Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI ACT 150pk Comfortline (2016)

autoreview

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen PassatVolkswagen Passat Variant

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.4 TSI ACT 150pk Comfortline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst75.000 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk

  • 600 km

de longlist bestond uit een bont gezelschap: mercedes c-klasse (te klein achterin voor opgeschoten kids), opel insignia (door gedateerde motorkeuzes erg duur), bmw 2-serie (hoog zitten en dynamiek beviel niet), skoda superb (prima, nét iets minder dan passat) en de winnaar: Passat Variant.

Afwerking van materialen, ruimte, soepelheid motor: het is waar hij doet echt niet onder voor de Audi A4, BMW3 of zelfs mercedes c, al zal menigeen voor premium toch een ster op de kap willen. Mijn advies: rijd eens in een passat, ik reed de 150 pk benzine en die is heerlijk soepel. Vanaf 1500 toeren al volop kracht, prima. De afwerking van materialen is op hoog niveau, de ruimte echt enorm en de stilte bij het rijden verbijsterend.

Heb er wel een executive pakket op, en park assist: een erg leuk gadget voor weinig geld. De led verlichting is top, en het kopieren van displayinfo van navigatie naar je dashboard super handig. Ik ga lekker rijden, over een tijdje meer!

Beeld na enkele ritten

  • 1.500 km

Oke, inmiddels enkele ritten achter de rug. De wagen overtuigt eigenlijk steds meer. Paar kleine puntjes: * de usb stick past prima in de plaats voor aan de middenconsole...alleen gaat het klepje van het opbergvak dan niet dicht. * volgens mij zie je bij verlichting in 'auto' stand niet of dimpicht aan of uit is: behalve bij de schakelaar (symbool verlicht) maar die zit te laag, daar kijk je niet. Misschien nog niet ontdekt hoe ik het kan zien, zou kunnen. Voor de rest: niets dan lof tot nu toe. Reed met drie gasten van een B-3 voetbalteam achterin: meer dan voldoende ruimte en ze zijn toch echt drie keer 1.85 minimaal. Afsluitend met nog een concreet positief punt: hij is t.o.v. de insignia veel zuiniger. Ik gaf al 4 sterren na 600 km, die houden ze. Minimaal.

Vervolg

  • 12.800 km

Weer wat kilometers verder, en nog steeds genieten. De vakantie naar Toscane was een genot. De stilte en het comfort maken dat je wilt reizen, reizen, reizen. Ook op hogere snelheden in Duitsland voelt het erg goed. De zuinigheid had ik al genoemd (tov de Insignia) en werd ook tijdens deze trip bevestigd. De beide zonen hadden de ruimte, en onze bagage ook. Ik las dat de E klasse estate van Mercedes slechts 20 liter meer slikt: tijdens de vakantie bleek de aanwezige 650 liter een genot.één keer storing in de navi gehad, de startknop lang vasthouden en hij reset: daarna niet meer gehad. Binnenkort eens in het boekje kijken hoe ik fotos van mijn contecten zichtbaar krijg op de mediascherm: we blijven ontdekken. En de sterren blijven staan. Overtuigend.

Nog steeds zeer content

  • 20.000 km

Inmiddels tijd voor een korte update. De foto's heb ik nog niet in mijn displaycontacten kunnen krijgen, kan eraan liggen dat ik Apple gebruikt. Apple carplay werkt overigens ook niet. Dacht dat zoiets wel standaard zou zijn, maar schijn je apart te moeten kopen. Ca 250,-- geloof ik, is het me niet waard. Iemand andere ervaringen? Voor de rest: briljante auto! Elke rit weer een genot, de auto nodigt uit om lekker op pad te gaan. Navigatie heeft na een hickup (zie vorige verslag) nooit meer gehaperd.

Nog steeds verrast

  • 42.000 km

We zijn weer wat kilometers verder. En eigenlijk staat alles wat ik eerder zei nog steds. Het is een verrassend ruime reiswagen, lekker snel (genoeg voor mij) en heerlijk comfortabel. De kids van ruim 1.80 zijn ook goed bediend achterin, en het is een genot om in te rijden. Wat mij betreft: een aanrader!

Blijft heerlijk

  • 70.000 km

tijd voor een korte update. Sorry, wordt een beetje saai, haha. Want nog steeds stap ik elke morgen fluitend deze auto in. Motor nog steeds een genot onder de rechtervoet, betrouwbaar, geen negatieve bijzonderheden. Over een maandje gaan we weer eens kijken naar een opvolger, omdat de vijf jaar termijn in zicht komt: dan moet hij 'eruit'. Helaas is zijn opvolger stevig in prijs gestegen en de leasegrens bij ons bedrijf naar beneden bijgesteld. We gaan zien wat de opties zijn, maar dit blijft tot nu toe verregeg de fijnste leasebak die ik had.

Vervanger gezocht en gevonden

  • 75.000 km

Met ca vijf jaar zakelijk een vervanger zoeken. Dat is een Octavia geworden. In mijn review over die auto lees je waarom en mijn indrukken.

Van deze auto heb ik vijf jaar genoten. Prima keuze, geen moment spijt van gehad.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.