Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

autoreview

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst823 km
Lezerswaardering: 73%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste ervaring met de Passat GTE

  • 823 km

Deze Passat is geconfigureerd door Pon.
De kleur is indium gray, interieur is zwart leer met alcantara.
opties:
Advanced pakket
Area view
Dab+
Executive plus pakket
Park assist
Telefoonvoorbereiding premium
zwarte dakhemel
Lm 17inch Soho

Het geheel staat goed bij elkaar.
Na bijna een jaar in spanning gezeten te hebben was ik blij dat de Passat in week 53 bij de dealer stond.
Bij het ophalen kreeg ik een uitgebreide uitleg over alle opties en knoppen, dit is teveel info voor mij om in een keer op te slaan. Later in het instructie BOEKje alles uitzoeken.

rijden:
Dan de eerste kilometers in je nieuwe auto.
Eerst ben ik in de E modus weg gereden dit gaat fluister stil.
Na een aantal kilometer even de GTE modus proberen, deze modus geeft je een brede grijns op je gezicht wat een trekkracht komt er dan vrij.
Het motor geluid uit de speakers is wat overdreven maar ik vind het op zich wel leuk vooral bij het opschakelen met de flippers aan het stuur geeft dit een leuk effect.
GTE modus weer uit en nu in hybrid modus verder, in deze stand is de auto stil en maakt de motor weinig toeren relaxt rijden zo.

DSG:
Er zit op de DSG bak een extra stand B als je deze in schakelt remt de auto op de electro motoren(opladen van de accu) en hoef je niet of nauwelijks te remmen, je moet de remkracht doseren met je gaspedaal, dit is in het begin even wennen maar leert snel. wanner je het gaspedaal helemaal los laat gaan de remlichten branden.
als je de DSG bak in D zet rolt de auto bij gaslos heel makkelijk door zo dat je energie kan besparen.

interieur:
Het interieur is mooi afgewerkt, bij mij zit er een zwarte dakhemel in met glazen schuifdak dit is erg fraai.
Je kan het glazen dak met een druk op de knop verduisteren tegen zon licht.
Stoelen zijn goed in te stellen en zitten goed ook de achter passagiers hebben beenruimte genoeg.
wat je wel mist zijn opbergvakjes hier is schoonheid voor praktisch gegaan.

Adaptive cruise control werkt op zich goed maar houd wel veel afstand tussen je voorliggers ook al stel je dit op de minimale stand. hier door gaan er andere auto's bij druk verkeer tussen jou en je voorligger rijden.
Park assist werkt niet altijd, hier moet ik denk ik nog mee leren om gaan. Maar als het werkt staat de auto wel mooi in het vak geparkeerd.
Area view is wel heel mooi en werkt perfect je ziet de auto rondom en is makkelijk met uitparkeren.
Navi en info werk intuïtief (volgens mijn vrouw) en je kan dan al snel alles vinden in het menu.
Car-net was bij mij ook snel gekoppeld in tegenstelling van vele anderen. Ik had een mooie handleiding via de mail van mijn dealer gekregen.
de app van Car-net is ook makkelijk.
met de app kan je de auto programmeren voor het opladen en het voorverwarmen ook de status van de accu kan je in de app zien. verder zitten er nog wat functies op die ik wat minder gebruik.

verbruik:

Van het verbruik kan ik nog niet zo veel zeggen.
Rondom de deur rij ik op de accu.
maar afgelopen weekend met een rit van 200KM was het gemiddelde verbruik in hybrid mode 7.1L/100KM
dit met 130km/p

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.