Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

autoreview

Volkswagen Passat Variant GTE
Volkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat GTEVolkswagen Passat GTEVolkswagen Passat GTEVolkswagen Passat GTEVolkswagen Passat GTEVolkswagen Passat GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat Variant GTEVolkswagen Passat GTEVolkswagen Passat GTE

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf246 km
KM-stand laatst10.400 km
Lezerswaardering: 61%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

GTE-drama!

  • 246 km

Ik heb sterk getwijfeld of ik dit verhaal wel zou publiceren, maar na 5 weken, geen oplossing en een compleet arrogante houding van Pon en dealer vind ik het toch tijd worden een beperkte samenvatting te publiceren.

Korte samenvatting: op 2 december is mijn Passat GTE afgeleverd, op 4 december ging deze kapot (probleem in de elektromotor), nu (5 weken verder) staat de auto nog altijd bij de garage en is het nog altijd onduidelijk of en wanneer de auto gerepareerd zal worden. Het kapotte onderdeel is niet leverbaar en het is niet te zeggen wanneer wel. Klagen bij de dealer, bij Pon of waar al niet meer heeft geen zin! Iedereen vindt het vervelend en niemand lost het op.

Aan aandacht vanuit Volkswagen geen gebrek, ik heb inmiddels vier (!) enquêtes gehad over a de auto, b de aflevering, c de reparatie (auto is niet gerepareerd, maar dat blijkt niets uit te maken, gewoon een enquête vesturen) en d mijn tevredenheid over de afhandeling van mijn klacht (welke afhandeling, Pon heeft 10 werkdagen nodig, nooit gereageerd, afgezien van een enquête na 6 werkdagen ???). Daarnaast tweemaal telefonisch benaderd om te vernemen hoe tevreden ik wel niet was, eenmaal een fijne kerstgroet met daarin veel rijplezier (auto rijdt nog steeds niet), eenmaal een aanbieding voor een Wintercheck (doe maar, hij staat er nu toch ;-(, en de vraag vanuit Volkswagen of ik me wilde laten verrassen deze kerst? (doe mijn auto maat terug, dat is meer dan genoeg).

De firma Pon wil het probleem niet oplossen (vinden het overigens allemaal best vervelend) en de dealer zegt het niet op te kunnen lossen!

Samengevat: het waren twee geweldige dagen, een prachtige auto, maar wanneer je er wat mee krijgt; berg je dan voor je dealer en voor PON, ze doen compleet niets, afgezien van bij herhaling bevestigen dat ze het vervelend vinden!

Update

  • 10.400 km

De review nog eens beschouwend kom ik tot de conclusie dat het wel een wat zure review was. Daarom hierbij een update. Half januari is de auto eindelijk gerepareerd. Feit blijft dat het allemaal belachelijk lang heeft geduurd. De dealer (M. de Koning) heeft het allemaal keurig opgelost met een prachtige tegemoetkoming voor alle ellende, daar valt niets van te zeggen. De firma Pon heeft nooit gereageerd, maar dat schijnt normaal beleid te zijn.

Dan nu de passat GTE. Inmiddels ben ik 3 maanden verder, geen enkel probleem meer gehad. Het verbruik (rij veel relatief korte afstanden) zit na 3 maanden en zo'n 10.000 km verder rond de 1: 30. Een keurige score. Mijn record met 1 tank staat nu op 2300 km. Stekker altijd waar mogelijk en heb de luxe dat ik zowel thuis als op mijn werk kan opladen. Hierdoor kan ik het woon-werk verkeer bijna geheel elektrisch afleggen.

De Passat is comfortabel en rijdt heerlijk. Ik merk dat ik mijn rijstel, uitgedaagd door het potentieel lage verbruik wel heb aangepast, ik rijdt rustiger en ben me meer bewust van de mogelijkheden om zuiniger te rijden.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.