Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Passat Variant

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 150pk Comfortline Business (2018)

autoreview

1
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 150pk Comfortline Business (2018)
Michael L
  • Michael L9
  • Gebruikersreview
9 juli 2018 om 09:17
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPassat Variant 2.0 TDI 150pk Comfortline Business
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst6.050 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Passat opgehaald bij dealer

  • 6.050 km
  • 9 juli 2018

Na wisseling van baan mocht ik weer een nieuwe leaseauto uitzoeken. Aangezien er gezinsuitbreiding aankomt maar gelijk een klasse groter gaan kijken dan het vorige model wat ik had, een Volvo V40. Gekeken naar BMW3, Audi A4 en zelfs Mercedes C die op zich allemaal best binnen het budget vielen, maar als je die een beetje leuk wil aankleden komt er zo minimaal 10k bij.. Toen ik eens langs een Kia dealer reed daar ook even binnen gaan kijken zonder verwachtingen en daar zag ik de Kia Optima staan. In de GT-uitvoering zeer fraai en compleet. Ik mocht hem een dagje mee en is me zeer bevallen. Ook nog bij Skoda gekeken naar Octavia/Superb, maar deze werd uiteindelijk niet mooi bevonden (vrouw). Ook nog naar de Opel Insignia gekeken, ook echt een mooie wagen wat mij betreft! Uiteindelijk toch bij de Passat uitgekomen, omdat deze in de Lease (via Pon) uiteindelijk toch het voordeligst was t.o.v. de Insignia en ook de Optima. Erg jammer, want ik vond de Optima toch echt een hele mooie bak (en is weer eens wat anders..).

Maar dus toch voor de Passat Variant gekozen, vanwege de ruimte, DSG-bak, looks (mooie grill en doorlopende dashboard 'ventilatie' schacht), degelijkheid en uiteindelijk dus ook de aantrekkelijke leasevoorwaarden. Qua opties kan hij helaas niet tippen aan mijn overcomplete Volvo V40 Nordic+ Luxury line, maar met de Comfortline Line Business wel o.a. keyless entry en drive, navi Pro, parkeersensoren voor en achter, led rij-verlichting en automatisch (op sensor) openende achterklep. Daarnaast nog gekozen voor getinte achterramen, winterpakket (stoelverwarming), voorruitverwarming en stuur met flippers.

Dit i.c.m. een 2.0 150 pk TDI en DSG een heerlijke rijdersauto. Heb me altijd een beetje van automaat afgehouden (zie mezelf toch als sportief rijder die lekker zelf wil schakelen), maar tegen een DSG is gewoon niet op te boksen. Deze schakelt zo snel en bijna niet merkbaar, niet te vergelijken met de automaten van 10 jaar geleden. Met de auto-hold functie ook heerlijk bij de stoplichten, je hoeft je voet niet meer op de rem te houden, pas wanneer je het gas aantikt rolt hij weg.

Inmiddels al ruim 6000km op de teller, ook Italië is aangedaan met een flink stuk autobahn. Over vermogen niets te klagen en in de Italiaanse heuvels nog even fijn met de flippers kunnen spelen. Ondanks dat het een diesel is (en een flinke bak van 1500+kg leeg), toch nog een beste fun-factor. Hij is niet zo dynamisch is de bochten als mijn V40, maar stuurt nog altijd heel fijn.

Qua comfort is deze auto top, niet te hard geveerd, dus lekker zoeven over 's Nederlandse wegen. Niet zover dat je het gevoel hebt van de snelweg af te glijden, al moet ik toegeven dat ik hem op hoge snelheid op de autobahn liever iets dieper had zien liggen. Maar daar is deze uitvoering ook niet op gebouwd. En de DSG bak schakelt bijna zonder dat je het merkt. Stoelen zitten beter dan verwacht, na een rit van 15 uur terug uit Italië pas in de het laatste uurtje een beetje last van platte billen. Best geslaagd lijkt me.

Betreft het multimedia systeem, alles zit er op en eraan. Ik heb het grote navi pro, met touchscreen. Ben niet zo'n fan van touchscreen, zelfs de buitenste knoppen (radio, navi, car etc.) zijn nu touch. Je moet toch altijd kijken waar je drukt, hetgeen de verkeersveiligheid toch echt niet ten goede komt.. wat is er mis met de ouderwetse drukknoppen die je gewoon op de tast kan vinden?!

Tot slot nog een puntje van kritiek; de ACC, ofwel adaptieve cruise control (die je niet uit kan zetten!!!) Op zich is de functie natuurlijk heel aardig, maar wie heeft het bedacht om deze standaard de koppelen aan de CC? Waarom krijg ik als berijder niet de keuze om het adaptieve in te schakelen wanneer ik dat wil? Wat mij betreft doet dit een groot stuk af aan het comfort. Misschien voor sommige mensen heel prettig, maar ik rij zelf anticiperend op het verkeer om mij heen. Nu moet ik dus eigenlijk anticiperen op de ACC, bijvoorbeeld omdat die niet kan inschatten dat de weg vrij komt, waar een auto voor mij al een baan aan het opschuiven is. En het is echt niet dat ik een bumperklever ben.

Dan is er nog de frustratie van de enorme afstand die wordt gehouden (in de kortste stand) waardoor er in wat drukker snelwegverkeer continu auto’s voor je er tussen gaan, waardoor hij elke keer vervelende korte remacties uitvoert, met weer gevolgen voor het verkeer achter je (en hun reacties..). Los nog van het inefficiënte brandstofverbruik door deze onnodige remacties om vervolgens 3 seconde later weer te accelereren. Mensen die anticiperend rijden gaan ook gewoon van het gas af soms, waarbij het veilig genoeg is voor de weggebruikers om je heen en je toch de vaart op de linkerbaan erin kan houden. Maar goed, die keuze is er dus niet..

Verbruik tot nu toe niet verkeerd, ondanks dat hij nog niet volledig is ingereden en er een flink stuk autobahn bij zat (met lange stukken 200+) toch netjes 5.8l/100km

Al met al tot nu toe zeer tevreden en ik zal over een aantal maanden nog eens wat schrijven o.a. over betrouwbaarheid en verdere ervaringen komende tijd.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Passat? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Passat
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI ACT Comfortline | Adaptive cruise | Massagestoelen | Achteruitrijcamera | Stoelverwarming | Navigatie | Climate control

    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI ACT Comfortline | Adaptive cruise | Massagestoelen | Achteruitrijcamera | Stoelverwarming | Navigatie | Climate control

    • 2016
    • 80.212 km

    € 19.940

    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI GTE Highline schuifdak leer+ verw massa elc.trekh

    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI GTE Highline schuifdak leer+ verw massa elc.trekh

    • 2015
    • 107.668 km

    € 28.940

    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI Comfortline Business Adaptive cruise Navigatie ParkPilot

    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI Comfortline Business Adaptive cruise Navigatie ParkPilot

    • 2017
    • 135.282 km

    € 20.400

Meer Volkswagen Passat occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Passat facelift

    42
    • 25 juni 2019

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Passat specificaties
  • Volkswagen Passat occasions
  • Volkswagen Passat video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Passat tests
  • Volkswagen Passat gebruikersreviews
  • Volkswagen Passat index
PREMIUM
Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI Highline - Klokje Rond Special

Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI Highline - Klokje Rond Special

De standaard duurtest bleek een makkie te zijn voor de Passat Variant 1.8 TSI. Daarom deden...

Lees meer
 

Volkswagen Passat reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 150pk Business Edition (2016)

    Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 150pk...

    13
    • 31 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 120pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 120pk...

    2
    • 9 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV...

    • 18 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV...

    5
    • 29 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI Highline (2016)

    Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI Highline...

    1
    • 12 maart 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV...

    45
    • 27 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

    Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV...

    6
    • 12 februari 2021
meer reviews
Dubbeltest - Volkswagen Passat vs Skoda Superb

Dubbeltest - Volkswagen Passat vs Skoda Superb

108

Twee nieuwe producten van de Volkswagen Groep, tweemaal nagenoeg dezelfde onderhuidse techniek...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 105pk BlueMotion (2011)

    Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 105pk...

    8
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    Elektrische Volkswagen ID Aero in beeld

    Elektrische Volkswagen ID Aero in beeld

    65
    • 11 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI R-Line Business+ (2020)

    Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI R-Line...

    1
    • 22 april 2022
  • Volkswagen Passat 1.9 TDI – 1997 – 1.001.292 km - Klokje Rond

    Volkswagen Passat 1.9 TDI – 1997 – 1.001.292...

    • 5 april 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 3.6 V6 R-Line (2013)

    Volkswagen Passat Variant 3.6 V6 R-Line...

    4
    • 3 april 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Passat B1 (1978) - In het Wild

    Volkswagen Passat B1 (1978) - In het Wild

    46
    • 29 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 3.6 V6 FSI 4Motion R36 (2009)

    Volkswagen Passat Variant 3.6 V6 FSI 4Motion...

    7
    • 20 maart 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Overname Europcar door Volkswagen bijna rond

    Overname Europcar door Volkswagen bijna...

    36
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen treft miljoenenschikking met Britten over dieselfraude

    Volkswagen treft miljoenenschikking met...

    116
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    VW Golf R 20 jaar, wat betaal je voor een R32?

    VW Golf R 20 jaar, wat betaal je voor een...

    10
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen brengt unieke 'Half-track Fox' opnieuw tot leven

    Volkswagen brengt unieke 'Half-track Fox'...

    12
    • 25 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen ID3 45kWh 150pk Pure (2021)

    Volkswagen ID3 45kWh 150pk Pure (2021)

    1
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Dit kost de elektrische Volkswagen ID Buzz

    Dit kost de elektrische Volkswagen ID Buzz

    101
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308 en Opel Astra

    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308...

    65
    • 25 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden