Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015) #6
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 140.000 km |
KM-stand laatst | 140.300 km |
Volkswagen Passat GTE Highline
- 140.300 km
Hallo Lezer!
Na tot nu toe alleen maar Suzuki (meerdere Swifts, Baleno als moetje en zelf een Swift Cabrio die ik nog steeds mis!) te hebben gereden in mijn leven (uhum..ben 31 :) ) waren ik en mijn vrouw toe aan een grotere.
Met name de ruimte in de kofferbak van de voormalige Swift (2011 model) ging ons irriteren. En voor in de toekomst.
Toen er vrienden aankwamen met een Passat GTE hoorde ik haar zeggen 'dat vindt ik een mooie auto'.
Ik dacht meteen 'die moeten we onthouden en warm houden'.
Daarna ging het zoeken beginnen.
De eisen die we hadden waren voor mij:
- Parelmoer wit (ik hou nu éénmaal van die kleur en tot nu toe is alles wit geweest m.u.v. de Baleno, dat was een moetje).
- Stoelverwarming
- Trekhaak
Ons gezamelijke eisen waren:
- Meer ruimte (vooral in de kofferbak)
- Meer vermogen dan de Swift (94PK)
Op dit moment komen de GTE's uit de lease, en is er dus wel wat keuze. Maar vooral de grijze versie.
Uiteindelijk 1 gevonden, die ook nog is niet aan de andere kant van het land staat. Gebeld voor een proefrit en onze voorkeur van versie doorgegeven met de vraag de accu geheel vol te laden t.b.v. de proefrit.
Daar stonden er 2 in het wit, met een aantal verschillen, lees verschillende, opties.
Ze stonden mooi bij elkaar gezet, zodat we ze konden vergelijken.
Bij het aankomen werd ik al redelijk enthousiast (en zij ook) maar bij het erin zitten werd het nog meer.
Toen het rijden... wouw!!
Inmiddels hebben we de auto 3 weken, nog niet heel veel gereden. Maar wat we dan rijden, wat een genot.
De stilte, het gemak van rijden en vooral de power.
Gecombineerd vermogen van 218PK voor een auto van 1735 kilo vindt ik een knappe prestatie en je gaat als de brandweer als je het gas intrapt.
Het laden gaat gemakkelijk met de meegeleverde stekker.
Vanaf december hebben we ons huis (nu in een flat) en kunnen we de auto laden onder de carport.
Voor nu kan ik nog veel meer vertellen, maar ik stop maar even tot ik wat meer gereden heb. Mochten jij als lezer meer willen weten over wat ik tot nu toe heb ervaren, laat het weten. Dan schrijf ik er nog meer lettertjes bij!
Groetjes,
Bram
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI GTE | Virtual | Pano | Trekhk | 1st eig
- 2017
- 124.782 km

Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI Elegance Business R 110KW/150PK DSG, NL auto dealeronderhouden, R-Line, panoramadak, Discover pro navigatie, camera, leder alcantara, stoelverwarming, privacy glas, electrische achterklep, spiegelpakket
- 2019
- 68.322 km

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI Connected S.
- 2016
- 198.503 km