Volkswagen Passat 2.0 TDI 140pk Comfortline (2006)

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat Bluemotion

UitvoeringPassat 2.0 TDI 140pk Comfortline
Bouwjaar2006

Begin januari heb ik de Passat opgehaald en het is een heerlijke auto. De motor is fel maar lijkt minder fel dan de oude 130 pk.
Het rijcomfort is ten opzichte van het vorige model sterk verbeterd. Tot nu toe ben ik erg te spreken over deze auto.

geen

eind beoordeling

De auto heeft inmiddels 166.000 kilometer gelopen en moet, na een verlenging van de looptijd, nu toch echt weg. Over het algemeen kan ik zeggen dat ik de Passat met heel veel plezier heb gereden.

Mijn conclusie is dat alleen de brandstofpomp een probleem is bij deze auto, deze is twee keer kapot gegaan en beide keren in het buitenland. De auto valt opeens stil en je kunt absoluut niet verder rijden. Helaas voor mij gebeurde het beide keren in het buitenland en dat maakt het extra lastig.

Verder wel eens kleine dingetjes defect maar dat kun je verwachten.

Nu op zoek naar een vervanger. Waarschijnlijk wel weer een Volkswagen.

een nieuwe eigenaar

Ik heb afgelopen maandag, na vijf jaar sturen, de Passat ingeleverd. Begin van de maand is de auto nog zonder problemen de APK doorgekomen.
De grootste problemen met de auto zijn geweest:
2x brandstofpomp (achter) defect.
Inspuitpomp motor defect.

Na de vervanging van de inspuitpomp liep de motor niet meer helemaal goed, het lijkt alsof er vuiligheid in is gekomen. De motor houdt in beetje in maar de klachten werden wel langzaam minder.
Ook ontdekte ik wat lekkage in het linkervak in de kofferruimte, de auto heeft aan deze zijde een keer schade gehad en dit is daar denk ik een gevolg van.

Al met al ben ik best tevreden geweest met de auto en ik hoop dat de volgende berijder dat ook zal zijn.

Een eerste ervaring over mijn nieuwe Passat met BlueMotion 1.6 tdi motor zal ik ook op de site zetten.