Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015) #6

autoreview

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst140.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Volkswagen Passat GTE Highline

  • 140.300 km

Hallo Lezer!

Na tot nu toe alleen maar Suzuki (meerdere Swifts, Baleno als moetje en zelf een Swift Cabrio die ik nog steeds mis!) te hebben gereden in mijn leven (uhum..ben 31 :) ) waren ik en mijn vrouw toe aan een grotere.
Met name de ruimte in de kofferbak van de voormalige Swift (2011 model) ging ons irriteren. En voor in de toekomst.

Toen er vrienden aankwamen met een Passat GTE hoorde ik haar zeggen 'dat vindt ik een mooie auto'.
Ik dacht meteen 'die moeten we onthouden en warm houden'.

Daarna ging het zoeken beginnen.
De eisen die we hadden waren voor mij:
- Parelmoer wit (ik hou nu éénmaal van die kleur en tot nu toe is alles wit geweest m.u.v. de Baleno, dat was een moetje).
- Stoelverwarming
- Trekhaak

Ons gezamelijke eisen waren:
- Meer ruimte (vooral in de kofferbak)
- Meer vermogen dan de Swift (94PK)

Op dit moment komen de GTE's uit de lease, en is er dus wel wat keuze. Maar vooral de grijze versie.
Uiteindelijk 1 gevonden, die ook nog is niet aan de andere kant van het land staat. Gebeld voor een proefrit en onze voorkeur van versie doorgegeven met de vraag de accu geheel vol te laden t.b.v. de proefrit.
Daar stonden er 2 in het wit, met een aantal verschillen, lees verschillende, opties.
Ze stonden mooi bij elkaar gezet, zodat we ze konden vergelijken.

Bij het aankomen werd ik al redelijk enthousiast (en zij ook) maar bij het erin zitten werd het nog meer.
Toen het rijden... wouw!!

Inmiddels hebben we de auto 3 weken, nog niet heel veel gereden. Maar wat we dan rijden, wat een genot.
De stilte, het gemak van rijden en vooral de power.
Gecombineerd vermogen van 218PK voor een auto van 1735 kilo vindt ik een knappe prestatie en je gaat als de brandweer als je het gas intrapt.

Het laden gaat gemakkelijk met de meegeleverde stekker.
Vanaf december hebben we ons huis (nu in een flat) en kunnen we de auto laden onder de carport.

Voor nu kan ik nog veel meer vertellen, maar ik stop maar even tot ik wat meer gereden heb. Mochten jij als lezer meer willen weten over wat ik tot nu toe heb ervaren, laat het weten. Dan schrijf ik er nog meer lettertjes bij!

Groetjes,
Bram



8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.