Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 90pk CL (1996)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.9 TDI 90pk CL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf215.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik schrijf deze review omdat de auto net is ingeruild voor een Peug 406 break uit 2002.
De minpunten die ik noteer storen mij niet zo zeer, ik kijk bijvoorbeeld ook niet zo kritisch naar dingen als materiaalgebruik en superieure functionaliteit. Het is ook maar net wat men gewend is.

PLUS
De auto is om te beginnen ontzettend goedkoop in onderhoud.

Hij is HEEL ZUINIG. Ik reed maar liefst 1 op 22. Om dat te kunnen halen rij ik wel zoveel mogelijk in de 4, en laat ik veel uitrijden ipv remmen.

Hij is echt verbazingwekkend ruim. Minstens 40cm beenruimte met een bestuurder van 1,88m voorin.

De standaard speakers zijn prima en van Pioneer.

MIN

Hij is sloom - min 16s naar 100, en bij 160 krijg je al een gratis massage.

De wegligging is niet afgestemd voor bochtenwerk, maar ook zeker niet op comfort.

Geen standaard airco.

Trekkracht schiet absoluut tekort voor een flinke caravan met de TDI 90pk ( met 40km/u langs basel |-). Bij de Peug 405 met 71 pk lukte dat zelfs nog beter.

Desondanks was het een erg fijne auto met karakter. Daarnaast was hij goedkoop in aanschaf, en voor elk persoon met iets meer dan bijstand te betalen als occasion.

Ik raad hem iedereen die goedkoop en bescheiden rijdt aan.

PROBLEMEN

Waterpomp kapot.
Handvat hing eruit.
Koppelingsplaat was kapot, de 2 werd de 4 en de 1 de achteruit. Dat was effe lastig van Amsterdam naar Nijmegen (haha).
Er bleek slechts 1 moertje los te zitten en werd gratis door de plaatselijke garage gefixt. Dat bewijst dat deze zich auto op technisch hoogstaand niveau bevindt, lijkt mij.

Vaak kwam de 15.000km beurt uit op zo’n 100 eurootjes inclusief arbeidsloon. De grote beuren op zon 500 euro.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens