Volkswagen Passat 2.5 TDI Comfortline (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat 2.5 TDI Comfortline |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 106.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Omdat ik deze auto miste in de reviews deel ik hierbij mijn ervaring. Ondanks het kiezen uit de lijst auto"s van ’A5’ is de omschrijving handgeschakeld. Het is echter echt een tiptronic die heel goed werkt.
Daarnaast zorgen de stoelverwarming, boordcomputer, originele VW radio met cd wisselaar, climatronic en houtinleg dat deze auto fantastisch is om in te rijden. Niet in de laatste plaats het enorme vermogen en koppel dat de 6-cilinder diesel motor heeft. Ik heb hem laten chiptunen naar 190 pk en een koppel van 395 Nm. Gaat als de brandweer. Het gemiddeld verbruik van 1:12 blijft me hierbij verbazen.
Als iemand die dit leest vorig jaar Oktober in Solden, Oostenrijk, op de gletscherstraat is geschrokken van een Passat die met 110 km naar boven reed op een 11% helling, dan bij deze mijn excuses maar ik kon het niet laten.
PROBLEMEN
Bij de 120.000 km beurt moet de getande riem (distributieriem) vervangen worden. Hiertoe moet de hele voorkant van de auto gedemonteerd worden en ben je hem 2 dagen kwijt. Dat is nog niet zo erg maar je betaalt ook 2 dagen werkplaatstarief en onderdelen. (1500 euro) Daarnaast waren er nog wat zaken die onder garantie gerepareerd werden zoals verwarmde buitenspiegels, deel van wielophanging, brandstof-retourleiding, en wat andere zaken waardoor de totaalprijs van de beurt op 2500 euro kwam.
Daar heb je meteen het enige minpunt van de auto. De prijs van onderhoud is gigantisch hoog.
Verder is er (totnogtoe, afkloppen!) niets op aan te merken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.