Volkswagen Passat 2.0 TDI 140pk Comfortline (2005)

autoreview

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat Bluemotion

Signalement

UitvoeringPassat 2.0 TDI 140pk Comfortline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf40 km
KM-stand laatst100.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 100.000 km

Ik heb de auto nu een jaar en ik dacht dat het maar eens tijd werd voor een review.
Na lang wikken en wegen ben ik voor de Duitse degelijkheid gevallen, wat me na een jaartje nu een beetje tegenvalt.
Sinds het begin heb ik het probleem dat de auto ’hikt’ bij ongeveer 2000 toeren, ongeacht welke versnelling. In de hogere versnellingen wat minder als de lage.
De zetels zitten wel fantastisch en de ruimte achterin is ook geweldig (naar eigen ervaring 1.96m groot!!). Ook ben ik zeer tevreden over de klimaatregeling die ongemerkt te werk gaat zonder je direct uit de stoel te blazen.
Al met al ben ik op de motor na wel tevreden met de auto.
Wat jammer is dat de sigarettenaanstekers continu stroom afgeven ongeacht of het contact aan staat. Dit is wel een beetje lastig voor mijn TomTom en carkit, die ik dus nu iedere keer uit moet trekken zodat ik niet met een lege accu zit.

100000km update:
Het is weer een tijd geleden, maar het werd eens tijd voor een update.
Er staan nu 100000km op de teller en dat is het wel waard.
Ik rijd nog altijd met plezier rond in de Passat, maar het is inmiddels wel duidelijk dat ik niet meer de enige ben met deze auto. Ook komen er nu wat kleine kwaaltjes naar boven drijven.
De achterklep gaat bijvoorbeeld niet meer vanzelf omhoog bij het ontgrendelen. Waarschijnlijk is de veer of rubbers slechter geworden. Een klein duwtje is nu noodzakelijk, maar hier mag men niet over klagen.
Wat me wel steeds meer gaat ergeren, is het dashboard. Dit begint steeds meer te kraken en daarbij duid ik op het middelste gedeelte wat uitgevoerd is in hard plastic. Met name bij optrekken en afremmen hoor je de kraakgeluiden. Met een vinger op het dashboard duwen levert ook het een en ander gekraak op. Al met al is dit gedeelte van het dashboard niet echt kwalitatief.
Ook het veren van de auto maakt meer geluid bij bijvoorbeeld het nemen van drempels. Waar dat nu aanligt begrijp ik niet helemaal.

Wel ben ik zeer positief over de rij-eigenschappen. De auto is een echte reisauto. Ik ben er al ettelijke malen in een ruk naar Oostenrijk gereden en ook naar Italie, Frankrijk en Schotland. De ruimte achterin is zo goed dat reizen met 4 personen totaal geen probleem is. Allemaal zeer comfortabel.

PROBLEMEN

  • 100.000 km

Sinds het begin is er het probleem dat de motor inhoudt (hik) bij ongeveer 2000 toeren. Dit was volgens de dealer een bekend probleem, maar nog altijd is hier geen oplossing voor. Er is me verteld dat dit alleen bij de 2.0TDI versies was, maar recentelijk heb ik vernomen dat dit ook het geval is bij de 1.9TDI versie. Ik heb gemerkt dat het tijdens de winter nauwelijks waarneembaar is, maar nu het zomer is, is het weer sterker terug. Binnenkort dus weer terug naar de dealer. Ook het airbag controlelampje brand nu, dus ik moet toch terug.
Verder ben ik nog met een vastzittend opbergvakje terug gemoeten, maar dit heeft geen betekenis.

update 140.000km:
Na 3 jaar komen er nu toch wat problemen en dat binnen 2 maanden tijd. Ik heb ze even op een rijtje gezet:
- pompverstuiver kapot; gevolg auto opgesleept
- maand later opnieuw verstuiver (andere) kapot en weer opgeleept
- week leter turbo kapot en weer opgesleept
- week later foutmeldingen in de stuurkolom, die dus nu helemaal vervangen is
- 2 weken later airbag \'fehler\'. hiervoor ben ik nog niet terug geweest.

Al met al heel wat problemen de laatste tijd. Volgens mij voelt de auto aan dat ik op zoek ben naar een nieuwe en voelt ie zich een beetje verwaarloosd.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.