Volkswagen Passat 2.5 TDI Comfortline (1999)

autoreview

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat 2.5 TDI Comfortline
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf106.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Omdat ik deze auto miste in de reviews deel ik hierbij mijn ervaring. Ondanks het kiezen uit de lijst auto"s van ’A5’ is de omschrijving handgeschakeld. Het is echter echt een tiptronic die heel goed werkt.
Daarnaast zorgen de stoelverwarming, boordcomputer, originele VW radio met cd wisselaar, climatronic en houtinleg dat deze auto fantastisch is om in te rijden. Niet in de laatste plaats het enorme vermogen en koppel dat de 6-cilinder diesel motor heeft. Ik heb hem laten chiptunen naar 190 pk en een koppel van 395 Nm. Gaat als de brandweer. Het gemiddeld verbruik van 1:12 blijft me hierbij verbazen.
Als iemand die dit leest vorig jaar Oktober in Solden, Oostenrijk, op de gletscherstraat is geschrokken van een Passat die met 110 km naar boven reed op een 11% helling, dan bij deze mijn excuses maar ik kon het niet laten.

PROBLEMEN

Bij de 120.000 km beurt moet de getande riem (distributieriem) vervangen worden. Hiertoe moet de hele voorkant van de auto gedemonteerd worden en ben je hem 2 dagen kwijt. Dat is nog niet zo erg maar je betaalt ook 2 dagen werkplaatstarief en onderdelen. (1500 euro) Daarnaast waren er nog wat zaken die onder garantie gerepareerd werden zoals verwarmde buitenspiegels, deel van wielophanging, brandstof-retourleiding, en wat andere zaken waardoor de totaalprijs van de beurt op 2500 euro kwam.
Daar heb je meteen het enige minpunt van de auto. De prijs van onderhoud is gigantisch hoog.
Verder is er (totnogtoe, afkloppen!) niets op aan te merken.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.