AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

autoreview

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf230 km
KM-stand laatst500 km
Lezerswaardering: 43%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

First Hybrid

  • 500 km

Sinds 1-2-2016 de trotse eigenaar van een Passat GTE. Allereerst de configuratie:

- Indium grey metallic
- 19 inch sagitta
- Dynaudio
- Media control
- Area view
- Dynamic drive
- Easy open
- DAB+
- Advance packet
- Executive plus
- bestuurders assistentie packet plus
- LED verlichting plus
- Trekhaak (mechanisch wegklapbaar)
- GTE leder
- rear seat entertainment
- geluidswerend glas
- glascoating

Bijna alles mogelijke opties aangekruisd. Alleen active info display ontbreekt, echter was die ten tijde van bestellen al uitverkocht......Maar ik moet zeggen dat ik de standard klokken ook niet vind misstaan.

500km review

Hiervoor heb ik ook al een keer een Passat gehad, ook de 1.4 TSI. En daar was ik ook al tevreden over.
Ik moet echter zeggen dat deze Passat wel weer een stap hoger is qua afwerking en details.

Qua rijgedrag vind ik het echt fantastisch. Voor een Passat van 1600kg en een 1.4 TSI vind ik m bloedsnel. En in de e-modus rijdt ie heeeerlijk.
Ik woon 25km van mn werk af, dus tot nu toe alles electrisch kunnen rijden. En ik moet zeggen dat bevalt me wel. heerlijk rustig.

In combinatie met het bestuurders assistentie packet is het helemaal geinig. In principe hoef ik niks meer te doen, Gas geven, remmen, sturen alles wordt voor je gedaan. Alleen af en toe een tikje tegen het stuur geven. Werkt prima!

De kleur heb ik vanaf een simple staal gekozen destijds, was wel benieuwd hoe dit in de praktijk zou uitpakken. Moet zeggen dat het de auto niet misstaat. Tot nu toe een van de weinige met deze kleur en velgen en dat bevalt me wel. :-)

De velgen hebben ook een licht grijze/gerookte tint. Ook dit vind ik wel stoer staan.

Comfort met 19 inch is overigens prima. Ik rij dan ook nog met de sportinstelling. Ikzelf vind het zeker comfortable.

Dynaudio is ook een heerlijkheid, in mn vorige Passat had ik deze ook. Wederom geweldig.

GTE lederen bekleding maakt het geheel net even verder af. En de stoelen zitten prima en zijn goed af te stellen.

rear seat entertainment heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat is voor de kinderen op de langere afstanden.
Aangezien ik deze voor 5 jaar rijdt vond ik dit wel een goede aanvulling.

Glascoating heb ik als laatste toegevoegd. dit betreft een Modesta glascoating. Werkt super!. Ook de velgen zijn hiermee behandeld. remstof kan dus niet meer inbijten en het vuil is na een geode regenbui voor 80% verdwenen. Ook het wassen, nog niet gedaan overigens, is zo gepiept.

Tot nu toe dus echt een fantastische auto. Bijna alles electrisch gereden. Zoals gezegd familie, vrienden en werk is binnen 50km.

Moet wel zeggen dat de actieradius van 50km lichtelijk overdreven is.....Ik heb ruim 40km capaciteit nodig om 25km af te leggen. Komt ook door de stoelverwarming, airco en 19inch wellicht. Maar toch.

Voor mn werk zit ik ook regelmatig in dusseldorf, dus daar gaat het verbruik straks wel weer oplopen......aan de andere kant kan ik dan de GTE modus vol uitproberen.........

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren