Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

autoreview

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst1.250 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste kilometers met plug in hybride

  • 1.250 km

Overstappen van een BMW X3 high executive naar een Volkswagen passat GTE. Ik zal er niet omheen draaien, de enige rede is de fiscale bijtelling van 7%.

Maar valt dat nou tegen? Hier kan ik eerlijk over zijn: Nee!

Ik heb het geluk gehad om een zeer uitvoerig gespecificeerde passat gte te bemachtigen:

- highline
- executive plus
- advance pakket
- bestuurdersassistentie
- active display
- nappa leer
- electr. trekhaak
- areaview
- aanhangers assistentie
- easy open
- reflex zilver
- 18 inch Marseille
- electr. stoelen

Aan luxe en gimmicks niks te klagen dus!

Wat mis ik:

- De hoge zit, wat ik toch wel relax vindt op de grote afstanden.

Wat mis ik niet:

- Het hoge brandstofverbruik van de bmw!

Wat valt me positief op:

- Rijcomfort staat op hoog niveau:
- comfortabele vering
- goede geluidsisolatie
- zwevend karakter (lijkt mijn inziens veel op vorig model audi A6 (mijn auto voor de bmw)

- Brandstofverbruik ook zonder laden zeer acceptabel: (na 1.250 kilometer en 3 x opladen (dus ongeveer 125 km elektrisch) heb ik 66 liter verbruikt. Dat is 1 op 17!

- De auto is op zijn best als hij opgeladen is: GTE mode is heerlijk en indien je rustig rijdt nagenoeg geen extra verbruik. In stadsverkeer en bebouwde kom is elektrisch zeer fijn.

- Zeer stille auto's en op dit moment nog zonder irriterende rammeltjes en kraakjes.

Wat valt me negatief op:

- De instap is wel laag als je het niet gewend bent.

- Sommige afwerkingsdetails minder netjes dan bmw/audi echter eerlijk is eerlijk die moet je echt gaan zoeken (bijvoorbeeld mechanisme ventialtierooster is zichtbaar en bij schoonmaken is dit erg scherp!)

Conclusie:

cadeautje van de overheid. Een heerlijke complete auto met 7% bijtelling. Opladen betekend een fijner rijdende auto. Ik zal derhalve waar mogelijk de auto aan de stekker hangen en hopelijk zullen de andere berijders dit ook doen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.