Volkswagen Passat 2.0 TDI 170pk Comfortline (2009)

Volkswagen Passat 2.0 TDI 170pk Comfortline (2009)

UitvoeringPassat 2.0 TDI 170pk Comfortline
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009

Rijdt ontzettend goed. Goede wegligging door sportonderstel. 17" velgen. De DSG automaat schakelt soepel en zeer snel door. Echt een feest om in te rijden.

1 van de zuigers is gereviseerd bij 150.000km, daarna zijn twee verstuivers vervangen vanwege een storing. Verder nooit problemen of verassingen gehad met deze auto.

Wel is het zo dat deze auto met de optie Multimedia en navigatie RNS510 af-fabriek is geleverd. Deze is 2x gestolen, omdat deze op een bijzonder eenvoudige manier is los te schroeven(4 schroefjes), daarna heb ik gekozen voor een ander systeem. Als muziekliefhebber is het een aderlating, want de RNS510 is bijzonder goed afgesteld op de 10 volkswagen soundsystem luidsprekers. Beetje jammer dat volkswagen zich er al die tijd bijzonder weinig van aan heeft getrokken, want aanpassingen hierop zijn er nauwelijks geweest.

Verder zag ik tussen de opties telefoonvoorbereiding premium staan. Ik dacht doe dat maar, das mooi. Wat er niet met nadruk bij wordt gezegd is dat het grotendeel aan telefoons hier helemaal niet mee kan werken. Een Iphone werkt hier bijvoorbeeld niet op. Alleen telefoon met het RSAP(Remote Sim Access Protocol) werken hierop. Dat geldt voor sommige Nokia modellen. Dus dat is niet zo mooi van volkswagen, zeker omdat dit ook al jaren zo is. Innovatie mis ik een beetje, ook bij het nieuwe model Passat.

Verder zit er adaptive cruisecontrol op. Ik vind en misschien geldt dit niet alleen voor Volkswagen, dat de adaptive cruisecontrol teveel afstand houdt. Hij is juist handig voor 80 wegen om lekker ergens achter te hangen. Op de linkerbaan op de snelweg geeft hij teveel ruimte en hierdoor denken andere weggebruikers er niet aan om naar rechts te gaan als jij eraan komt.
Verder schieten door deze ruimte auto's van de rechterbaan er nog even tussen en dan reageert de cruisecontrol te traag, waardoor je alsnog zelf op de rem moet. Verder is de adaptive cruisecontrol lekker om mee in de file te rijden. Maar het blijft opletten. Volgende keer weer gewone cruisecontrol.

De mistlamp rechtsvoor heeft dermate veel last van steenslag, dat deze steeds kapotgaat. Ik heb ervoor gekozen om dit mistlichtje aan het eind van de leaseperiode te vervangen, nadat hij al twee keer stuk was gegaan.