hebben gezet. Er is plaats genoeg daarvoor.. Je kunt wel op 3 plaatsen tegelijk de tijd aflezen. Brandstofverbruik is volgens VW 4,6 liter/100 KM. Ik haal niet beter dan ca 6 liter/100 KM. Ik ben echt geen "scheurder" De boordcomputer geeft over vele tankbeurten telkens een brandstofverbruik aan dat 3,5% tot 4% beter is dan het werkelijke verbruik. Sjoemelsofware, denk ik. De Cruise control pikt vaak uit in een tunnel. Er is geen reservewiel, maar je krijgt een spuitbus om de band vol te schuimen bij lekkage. Ik geloof daar niet in. Heb een echt reservewiel erbij gekocht. Ik reed vorig jaar in België binnen 1 minuut een groet scheur in een band door een voorwerp op de snelweg. Met mijn reservewiel eronder was ik binnen een half uur weer op weg. Nog iets positiefs. De auto is betrouwbaar. Ik voel mij er veilig in. Wordt mijn volgende weer een Passat??? ik weet het nog niet, maar heb nog wel een jaartje om erover na te denken.. O ja en dan die opklapbare buitenspiegel die schuin naar BOVEN klappen. Dan valt alle troep op de spiegel en in het spiegelhuis.Regenwater loopt erin.Na er eens duivenstront een weer dennennaalden uitgeplukt te hebben trek ik er nu een plastic zak over na parkeren op sommige plaatsen onder bomen etc.. Hoe dom mag je zijn om bij VW designer te worden.! Ben wel van garage Wealer zeer tevreden. Absoluut goede service.

Nieuwe review

  • 125.000 km

Uit een review van vandaag van iemand met een 150 pk benzine begreep ik dat de auto niet goed in bochten ligt en bij hoge snelheid niet goed aanvoelt. Ik heb de ervaring dat mijn auto ook bij snelheden tegen de 200 km goed en betrouwbaar op de weg ligt.Ik heb vorig jaar 600 km in een BMW 525 gereden,. Ik zou die kist niet voor de Passat willen ruilen, zeker niet qua wegligging. Wat ik wel herken is het doorslippen van de voorwielen wanneer ik iets te enthousiast wil optrekken. Dat zou niet mogen.
Verder heb ik net een nieuwe airco compressor gekregen omdat de oude defect was. Net uit de garantie natuurlijk, maar via de coulance regeling alleen een deel zelf betaald. Ik hoor nog een geluid in de voortrein maar kan het niet lokaliseren. Deze motor is wel redelijk wat rumoeriger dan mijn vorige Passat met 170 pk Na ca 17000 km moet ik 1 liter olie bijvullen. Met mijn vorige reed ik van beurt naar beurt (30 000 km) zonder olie te moeten bijvullen,

Passat

  • 310.000 km

Met 310.000 km de auto ingeruild. De auto heeft het prima gedaan. Reparaties gehad:
Airco compressor.
Sensor op de nokkenas
Linker voorwiellager.
Rij nu sinds kort in de vernieuwde Passat. Eerste bevindingen zijn goed, behalve het navigatiesysteem en digitale aanraakscherm. Dat is een HORROR vanwege zijn gebruiksonvriendelijkheid en daarom ook een gevaar omdat de bediening teveel afleidt van het autorijden. Dit lijkt gemaakt te zijn door een whizzkid die zelf geen rijbewijs heeft. Ik overweeg sterk er een TomTom in te zetten. Kom ik later op terug.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.