Volkswagen Passat 2.0 TDI 170pk Highline (2007)

autoreview

Volkswagen Passat 2.0 TDI 170pk Highline (2007)

Signalement

UitvoeringPassat 2.0 TDI 170pk Highline
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst82.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een heerlijke wagen

  • 65.000 km

Wat een heerlijke wagen
Na een verandering van werkgever was ik genoodzaakt om mijn lease-auto in te leveren en zelf een auto te kopen. Na bijna 4 jaar probleemloos in 2 volvo S60 D5 "van de zaak" gereden te hebben was het tijd voor wat anders. de volvo's waren fantastisch, maar na 4 jaar wil je toch wat anders en een nieuwe V70 of S80 zijn veel te duur.

Wat zocht ik?

De belangrijkste eisen waren: 2dehands, maximaal 2 1/2 jaar oud, maximaal 80duizend km, >140pk diesel, automaat, xenon verlichting en cruise control.

Welke auto's heb ik allemaal bekeken?

BMW 320D automaat (huidig model)
Audi A4 140pk multitronic(vorig model)
volvo V50 D5 automaat
Audi A3 sportback 140pk/170pk TDI multitronic
Nissan Quasquai 2.0 TDI 150pk automaat
volkswagen passat 140pk/170pk DSG

Allemaal fantastische auto's maar de eerste 2 vielen al snel af. de BMW was gewoon te duur en te kaal uitgevoerd. de audi is het vorige model en ik heb toch geen zin om 3/4 jaar in een "oude" auto te rijden.
Bijna de volvo V50 D5 gekocht, maar helaas te lang getwijfeld en bij terugkomst al verkocht. de Nissan is een leuke auto, maar meer iets voor mijn vrouw dan voor mijn sportieve rijstijl.

Uiteindelijk besloten om een audi A3 sportback multitronic te kopen, maar na een ritje met een collega in een identieke auto snel van gedachten veranderd. het lijkt wel alsof ze de vering vergeten zijn bij de montage van de auto, zo vreselijk stug, na 10km al last van mijn rug. misschien kwam dat omdat het een s-line was, maar ik was genezen van het A3 virus.

Op een 2dehands autobeurs ben ik eens naar een volkswagen passat gaan kijken. Toevallig stond er een volgeladen passat 2.0TDI 170pk DSG highline en na een proefritje was ik verkocht. Wat een fantastische wagen is dit, en wat een ruimte! de prijs was goed en de auto had meer opties dan nodig dus perfect.

Mijn auto heeft als extra opties bi-xenon met AFS (draaiende koplampen), multifunctioneel stuurwiel met schakelflippers, donker getinte ramen achter, beige leren bekleding, sportonderstel, radio met 6 cd wisselaar, cruise control, hill-holder etc. etc.

Helaas was de aflevering verre van prefect te noemen ik noem op:
1) lege benzine tank (kon nog net naar te tank op de hoek rijden)
2) aanlopende remschijf
3) kapotte zonneklep

Maar de auto rijdt als een trein. Ongeveer net zo snel als de volvo S60 D5, maar veel comfortabeler rijden door de DSG. En de ruimte is ongelooflijk. de bagageruimte is een balzaal. Achter mijn 1.95m kan iedereen ruim zitten.
Verbruik is hoger dan verwacht. met een sportieve rijstijl kwam de volvo niet boven de 7.0l/100km terwijl de passat al snel op de 9.5l/100km zit, zal wel gewenning zijn en het warme weer (airco op volle toeren)

Nooit meer een volkswagen

  • 66.000 km

Helaas was het plezier van korte duur.

1) Tijdens een kort ritje begon het stuur bij het draaien ineens vreselijk te kraken. Uit angst hebben we de auto laten wegslepen en na ruim een week in de garage, waarbij ze het halve dashboard gedemonteerd hebben) was het probleem ineens verdwenen.

2) dezelfde dag dat de auto werdt opgehaald wilde we een rit van 600km maken, maar halverwege begon de auto ineens vreselijk te schokken. Daarnaast een gigantisch verlies aan vermogen. (berg op met 90km/u max.)
De dag erna bij aankomst de auto bij de dealer gebracht. Daar heeft de auto maar liefst 3! weken gestaan. Men had moeite om de auto onder garantie gerepareerd te krijgen. Uiteindelijk zelf een gedeelte betaald. het probleem was een software fout en de dealer garandeerde dat het gerepareerd was.
Helaas was het probleem niet over (wel wat minder) nadat we weer 600km met moeite terug gereden waren hebben we de auto bij de dealer waar hij gekocht is neergezet met de lijst van problemen.
Na 3 weken testen kwamen ze erachter dat het probleem in de DSG lag en dat deze vervangen moest worden (bij 65.000km???) gelukkig is dit voor rekening van de garage gekomen. (ruim 4.500 euro)
Aangezien de DSG in back-order was bij de dealer heeft de auto maar liefst 6 weken bij de garage gestaan.

1/2 september de auto weer opgehaald en toch is de auto niet helemaal 100%. Het dashboard en de hoedeplank kraken wanneer de auto over een hobbel gaat. Van de LED achterlampen zijn enkele LED kapot helaas moet de hele unit dus vervangen worden (200 euro per stuk) de ruitenwisser is niet goed afgesteld en komt tegen de raamomlijsting aan met een hard geluid. (gelukkig regent het hier niet zoveel).

Het zijn kleine problemen en kan makkelijk opgelost worden, maar is niet de kwaliteit die ik van volkswagen verwacht had. Zeker niet voor een auto die in Nederland maar liefst 48.000 euro heeft gekost.

Voordat de DSG vervangen was, was het verbruik aan de hoge kant. 10L/100km. nu is dat gezakt naar 7L/100km (met volgeladen auto en gemiddelde snelheid van 140km/u dus dat is een hele verbetering.

kortom een fantastische snelle en comfortabele reisauto, met vreselijk veel problemen.

Ik ga hem nu echt verkopen die @#| wagen!!

  • 75.000 km

Na een aantal redelijk probleemloze kilometers begonnen we weer met de volgende problemen: sommige LED's in de achterlichten doen het niet. is niet storend maar staat gewoon niet mooi. de auto startte vreselijk slecht, bij elke drempel een gekraak van voren en ten slotte het probleem met de ruitenwissers.

uiteindelijk heeft de auto weer een week bij de garage gestaan. het probleem met starten was de brandstofpomp die vervangen moest worden. de achterlichten moeten worden vervangen (€ 200 per stuk ex. arbeidsloon) daarnaast de voorwielophanging moest ook vervangen worden (rubbers uitgedroogt) dit kostte zo'n 1000 euro. gelukkig is het allemaal onder garantie vervangen, maar als het zo doorgaat kunnen ze me beter en andere auto geven want alles bij elkaar is er in de laatste 5 maanden al voor ruim € 6.500 aan de auto gerepareerd!.

Nu rijdt ik weer 2 weken rond zonder problemen. (al heb ik het idee dat de auto nog steeds niet echt goed start). laten we hopen dat het even zo blijft.

Hij gaat er nu echt uit

  • 82.000 km

Na de reparaties van eind 2009 heb ik de auto nog één kans gegeven om te bewijzen dat hij geen problemen meer heeft. Helaas was dat van korte duur. De afgelopen maanden had de auto weer problemen met starten. Weer terug naar de garage en er waren problemen met de centrale regelunit onder het stuur, de stuurbekrachting, een andere centrale regelunit, een airbag kabel etc. kortom weer garantie en weer een rekening van ruim 1500€. (gelukkig heb ik een hele coulante garantie want er is ondertussen al voor ruim 8000€ aan deze auto verspijkerd in 1 jaar tijd)

Maar nu ben ik het dus echt zat. Hij rammelt als een oude schoolbus, het startprobleem is nog steeds niet helemaal weg, en de garantie loopt over 1 week af. Ik ben niet van plan om komend jaar zelf 7000€ aan onderhoud te betalen voor deze auto. (de garage zij trouwens heel grappig dat de beste manier om de rammels niet te horen is de radio harder te zetten. Volgens hem hadden ze om die reden de radio uitgevonden!)

Onlangs hebben we dus een nieuwe Honda CRV 2.2 i-DTEC Elegance gekocht, met 5 jaar garantie. Hij wordt volgende week afgeleverd. De meest betrouwbare auto in de USA volgens JDpowers. NOOIT EN ECHT NOOIT NOOIT meer een Volkswagen. Ik kan me niet voorstellen dat andere mensen zo bij Volkswagen zweren. Ik heb verschillende collega's met een passat en het zijn allemaal problemen die ik hoor.

Zodra ik de auto heb en enkele duizenden km heb gereden zal ik een review maken.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.